به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : ۸۵۳۱۲
تخریب‌های داخلی و خارجی، بهانه ایجاد کمپین به نفع ظریف

حمایت هنرمندان از کمپین نوبل برای ظریف

گروه هنری: هنرمندان و بازیگران و فعالین عرصه ورزش با راه‌اندازی کمپین «حمایت از ظریف برای دریافت جایزه صلح نوبل» از این اقدام استقبال کرده‌اند.
حمایت هنرمندان از کمپین نوبل برای ظریف
به گزارش نظرنیوز، محمدجواد ظریف! این نامی‌است که این روزها با کلیه ورودی‌ها و اینپوت‌های رسانه‌ها و فعالانی که در عرصه سیاست و دیپلماسی و روابط بین الملل جایی دارند، عجین شده است. کمتر فضای مجازی، نشریه و سایتی را می‌توان در این ایام یافت که هنوز به اهمیت کار تیم ظریف و نتایج مذاکراتی که با مدیریت وی به پیش رفت، نپردازند. اما بیان بزرگی کار تنها واکنش به اتفاقی که با همت وزیر امورخارجه ایران رقم خورد برای بسیاری از فعالین مدنی و فعالین حوزه رسانه کافی نبود. روزنامه انگلیسی زبان هندوستان تایمز سه‌شنبه هفته گذشته در مقاله‌ای نوشت:”تلاش های محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و امریکا سبب شده این افراد برای کسب جایزه صلح نوبل ۲۰۱۵ بین دیگر افراد شانس بیشتری داشته باشند”. این بحث‌ صرفا به اینجا ختم نشد. هفته گذشته طارق رئوف، رییس سابق اداره هماهنگی سیاست های راستی آزمایی و امنیتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعلام کرده بود که توافق هسته ای اعطای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶ را به جان کری و محمد جواد ظریف مسلم می کند و این دو را به عنوان نامزدهای دریافت این جایزه معرفی کرده بود. روزنامه‌های روسیه و فرانسه نیز بعضا در این ماجرا عقب نماندند و ادعاهای مشابه را مطرح کردند و بیش از اهمیت نقش کری (وزیر امورخارجه آمریکا) بر نام «ظریف» تاکید می‌کنند.

تخریب‌های داخلی و خارجی، بهانه ایجاد کمپین به نفع ظریف
همه‌ی این موج‌های رسانه‌ای در مورد امکان اعطای جایزه صلح نوبل به ظریف درحالی قوت می‌گرفت که عده‌ای از منتقدین توافق اتمی (که در ادبیات رسانه‌های اصلاح‌طلب و بخش قابل توجهی از مردم به «دلواپسان» معروف شدند)، در مقابل مدعی شدند که با کاری که تیم مذاکراتی ایران به مدیریت محمدجواد ظریف انجام داد، هم تحریم‌ها باقی ماندند و هم خطر جنگ از سر کشور رفع نشده است! این همه در شرایطی است که منازعه بین نیروهای میانه رو و تندروی خارجی بر سر مذاکرات اتمی و نتایج آن واقعا جدی است. جدیت این درگیری‌ها در کشورهای اروپایی و آمریکایی اما بیشتر ناشی از امتیازات روشن حاصل شده برای ایران در جریان مذاکرات است و این دقیقا چیزی است که گویا دلواپسان قصد فهم آن را ندارند.

از طرف دیگر، اعطای جایزه صلح نوبل به مسئولین و دولتمردان غربی در چند سال اخیر این پرسش را ایجاد کرده است که وقتی افرادی که دستشان از جنگ‌ها کوتاه نبوده از سوی هیات‌های تخصصی ساکن در کشور نروژ لایق دریافت این جایزه شمرده شدند، چرا نباید محمدجواد ظریف که با مدیریت او در توافقات، ایران توانست روزنه‌ای از صلح و امید در منطقه خاورمیانه ایجاد کند، لایق دریافت این جایزه نباشد؟ این درحالی است که اخیرا جریاناتی در درون حزب جمهوری‌خواه آمریکا و همینطور از طرف اسرائیل همچنان علیه دستاوردهای تیم‌ مذاکراتی تبلیغ می‌کنند. این درحالی است که برخی از سران همین جریانات مانند شیمون پرز رئیس جمهور اسبق اسرائیل، قبلا جایزه صلح نوبل را نیز به شکل کاملا عجیبی (بخاطر مذاکرات سازش با دولت خودگردان فلسطین) دریافت کرده‌اند!

