به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۰:۳۱
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۵۷۶۴۶

ماجرای حمله يك‌فرد به آیت‌الله مکارم‌شیرازی

گروه سياسي: در پی انتشار خبری در برخی سایت ها مبنی بر حمله فردی به سوی حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، دفتر این مرجع تقليد اطلاعیه ای صادر کرد.
ماجرای حمله يك‌فرد به آیت‌الله مکارم‌شیرازی
متن کامل این اطلاعیه که روی پایگاه اطلاع رسانی سایت آیت الله ناصر مکارم شیرازی قرار گرفت به شرح زیر است:
اصلاح یک خبر
امروز در مجلس جشنی که به مناسبت عید سعید غدیر و عمامه گذاری گروهی از طلاب در دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) تشکیل شده بود جریانی پیش آمد که متأسفانه بعضی از سایت ها آن را نادرست نقل کرده بودند. جریان از این قرار بود، فردی که ناراحتی روانی دارد و بارها به دفتر معظّم له مراجعه کرده و به او کمک نموده بودند، امروز هم شاید برای گرفتن کمک وارد مجلس شد و از آنجا که ازدحام جمعیت بسیار زیاد بود محافظین به او پیشنهاد کردند که در همان پایین مجلس بنشیند. او عصبانی شد و با کفش خود محکم به یکی از محافظین کوبید و به طرف جایگاهی که معظّم له نشسته بودند، حرکت کرد. محافظین او را گرفته و به خارج هدایت کردند و تا امروز عصر نیز آزاد بود و شنیده شد که او را به تازگی دستگیر کرده اند. نه توطئه ای در کار بود و نه برنامه خاصی.
امیدواریم ناقلان اخبار، تقوای خبرنگاری را در کار خود بیشتر رعایت کنند و از مرکز اصلی خبر، خبر را دریافت دارند. دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته)

همچنین یکی از مسئولان دفتر آیت‌الله مکارم‌ شیرازی در مورد این خبر اظهار داشت: صبح امروز شخصی که گویا تعادل روحی مناسبی نداشت، با حضور در حسینیه مدرسه امیرالمؤمنین(ع) واقع در خیابان شهدای قم، از میان حاضران عبور کرده و به سوی آیت‌الله مکارم حرکت کرد. وی با بیان اینکه به علت ازدحام جمعیت، حدس زدن درمورد قصد این فرد امکان‌پذیر نبود گفت: زمانی که این شخص به آیت‌الله مکارم نزیک شد، محافظان سریعاً راهش را سد و وی را متوقف کردند.

این منبع آگاه که با خبرگزاري ابنا گفتگو می‌کرد افزود: این فرد سابقه ایجاد مزاحمت در بیت آیت‌الله مکارم‌ شیرازی را داشته و بارها با حضور در دفتر معظم له، تلاش برای بر هم زدن نظم کرده است.
وی همچنین در مورد سرنوشت او نیز گفت: مسؤولین ناجا درخواست کردند که آیت‌الله مکارم‌‌ شیرازی شکایت‌نامه‌ای برای بازداشت فرد حمله کننده تنظیم کنند که این مرجع تقلید در پاسخ فرمودند: "بنده هیچ شکایتی از این آقا ندارم".

صبح امروز برخی سایت های خبری نوشتند: در مراسم عمامه‌گذاری ۷۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه امیرالمومنین (ع) که پیش از ظهر دوشنبه برگزار شد، فردی به سمت آیت‌الله مکارم شیرازی حمله کرد. این فرد که با هدف آزار رساندن به این مرجع تقلید به سوی وی حمله‌ور شده بود، با هوشیاری نیروهای حفاظت دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی دستگیر شد.