به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۱:۱۰
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۶۷۹۳
براي فوتبال ميلياردي هزينه مي‌شود، واليبال آبروداري مي‌كند!

واليبال ايران به دور نهايي ليگ جهاني واليبال صعود کرد

گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران در هفته ششم مسابقات ليگ جهاني واليبال براي دومين بار لهستان را شکست داد و با کسب 19 امتياز از دور مقدماتي جواز حضور در مرحله نهايي اين مسابقات را دريافت کرد.
واليبال ايران به دور نهايي ليگ جهاني واليبال صعود کرد
تيم ملي ايران در ششمين هفته ليگ جهاني واليبال براي دومين بار ميزبان لهستان بود. ملي پوشان ايران که پيش از اين 16 امتياز از دور مقدماتي اندوخته بودند، براي صعود به مرحله نهايي اين مسابقات تنها به دو امتياز ديگر نيازداشتند. ان ها مصمم بودند تا با يک نمايش تماشايي در خانه بار ديگر لهستان را شکست دهند و جشن نخستين صعود خود را به دور نهايي ليگ جهاني برگزار کنند. اين اتفاق با برتري قاطع 3-0 رخ داد.

در نخستين روز ماه مبارک رمضان گوش تا گوش سالن 12 هزار نفري مملو از هواداراني بود که مثل همشه براي تشويق بلندقامتان والبيال ايران از ساعتي قبل تمام سکوها را پر کرده بودند. همه آمده بودند که جشن رمضان را در کنار جشن صعود والبيال ايران برگزار کنند. روزه داران در حال تماشاي تمرين گرم کردن واليباليست ها افطار کردند و همراه با نواي دلنواز اذان از صميم قلب براي موفقيت تيم ملي واليبال دعا خواندند.

در اين مسابقه اگرچه همچنان تذکرهايي درباره ممنوعيت ورود بانوان داده شده بود، اما تعداد بيشتري از خانم ها توانستند از نزديک بازي را تماشا کنند. مجموعا حدود 50 خانم به احتساب هواداران تيم لهستان در سالن حضور داشتند و همين کافي بود تا فضاي سالن 12 هزار نفري آزادي مطابق با قوانين فدراسيون جهاني تک جنسيتي نباشد.

تيم ملي واليبال ايران در اين مسابقه با پيراهن سوم خود يعني لباس يکدست سورمه اي به ميدان رفت. در مقابل لهستاني ها لباس يکدست سفيد به تبعيت از پرچم خود پوشيده بودند.
تيم ايران با ترکيب سعيد معروف، عادل غلامي، مجتبي ميرزاجانپور، شهرام محمودي، فرهاد قائمي، سيد محمد موسوي و فرهاد ظريف بازي را آغاز کرد. براي لهستان هم با ترکيب نواکوشي، وينارسکي، کونارسکي، ورونا، باسزک به ميدان رفت.

ست نخست: 25-22ايران
ست دوم: 25- 20 ايران
ست سوم: 25 بر 22 ايران

شاگردان کواچ در شروع ست اول بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و فاصله امتیازی خود را با حریف افزایش دادند هرچند که در امتیازات پایانی لهستان این فاصله را کاهش داد اما در پایان ایران توانست با نتیجه 25-22 به برتری برسد.

در ست دوم این لهستان بود که بازی را بهتر آغاز کرد و حتی توانست از حریف خود فاصله بگیرد اما شاگردان کواچ به خوبی توانستند به بازی برگردند و در پایان با نتیجه 25-20 به پیروزی دست یابند. در این ست شهرام محمودی به علت مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و امیر غفور جایگزین او شد.
در ست سوم نیز شاگردان کواچ مقابل حریف قدرتمند اروپایی خود با قدرت ظاهر شدند و با نتیجه 25-22 به پیروزی رسیدند تا با نتیجه 3 بر صفر لهستان را شکست دهند.

ايران در حالي به فينال رقابت‌ها صعود کرد که کارشناسان پيش بيني مي‌کردند ايران با توجه به ميزبان بودن ايتاليا و اضافه شدن يک سهميه بتواند به فينال صعود کند، اما شاگردان کواچ با پيروزي دوم برابر لهستان دومي خود را در گروه قطعي کردند و حالا حتي ممکن است ايتاليا را نيز از صدر به پايين بکشند. ليگ جهاني واليبال در مرحله مقدماتي در 5 گروه 4 تيمي برگزار مي شود كه از هر گروه 2 تيم به مرحله نهايي صعود مي كنند.