در همین راستا، و به‌دلیل اینکه اهمیت حرکت انجام شده بیش از پیش برای توده‌های مردم روشن شود، اخیرا جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در ایران، به صورت خودجوش کمپینی برای حمایت از کاندید شناخته شدن ظریف و اعطای این جایزه به وی تشکیل دادند. پس از راه اندازی اولیه این موج در داخل کشور، اعضای تحریریه سایت نظر (شبکه فعالان رسانه)، در این جهت حمایت خود را از این حرکت اعلام کرد و با بخشیدن قسمتی از توان تبلیغاتی و تریبون خود به این کمپین، به این جریان یاری رساند. در مانیفست و بیانیه اولیه منتشر شده روی صفحه اینترنتی این کمپین نوشته شده است:«طبق اساسنامه و اهداف کمیته برگزاری صلح نوبل، این جایزه باید به کسی داده شود که بهترین یا بیشترین کوشش را در راه برادری ملل، انحلال یا کاهش ارتش‌ها یا تشکیل و ترغیب کنفرانس‌های صلح کرده باشد. لذا کمپین “نوبل برای ظریف” بر این باور است که وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف به دلیل نقش پررنگی (که در ایجاد توافقی تاریخی و برقراری صلح و برادری میان ملت‌ها داشته)، شایسته دریافت این جایزه است».

با راه‌اندازی کمپین «حمایت از ظریف برای دریافت جایزه صلح نوبل» استقبال از این کمپین در شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال گسترش است. در مدت سه روز از راه اندازی این کمپین بیشتر از ۶۰۰۰ نفر در این کمپین (که تاکنون رسانه‌ای نشده) شرکت کرده و دلایل خود مبنی بر حمایت از محمد جواد ظریف برای دریافت جایزه صلح نوبل را اعلام کرده‌اند. کاربران دلایل خود را اینگونه برشمرده‌اند:
* درک منطقی از شرایط و اوضاع ملت ایران وجهان و اعلام پیام صلح طلبی ایران به جهان
* نهایی کردن مذاکرات هسته‌ای بعد از ۱۲ سال
* مذاکرات سازنده وصلح بجای جنگ وخونریزی برای ازبین بردن تحریم اقتصادی
* انسانیت و بشر دوستی، صداقت و وفاداری به مردم کشورش، داشتن توانایی تفکر و مذاکرات فراجناحی
* بدلیل منطق ایده ال اقای دکتر ظریف درتمام مدت مذاکرات ما میدانیم واعتقاد داریم به گفته رهبرمان هیچوقت دنبال بمب اتمی نبوده ونخواهیم بود ما دنبال صلح وآرامش در دنیا هستیم وازاقای دکتر ظریف حمایت میکنم

* تلاش برای بهبود اوضاع مردم با برداشتن تحریم ها
زیباکلام درباره اعطای جایزه صلح نوبل به ظریف می‌گوید: اعطای این جایزه به دکتر ظریف، می‌تواند نگاه بدبینانه اصولگرایان به نوبل را اصلاح کند! صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران وپژوهشگر در این باره می‌گوید: من در مورد جایزه صلح نوبل ظریف نمی‌توانم نظر بدهم ولی این را مطمئنم که اهمیت آقای کار ظریف در شکاندن یخ بحران هسته‌ای که کشور را از این مخمصه هسته‌ای نجات می‌دهد مثل کاری است که آقای رفسنجانی در زمان جنگ کردند و توانستند کشور را از تداوم جنگ با عراق نجات بدهند.

