به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۶
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۹/۱۰ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۷۰۳۶

تصاویر دلال نفتی معروف در حال قمار!

تصاویر دلال نفتی معروف در حال قمار!
گروه اقتصادي: سايت بولتن‌نیوز در گزارشي كه عينا هفته قبل در سايت بازتاب منتشر شده بود، نوشت: شش سال پیش از این بود که برای نخست بار پرونده ای به نام کرسن در صدر اخبار خبرگزاریهای ایران و جهان قرار گرفت و نسبت یه آن افشاگریهایی صورت گرفت. فساد بزرگی که از سوی دستگاه های نظارتی پیگیری شد و در پی آن علی ترقی جاه، نماینده حمید جعفر، مالک کرسنت که برای مذاکره و لابی به تهران آمده بود، دستگیر گردید.
به نوشته اين سايت‌ها، یکی از افرادی که در این رابطه مورد پیگرد و بازجویی های متعدد قرار گرفت، رضا مصطفوی طباطبایی، یکی از دلالان خرده پای نفتی بود که به ناگاه از پیگرد رها شده و سپس تحت پوشش شرکت سپنتا اینترنشنال، جهشی یک شبه یافت و این شرکت به یکی از شرکتهای فعال در مناقصات نفتی تبدیل شد.

شرکت سپنتا تنها در یک مناقصه خرید دکلهای حفاری شمال که مجموعا ارزشی بالغ بر ۴۲۰ میلیون دلار داشت، با امدادهای غیبی! و خارج کردن رقبا توسط برخی نیروهای ذی نفوذ، به همراه رفقای خود پورسانتی بالغ بر ۱۶میلیون دلار دریافت کرده بود. ناگفته نماند که در موضوع کرسنت و بسیاری دیگر از قرارداهای نفتی و غیر نفتی حرف و حدیثهای بسیاری وجود دارد و شاید به دلیل برخی دلایل امنیتی فعلا صلاح دیده شده که پرونده های مربوطه مسکوت باقی بماند تا در موقعیت مناسب و به شکلی جامع از سوی مراجع اطلاعاتی و قضایی کشور به آنها پرداخته شود. موضوع‌هایی که امروز مجالی برای پرداختن به آن نیست و برای روشن شدن آن نیاز است به اندکی صبر و شکیبایی بیشتر!

در رابطه با درآمدهایی که از طریق لابی و رانت و رشوه به دست مي‌آید تا کنون سخنان بسیاری از بزرگان شنیده ایم و داستانهای بسیاری در این رابطه تعریف شده است. داستانهایی که انتهای همه آنها به این ضرب المثل معروف ختم مي‌شود که " باد آورده را باد مي‌برد!". در اثبات این نکته یکی از سایت‌های خبری تصویری از رضا مصطفوی طباطبایی را هنگام قمار منتشر کرد که نشان مي‌دهد اموال مردم که به دست این گونه دلالان مي‌رسد، چگونه بر باد مي‌رود. لازم به ذکراست تصاویر مذکور، به صورت پنهان برداشت نشده است و قابل دسترسی برای عموم مي‌باشد.
گفتني اينكه، قرارداد کرسنت"Crescent" قراردادی است بین شرکت اماراتی کرسنت با شرکت ملی نفت ایران که در در سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۱ ) امضاء شد.براساس مذاکرات انجام شده، ایران متعهد می‌شد گاز ترش (فراوری نشده) تولیدی میدان گازی سلمان را به مدت ۲۵ سال و از آغاز سال ۲۰۰۵ میلادی به امارات متحده عربی صادر کند. حجم صادرات هم قرار بود از ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز آغاز شود و به تدریج به ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۹/۱۰ ۱۷:۰۷
در این زمینه باید برای مردم روشنگری بیشتری صورت بگیرد تا مردم در جریان موضوع قرار بگیرند. ممنون! (12977)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۲:۵۳
سال 81 احمدی نژاد رئیس جمهور بود (244758)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۰:۱۸
احمدی نژاد 84 اومد سر کار (247732)
۱۳۹۱/۰۹/۱۰ ۱۹:۰۴
هیچ بعید نیست که این آقا در آینده بوسیله دوستان و امدادهای عیبی اشاره شده مدعی شوند که چرا این عکس هارا منتشر کرده آید پس زودتر بیشتر روشنگری نمایید (12985)
خليل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۲۲:۴۲
دارايي و برازندكي،چرا فكر ميكنيد تا اسم ايراني مياد بايد منتظر يه آدم ژوليده و بدبخت باشيم،مفت چنگش،تا باشه ثروتمند باشه،از كجا اين همه افترا رو كشف ميكنين،همين آقا اگه يه موبور امريكاي بود همه براش هورا ميكشيدن...... (238485)
م.ساغشکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۳:۰۲
پیشنهاد طرح "گذشت ملّی" برای تحقق آشتی ملی

