به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۶۳۸۹۲
هوا بس ناجوانمردانه سرد است!

برای كودكان؛ این جواهرات كف خيابان‌ها!

مرهمي بر زخمهاي كهنه اين كودكان و دختركان سرزمينمان نيست، جز شانه خالي كردن و پاس دادن و حتي نديدن و رها كردن، نمي دانم متولي جمع آوري كودكان متكدي اين شهر كيست؟
برای كودكان؛ این جواهرات كف خيابان‌ها!
حميد نجف

گروه جامعه: چند شب پيش كه از پل عابر پياده يكي از خيابانهاي شهر عبور مي كردم، دختر بچه اي را ديدم كه به شدت در حال گريه بود، دستان سرد و گونه هاي خيسش نظرم را جلب كرد، دمي در كنارش نشستم و از حال و روزش جويا شدم، دليل ناراحتيش را پرسيدم.

راست يا دروغ به من گفت كه پولهايش را دزديده‌اند، در اشك چشمانش و دستهاي نحيف و سردش نشاني از دروغ نيافتم، شايد او هم جز باند گدايان شهر باشد و شبانه روز با همين ترفند، ميليونها تومان را به جيب نامبارك شيادان بريزد، اما او تنها يك قربانيست. او كه نا خواسته در اين سن كم و در اين سرما و در اين شبها در ميان اين همه دود و آلودگيها دست نياز به سوي انسانهاي شايد نيازمند تر از خود دراز مي كند يك قربانيست.

او كه ممكن است در تاريكي اين شبهاي سرد مورد هجوم و ظلم افراد نا خلف و بزه كار شهر قرار بگيرد، آيا يك ستمديده نيست؟ او تنها يك كودك است، هموطن من و شماست، با خانواد ه اي بد سر پرست و يا شايد حتي بي سرپرست، كداميك از ما حاضر است در آن ساعت شب و سر ماي شديد دخترك خردسال خود را براي كسب حتي درآمدهاي نجومي به چنين گرداب خطرناكي روانه كند.

مرهمي بر زخمهاي كهنه اين كودكان و دختركان سرزمينمان نيست، جز شانه خالي كردن و پاس دادن و حتي نديدن و رها كردن، نمي دانم متولي جمع آوري كودكان متكدي اين شهر كيست؟ شهرداري، بهزيستي، كميته امداد، و يا موسسات خيريه خصوصي كه چون قارچ در شهر مي رويند اما مي دانم كه بايد به داد دل اين بچه هاي دربند رسيد.

شايد موازي كاري بين متوليان باعث كم كاري آنان و گسترش اين پديده شوم شده باشد و شايد عدم وجود مديريت منسجم و شانه خالي كردن مسئولان كار اين معضل را به اينجا رسانده باشد. هر چه هست شهر با وجود اين كودكان در گوشه و كنارش چهره خوشايندي ندارد، متوليان بايد با شناسايي اين كودكان و آزاد كردن آنان از چنگال و اسارت خانواده هاي بد سر پرست و يا حتي گرو هاي مافيايي، سايه دولت اسلامي را بر سر آنان بگشايند و از آنان حمايت كنند، بايد به داد دختركان معصوم اين مرز و بوم رسيد. اين كودكان جواهرات كف خيابانها و كوچه هاي اين شهرند، بايد آنان را در يابيم، بدون شك ناديده گرفتن و چشم فرو بستن ما ظلمي مضاعف و نا بخشودني است.
سينه مالامال درد است - سينه مالامال درد است ای دريغا مرهمی (حافظ)

حبیب
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۶:۵۲
كو گوش شنوا؛ آقایان در فكر كارها و رسالتهای بزرگتری هستند! (271108)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۸:۴۲
بخاطر کاهش قیمت نفت این گلها آواره شده اند