زیباکلام تاکید می‌کند: آن خط فکری که در برابر آقای رفسنجانی است همان فکری است که در برابر آقای ظریف وجود دارد. آقای ظریف نشان داده است که مردی طالب صلح و تنش‌زدایی است، او مردی است که برایش در مرحله اول منافع ملی ایران مطرح است. این تحلیلگر سیاسی اضافه می‌کند: یا اصولگرایان تندرو باید جلوی ایشان را بگیرند یا اینکه مطمئن باشید بعد از حل مسئله هسته‌ای، آقای ظریف به سمت تنش‌زدایی با آمریکا و غرب حرکت می‌کنند.

صادق زیباکلام در پاسخ این سوال که با توجه به نوع نگاه بدبینانه‌ای که نسبت به جایزه صلح نوبل در ایران وجود دارد، در صورت اینکه آقای ظریف چنین جایزه‌ای را از آن خود کند جایگاه او در داخل ایران چگونه تغییر می‌کند؟ می‌گوید: جایگاه آقای ظریف در صورت بردن جایزه نوبل ارتقا پیدا می‌کند و اصولگرایان با شکست سخت دیگری مواجه خواهند شد. اصولگرایان معتقدند که نوبل را تنها به دشمنان اسلام و انقلاب می‌دهند و اگر آقای ظریف جایزه صلح نوبل را ببرند، خیلی از مواردی که اصولگرایان در مورد نوبل ساخته و پرداخته کرده بودند از بین می‌رود.
زیباکلام در مورد این سوال ما که اگر به طور مشترک “کری و ظریف” این جایزه را ببرند چه اتفاقی خواهد افتاد می‌گوید: اگر این چنین بشود آن وقت خودبه خود گامی که آقای ظریف می‌خواستند تا در راستای تنش‌زدایی بردارند، در رابطه با آمریکا یقینا تحقق پیدا می‌کند و اصولگرایان تندرو هیچ‌شکل دیگری لااقل در عرصه بین‌الملل نمی‌توانند جلوی این رابطه را بگیرند. وی تاکید می‌کند که اگر ظریف برنده جایزه صلح نوبل شود: نگاه بد گذشته به جایزه صلح نوبل تغییر می‌کند و این تئوری‌های توطئه ای که نسبت به جایزه صلح نوبل وجود دارد، می‌شکند.

پیوستن نخبگان و مشاهیر کشور به کمپین «حمایت از اعطای جایزه صلح نوبل به ظریف»
پس از شروع این موج، با وجود اینکه به دلیل ضروت عدم تبلیغ شخصی در قبال این حرکت و چراغ خاموش ادامه یافتن آن، طی چند روز هزاران تن از فعالان شبکه‌های مجازی و کاربران اینترنت فارسی زبان از این کمپین حمایت کردند. به دنبال آن، این فعالین در گفتگو با بسیاری از نخبگان و افراد برجسته در حوزه‌های مختلف (از فعالین سیاسی و اقتصاددانان و اساتید گرفته تا هنرمندان و ورزشکاران و نمایندگان مجلس) حمایت آنان را این این فراخوان و کمپین در «حمایت از اعطای جایزه نوبل صلح به محمدجواد ظریف» جلب کردند. یکی از ویژگی‌های این کمپین، دریافت علل و نظرات مردم در حمایت از ظریف است و یکی از اهداف این فعالان نیز این بود که اگر کسی ظریف را لایق این جایزه می‌داند، علت آن را نیز از وی جویا شود. این حرکت موجب ایجاد پرسش در میان مردم می‌شود تا نسبت به نقش این مذاکرات در تداوم امنیت کشور و منطقه، پرسش‌هایی در ذهن ایشان ایجاد شود. صد البته برخی از افراد نیز نسبت به ایجاد این کمپین نقد‌هایی داشتند که نقدها نیز منتشر شده‌است.