شاید این مقاله برای خیلیها عجیب باشد. خیلیها ممکنست شوکه بشوند مگر ممکن است کسی که یک سال و نیم است دم از عقل و اخلاق جهان‌شمول میزند،چنین پیشنهادی بدهد!، بیگمان خیلیها این طرح را یک پیشنهاد بیشرمانه توصیف خواهند کرد، خیلیها شاید مرا دیوانه یا احمق خطاب کنند، خیلیها ممکنست حتا مرا به چیزهایی متهم کنند!، ولی در این اوضاع که کم‌کم فیتیله وب‌نویسی ام را پایین میکشم، میخواهم یکی از مهمترین گپهایی که ماههاست از برای انسان‌دوست (239356)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۲۲:۲۲
سلام پول و درامد باید حلال باشد
بهتر در مورد خیلی چیزها صحبت نشود اختلاصها بردن سرمایه ملی به خارج از کشور بردن 300هزار میلیار د که 100بابر اختلاص 3هزار میلیاردی است صحبت نکنیم که باعث نگرانی میشود چرا باید همه عموم مردم استفاده کنند این پولها مال یک عده خاص است ما برای یک وام ازدواج باید 2سال توصف باشیم با کلی ضامن
اخرش هم این پولها توجیب دشمنهای کشورمان میرود کاش همونها میخوردن ولی خود انها هم الت دست هستند کاش پولی که در می اوردند صرف کارهای خیر و ذخیره اخرتشان بکنند. (240940)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۲۲:۲۶
کاش پولی که در می اورند صرف کارهای خیر و ذخیره اخرتشان بکنند
یکی از سوالهای روز قیامت این است که پولت را از چه راهی بدست اوردی و در چه راهی خرج کردی،
خدا عاقبت همه ما را ختم به بخیر کند. (240941)
کاوه آهنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۵ ۱۱:۰۵
اگه یکی به علت فقر یه بیسکویت از مغازه ای بدزده در حضور عام شلاقش میزنند اما اگه کسی دزدی سه هزار میلیاردی بکنه به خاطر حفظ آبروش اسمش رو میذارن (ک م م یا ب م م) (241570)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۲ ۱۱:۳۲
قماربازی که در آن برد و باخت براساس رد و بدل کردن پول انجام می شود، صرف نظر از درستی و یا نادرستی اصل آن، امری شحصی است و نباید آز آن نتیجه گیری های نامرتبط کرد. اگر این آقا - که من برای نخسنین بار است از اسم و رسم او آگاه میشوم- درامور نفتی و یا در معاملات مالی دیگر ، درآمدهای ملی را بالا کشیده، باید خود و سایر شرکای دولتی و غیر دولتی جرمش در دادگاهی عادلانه به پرداخت اصل و فرع مال محکوم شده و تا یک ریال آحر از وی گرفته و به خزانه برای مصارف عمومی و نه خصوصی باز گردانده شود. (242440)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۶ ۱۱:۰۰
اسلام با سرمایه داری بی حد و مرز مخالف است. (وصیت نامه حضرت امام (ق.س)) (242929)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۹:۴۰
فکر میکنی اصلاح طلب ها چرا با هزار بهانه از صحنه حذف شدند؟
دولت م.ح.م. دولت سرمایه داری نبود. (244279)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ۱۳:۳۰
به همين علته كه جمعيت ميشه و جمعيت آیرانی كم میشه جون ايراني پول تشكيل يه زندگي ساده رو نداره ، اونوقت سرمايه ملي اين طور نابود ميشه.يعني تو80ميليون نفر يه نفر نيست بداد مردم برسه؟ (243014)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۲۲:۲۸
باور کنید من نمی دونم با چه زبانی از تمام مسئولین کشور در تمام رده ها در تمام این سالها به خاطر این همه خدماتی که به ما مردم شریف و دست پاچلفتی ایران می کنند تشکر کنم. بخدا اگر قراره اینطوری کنار هم زندگی کنیم باور کنید ما هم می تونیم باند هاب مافیایی تشکیل بدیم نون به هم دیگه غرض بدیم و هزار تا کار دیگه............... (243479)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها