به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۸۳۳۴۹
مذاکرات امروز ادامه می‌یابد

پایان دومین​نشست وزیران خارجه ایران و1+5

گروه سياسي: دومین نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 پس از یک ساعت و نیم پایان یافت و جلسات معاونان و کارشناسان پس از این نشست ادامه می‌یابد.
پایان دومین​نشست وزیران خارجه ایران و1+5
یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران به خبرنگاران اعلام کرد مذاکرات وزیران خارجه صبح سه‌شنبه ادامه می‌یابد. بعد از نشست دوم وزیران خارجه، رایزنی ظریف و موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه دارد. پس از پایان این نشست، وزیران خارجه روسیه و چین هتل محل مذاکرات را ترک کردند. از روز دوشنبه مذاکرات در عمل با محوریت وزیران خارجه ادامه یافت و موضوعات باقی مانده مورد اختلاف در دستور کار آن‌ها برای تصمیم گیری نهایی قرار گرفته است.

یک مقام ارشد ایرانی پیش از این به خبرنگاران گفته بود که بعد از مذاکرات لوزان اکثر موضوعات مورد تفاهم تغییر کرده است و دو طرف با حدود بیش از 10 صفحه متن جدید کار را ادامه دادند. از این رو مذاکرات به ویژه درباره مسایل فنی از جمله سایت فردو، تولید سوخت هسته‌ای (متالورژی سوخت)، سانتریفیوژهای تولید ایزوتوپ‌های پایدار و فعالیت‌های سایت نطنز مسایل فنی است که هم‌چنان مورد بحث است. علاوه بر این موضوع قطعنامه شورای امنیت و تحریم ها از مسایل سیاسی و حقوقی باقی مانده است.
مرجع : ايسنا