برخی از هنرمندان از فرصت استفاده کرده و در مورد مشکلات خودشان در دولت‌های قبل هم صحبت‌هایی کردند. در میان اساتید دانشگاهی که تا کنون با این کمپین اعلام همراهی کردند، می‌توان به «حسین راغفر»،«مهدی تقوی» و «جمشید پژویان» نیز اشاره کرد. پژویان در ذیل صحبت‌های خود در حمایت از این حرکت، ظریف را فردی دارای تخصص و سواد در مسائل دیپلماتیک دانست که توانسته گره کور این مذاکرات را با دستان خود بگشاید. در میان فعالین سیاسی اما استقبال کمتر و انتقادات بیشتر بوده است. «سعید شریعتی» فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو اسبق حزب مشارکت در گفتگو با خبرنگار «نظر» گفته است:« ارزش کاری که آقای ظریف برای صلح و برای ایران کرد بالاتر از جایزه صلح نوبل است. اعطای این جایزه سازوکار خاصی دارد و شاید با دهها کمپین بزرگ هیچ تاثیری در تصمیمات تیم تعیین کاندیداهای صلح نوبل نداشته باشد. ضمن اینکه ارزش مادی این جایزه بسیار پایین است. این جایزه از نظر مادی تنها ۱میلیون دلار ارزش دارد و صلح و رفع تحریم ارزشی فرای این‌ها دارد. ارزش معنوی این جایزه نیز بالا نیست و نباید ارزش وزیر امورخارجه کشورمان را پایین آورد».

در کنار این، برخی نمایندگان مجلس نیز از این حرکت حمایت نمودند. محمد قسیم عثمانی نماینده مردم «بوکان» در مجلس در گفتگو با خبرنگاران گفته است:«جایزه صلح نوبل را امسال باید به گردن محمدجواد ظریف بیندازیم که شایسته چنین مقام و منزلتی است». شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس نیز هفته گذشته در تذکری شفاهی ضمن درخواست از هیات رییسه مجلس برای دعوت از محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی گفت: وزیر امورخارجه و رییس سازمان انرژی اتمی در جلسه امروز با پاسخ های مطلوب توانستند زحمات چندین ساله تیم مذاکره کننده هسته ای را به اطلاع نمایندگان مردم قرار دهند.

هنرمندان و بازیگران و فعالین عرصه ورزش نیز در این میان با اظهارنظرها و اظهار لطف خود به مسئولین تیم مذاکراتی، گوی سبقت را از سایر نخبگان ربودند. «رسول نجفیان» بازیگر و هنرمند مطرح در گفتگو با نظر عنوان کرد:«کار آقای ظریف کشور را از تنش‌های بیهوده نجات داد و ما بخاطر این عملی که برای ایران و مردم عزیز این سرزمین انجام شد دست آقای ظریف را از دور می‌بویسم». در این میان اظهارنظر «هوشنگ نصیرزاده» کارشناس داوری و مسائل فوتبال قابل اعتنا بود. وی در گفتگو با خبرنگار نظر در حمایت از کمپین یادشده گفته است:« هدایت کردن طولانی‌ترین مذاکرات جهان و تامین منافع داخلی ایران و ۶طرف مذاکره را راضی نگه داشتن کار دشواری است و مثل تبدیل یک بازی باخته‌ی شطرنج به یک بازی برده است. وی به دوطرف مذاکره و دلواپسان داخلی اطمینان خاطر داد. اگرچه به صورت کامل این مذاکرات از داخل هدایت می‌شد، اما مدیریت این مذاکرات اقناعی توسط یک سرشاخه قوی به نام محمدجواد ظریف انجام می‌گرفت».

از سوی دیگر «رامبد جوان» بازیگر و مجری مطرح این روزها، در اظهارنظری در حمایت از این کمپین به این نکته اشاره کرده است که: « هنوز اصرار دارم که آقای ظریف به برنامه خندوانه بیایند تا این شادی را با مردم بیشتر قسمت کنیم. دولت و تیم مذاکراتی با هدایت ایشان مذاکرات را هوشمندانه پیش برد و باید از آقای ظریف در این راستا تقدیر شود. ما جامعه هنرمندان ایران نیز پشت ایشان هستیم».