جدول گروه A

تيم امتياز مسابقات جزئيات نتايج ست پوئن
بازی برد باخت 3
0
3
1
3
2
2
3
1
3
0
3
برده باخته معدل برده باخته معدل
1 ايران 19 10 6 4 3 2 1 2
2 22 16 1.375 864 818 1.056
2 ايتاليا 19 10 6 4 2 4
1 2 1 22 16 1.375 869 860 1.010
3 برزيل 11 10 4 6 2
2 1 3 2 17 22 0.773 884 896 0.987
4 لهستان 11 10 4 6 1 2 1
3 3 15 22 0.682 826 869 0.951

فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۰:۱۱
ای کاش این قدری که به فوتبال میرسن به والیبال و کشتی و ... می رسیدند.
.
.
.
این همه برا فوتبال پول خرج کردن چی شد...؟ (238367)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۱۲:۲۹
شايسته جشن خياباني بود. (238439)
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۱۵:۱۳
صعود مقتدرانه ی تیم ملی والیبال ایران به مرحله ی نهایی لیگ جهانی والیبال و آن هم با شکست دادن قدرت های برتر والیبال دنیا اسباب شادی, غرور و همبستگی ملی است که جای تقدیر بسیار دارد...!؟ شادی برخی در خیابان ها به خاطر تساوی تیم ملی فوتبال ایران با تیم ملی نیجریه, اسباب تاسف و تحقیر ملی بود که امیدواریم دیگر هرگز تکرار نشود...!؟ (238454)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۰:۱۷
خدا را شکر
واقعا احساس غرور می کنم
توی فوتبال فکر کنید مسی و رونالدو و ... چه اسم و ابهتی دارند
توی والیبال هم معروف و موسوی و قائمی و غفور و میرزاجانپور و ظریف و مهدوی و محمودی و عبادی پور و ....... چنین ابهتی دارند
امیدوارم آسمان خراشان ایرانی همچنان به درخشش خود ادامه دهند و مواظب باشند دچار غرور نشوند
از کواچ دوست داشتنی هم بی نهایت سپاسگذارم (238369)
A...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۱۵:۱۷
آسمان خراش؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرسی واقعا :دی (238456)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۲۱:۳۲
واقعا خوب بود (238481)
ظن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۰:۱۸
آقا دم بچه ها گرم ولی کاش این ترانه که بعد برد پخش میشد و حذف میکرند وبه جاش یوزپلنگان رو میذاشتندتا شیرینی برد تلخ نشه (238370)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۰:۲۷
تبریک و خسته نباشند (238381)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۰:۵۷
اگه فوتبالیستها چنین کاری کرده بودن الان خدا رو هم بنده نبودن

برزیل تیم اول جهانه
ایتالیا سوم جهانه
لهستان پنجم جهان


میدونید چرا این تیم داره نتیجه میگیره؟
چون زیر ساخت داره!!!
چون قهرمانهای نوجوانان و جوانان جهان دارن تو این تیم بازی میکنن!!!!!!!!!!!!

جمع کنید فوتبال رو،
چین قهرمان المپیک جهانه ولی تیم ملی فوتبالش جزء ده تیم اول آسیا هم نیست،چون فهمیدن فوتبال هدر دادن پوله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آقایان مسئول پول حرووووووووووووووووووووم فوتبال نکنید،
شهریه باشگاه های دولتی رو رایگان کنید تا هم ... (238392)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۱:۰۳
درود بر این بلند قامتان سرافراز که هر ازچند گاهی مردم رو شاد می کنند.(با هزینه ای خیلی کمتر از فوتبال) (238395)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۱:۰۶
بهشون بگید از این ببعد فوتبالم بازی کنند . (238396)
دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۱:۲۸
پيش به سوي مدال جهاني و المپيك (238400)
حمید
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۸:۲۶
باعث غرورید مرحبا فرزندان خلف ایران زمین (238422)
kaveh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۸:۵۸
احسن به غیرتتان شما افتخار ایران زمینید
به خود میبالیم از وجودشما (238424)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۹:۲۲
جانا سخن از زبان ما می گویی
این همه هزینه و سروصدا برای "هیچ" فوتبال: ورزشی که آلوده به فساد و سوء مدیریت است. درحالیکه والیبال در عین سلامت و مدیریت مدبرانه و فارغ از هر هیاهویی به سطح اول دنیا رسیده و جالب اینکه مورد عنایت مردم و مسوولان قرار نمی گیرد. (238426)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۰۹:۴۸
متاسفانه پولهای مملکت برای فوتبالی خرج میشود که حتی سالهاست در آسیا از رسیدن به مقام عاجز است وبا جو سازی وغوغا سالاری افتضاح جام جهانی را که به سند فیفا جز تیمهای آخر معرفی شده بعنوان پیروزی تلقی میکنند ولی ورزشهای دیگر چون والیبال وکشتی ووزنه برداری و تکواندو ووشو و... که در دنیابرای ایران افتخار آفرین میباشند توجه خاصی ندارند چرا که در اینگونه ورزشها بخور و بخوری در کار نیست ونمی توان مافیائی عمل کرد ولی در فوتبال همه گونه فسادوجود دارد واراده ای برای برخورد نیست . (238427)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۱۱:۰۴
بچه ها مچکریم. آفرین بر راست قامتان والیبال ایران (238434)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۱۲:۰۳
ايول ايوله، تيم ما يله، تيم ما يوزپلنگه، دمشون گرم، 3000 دلار در مقابل شادي كه واليباليست‌ها به مردم ايران دادند هيچه، هيچ، اونم بازيكناني كه براي تيم ملي كشورشون بازي مي‌كنند بدون حقوق. (238437)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ۱۴:۱۳
افرین به شما شیر مردان ایرانی و سلاله های پاک اریایی که دوباره غرور افرین شدید و ایران را دوباره به قله های افتخار نزدیک کردید
فوتبالی ها یاد بگیرن
حالا ولاسکو و کواچ مؤثر تر بودن یا جناب کیروش؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! (238449)