وقتی نفت 110 دلار بود این عزیزان توسط بهزیست در بهترین هتلها اسکان داده میشدند!!!!!!!!!!! (271137)
صادق
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۲۳:۵۳
روحانی بلد نیست
در دوره معجزه ی هزاره سوم نه کودک کار داشتیم و نه هیچ آسیب اجتماعی (271224)
008
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۷:۱۲
اشاره مستقيم ندارم ولي از سر كوچه يه اقايي و دم در خونش نفتو لوله كشي كنين به سفره هاي اين طفل معصوم ها ديگه//قابل توجه خيلي از اقايون كه ماهي خدا تومن حقوق ميگيرن بعد ادعا ميكنن ما مقاومت ميكنيم در برابر غرب مقاومتو اين طفل معصوم از همه جا بيخبر ميكنوو مردم ضعيفف نه شما با حصابت تو بانك سوئيس. (271115)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۷:۴۹
وقتی یه عده تازه به دوران رسیده، صفحه ای به اسم بچه های پولدار تهران درست می کنند و عقده هاشونو با پز دادن ماشین ها و خونه های میلیاردی خالی می کنند، باید هم اون ور شهر شاهد این فقر باشیم. البته منظور من افرادی نیستند که با تلاش و زحمت پولدار شده اند، افرادی که با این سودهای بانکی و دلالی و...به این پول ها رسیده اند منظورمه. واقعا متاسفم واسه این افراد. اگه این افراد فقط یک درصد ثروت شون رو بدن به این بچه ها، واسه شون خونه بسازن، هزینه تحصیل و..شون پرداخت کنند، فقر ریشه کن میشه. (271121)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۸:۳۶
کو گوش شنوا (271134)
امیرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۹:۵۲
شماچقدر پر توقع هستید.اینهمه همایش وسمی نهار!!!!براتون برگزارمیکنن .دیگه توقعتان خیلی زیاده!!!!!! (271162)
1357
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۲۰:۳۲
اگر خیلی پیگیری کنید اون شهردار خوبه با معاونش در اقدامی خدا جویانه در پاسی از شب گذشته یه دست کوبیده با برنج سرطانی هندی می بره و انجام تکلیف می کنه و امر به معروف انجام میده ودیگه تمام (271174)
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۲۱:۴۸
ترو خدا
اهای مسوءلین محترم
یه فکری به حال این بچه ها کنین
دلم کباب میشه هر وقت تو خیابون میبینمشون که دستشون رو جلوی هرکسی که میرسه دراز میکنن. (271189)
009
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۲۳:۱۹
اونقدر نظر "008" قشنگ بود که حیفم اومد یه بار دیگه تکرارش نکنم.

شاره مستقيم ندارم ولي از سر كوچه يه اقايي و دم در خونش نفتو لوله كشي كنين به سفره هاي اين طفل معصوم ها ديگه//قابل توجه خيلي از اقايون كه ماهي خدا تومن حقوق ميگيرن بعد ادعا ميكنن ما مقاومت ميكنيم در برابر غرب مقاومتو اين طفل معصوم از همه جا بيخبر ميكنوو مردم ضعيفف نه شما با حسابت تو بانك سوئيس. (271215)
نوروز
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۲۳:۵۱
درود بر دادکان
بزنید کانال دو رسانه میلی که مهندس دادکان داره اشک رسایی رو تو برنامه ورزش2 درمیاره (271223)
امیر
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۰۷:۳۹
درد کهنه ، ناقوسی که همگان را خطاب میکند : چه باید کرد؟ دست در دست هم بپرسیم چه می توان کرد و بعد به کمک همدیگر اقدامی عاجل.
از تجربه ها بیاموزیم مبادا دوباره ره به خطا رویم .
بیاد آوریم روزی که احمدی نژاد گفت بزودی فقیری نخواهیم داشت. (271244)
رضا
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۰۷:۵۵
آخ عجب سرماست امشب آی ننه.
قصه نخور امشب الو می کنم برات امشب پلو میکنم برات ....
انتهای داستان : دخترک از سرما و گرسنگی مرد. بله همین دیشب.
و این تکرار داستانی است از انقلاب مشروطه. (نگاه کنید به " نسیم شمال" مرحوم سید اشرف الدین حسینی)
نیم نگاهی به پشت سر چه کردیم ؟
نیم نگاهی به چشم انداز روشن فردا .
سوالی جانکاه و همیشگی " چه باید کرد؟" (271245)