«سالار عقیلی» خواننده و آوازخوان برجسته و همچنین «بهنوش بختیاری» کمدین و بازیگر جوان کشورمان نیز در همراهی با کمپین حمایت از اعطای جایزه نوبل به ظریف با بیان درد دل‌هایی از وضعیت فعالیت‌های هنری در گذشته، ضمن حمایت از این حرکت، ابراز امیدواری کردند که دولت بتواند حرکتی مشابه دستاورد مذاکرات هسته‌ای در حوزه‌های اجتماعی و هنری برای فعالان این عرصه ایجاد کند. سام درخشانی نیز البته در اظهارنظری سیاسی‌تر ضمن حمایت از کمپین، ابراز امیدواری کرد که در آینده دیگران در مقابل این دستاورد دولت سنگ‌اندازی نکرده و کار بزرگ آقای ظریف را خراب نکنند!

در میان سایر هنرمندانی که از این کمپین حمایت کردند البته می‌توان به کسانی مثل: «خشایار اعتمادی، داریوش ارجمند، حبیب رضایی، بیژن بنفشه خواه، بیوک میرزائی، مهدی پاکدل، سام درخشانی، محمد کاسبی و احمد نجفی و…» اشاره نمود که ابراز حمایت همه‌ی آنان از آقای ظریف و این حرکت در ذیل اخبار کمپین به نشانی NOBELFORZARIF.com آمده‌است.

آناهیتا
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۰۳:۰۷
این که دکتر ظریف کارش درسته شکی نیست. ولی خداییش یه بار دیگه آبروی مملکت رو با این کارا نبرید تو دنیا مضحکه خاص و عام بشیم... (316638)
بصیر
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۲:۵۸
من برخلاف شما فکر می کنم اینکار آبروی ازدست رفته ایران رو برگردونه (316704)
شازده احتجاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۲۳:۰۶
قطعنامه پشت قطعنامه، تحریم بعد تحریم، دروغ پس دروغ، رشد منفی اقتصاد، فساد های هزار میلیاردی، انزوای سیاسی، نا امیدی ملت، کاهش روزانه ارزش ريال... و از همه بدتر صدای طبل جنگ بود که آبروی ایران و ایرانی و مملکت رو برده بود.
در نگاه شما دلواپسان هر چیز کمتر از جنگ و خونریزی مسخره بازی و ابرو ریزیه !! (316767)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۰۶:۰۷
فردایی وزارت ارشاد به جریان مخالفی< بنام ما هم ظریف هستیم> راه می اندازد و این کمپین را برهم خواهد زد ،ایران استاد مقابله است ،،ما با کلمه دشمن بیشتر عجین هستیم تا صلح. (316648)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۰۷:۱۶
کاملا موافقم هرچند جایزه صلح نوبل بار اول برا ما ایرانیان خوش یمن نبود(خانم شیرین عبادی) (316653)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۰۸:۲۳
همه ملت از دکتر ظریف حمایت می کنیم (316658)
منتشر کن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۰۸:۳۷
وای به حال مملکتی که هنرمندانش این ها باشند .
این هنرمندان اگر در زمان وثوق‌الدوله نیز حضور داشتند ، حتما برای او درخواست جایزه ی صلح می کردند .
وثوق الدوله در دوره دوم نخست وزیری‌اش (مرداد ۱۲۹۷ تا تیر ۱۲۹۹) پس از ۹ ماه مذاکرات محرمانه با انگلیسی‌ها و دریافت ۲۰۰ هزار تومان رشوه ناگهان در ۱۸ مرداد ۱۲۹۸ طی اعلامیه‌ای خبر از انعقاد قراردادی فی‌مابین انگلیس و ایران معروف به قرارداد ۱۹۱۹ داد. بر اساس این قرارداد تمامی امورات کشوری و لشکری ایران زیر نظر مستشاران انگلیسی و با مجوز آنان صورت می‌گرفت. (316662)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۰:۵۱
اون آقای سالار عقیلی نبود که از احمدی نژاد حمایت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا شده طرفدار ظریف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخ (316683)
شاستلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۳:۴۴
خب مگه بده؟؟؟
هر جا احساس کرده یه کاری درسته انجام داده (316719)
خواهان صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۱:۰۴
دکتر ظریف عزیز، بنده به عنوان یک انسان به وجود سیاستمدار صلح طلبی همچون شما افتخار میکنم و برای شما از خداوند خواهان سلامتی و شادی هستم. (316685)
خرداد96 می آید
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۱:۳۰
با اینکار نام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در کنار افراد جنایتکاری چون آریل شارون نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی قرار خواهد گرفت! (316692)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۲۳:۰۵
شارون که نوبل نگرفت نابغه ، اون اسحاق رابین بود که به خاطر صلح با فلسطینیها نوبل گرفت. (316766)
کیان کیانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۲:۰۵
کاری که دکتر ظریف ودیگر اعضای هیئت ایرانی کردند مصداق این شعر است
بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش زیک گوهرند (316697)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۳:۰۸
بیایید همه با هم از دکتر ظریف و تیمشان حمایت کنیم .باشد که موجب سرافکندگی بدخواهان و سیه روزان شود .(یا علی) (316710)
میر حسن موسوی
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۳:۱۰
کاش شرایط طوری بود که ظریف می تونست تمام ظرفیت و تواناییهاش رو رو کنه، اون وقت می فهمیدیم ظریف کیه. ولی برخی محدودیتها اجازه نمیده. متوجهید که! (316711)
یک شاعر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۳:۲۲
اینها هنرمند نیستند بازیگرند. (316715)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۳:۳۲
اقاي ظريف شايستگي گرفتن اين جايزه را دارند (316717)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۳:۵۱
آخه چرا باید کسی که با اعتماد به نفس بالا می گه در کشور من آزادی بیان وجو داره و مردم می تونند همه چی را نقد کنند، باید جایزه صلح بگیره؟! آیا صحبت های آقای ظریف درسته؟! آیا در ایران کسی بخاطره نوع نگاه و تفکراتش مشمول حبس های سنگین نمی شود (316720)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۳:۵۴
چرا باید جنین جایزه ای رو بگیره؟
جایزه که افراد مثل انور سادات ، شیمون پرز و.. گرفتن ؟ جایزه ای کاملا سیاسی
اگر هم این اتفاق بیفته ماندگاری جناب ظریف به عدم پذیرش این جایزه است نه گرفتنش (316722)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۷:۰۵
تصور کن اگر حتی تصور کردنش سخته / جهانی که هر انسانی تو اون خوشبخت خوشبخته (316739)
خلیل الله
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۷:۳۷
جناب دکتر ظریف ما مردم ایران شما رو دوست داریم واز زحمات شما سپاسگزاریم... (316742)
آذرمیدخت
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۸:۲۵
دکتر ظریف امیرکبیر زمان با تمام وجود از شما حمایت می کنم.
(((((((((((مواظب نیش دلواپسان باش ))))))) (316745)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۹:۵۲
جایزه ی صلح نوبل داده شودیانه
علاقه وحمایت مردم ازاقای ظریف کم نخواهدشد (316753)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۲۰:۱۴
الان دکتر ظریف محبوب اکثریت مردم شده و این موضوع برای عده ای خوشایند نیست و جایزه اسکار هم بهانه خوبی است تا با انواع مارک رنی ها زیراب ایشان را بزنند. (316754)
jalil
Canada
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۲۰:۵۲
خوبه که چنین پیشنهادی داده شده اما کسانی‌ که این پیشنهاد را دادن مثل آقای پژویان که مشکل اصلی‌ صنعت خودرو و آلودگی‌ هوا و کشته شدن مردم در تصادفات هستند به اضافه چند نفر طرفداران سابق احمدی‌نژاد (316755)
بیانکا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۲۱:۴۲
تو این هنرمندان که دیدم فقط سالار رو دوست دارم و براش احترام قائلم حالا باید دید کدام مجمع جهانی و با چه معیاری این ها رو از جمله بختیاری یا جوان و .. رو هنرمند محسوب میشن. (316759)