به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۹ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۷۳۱۴۵
موافقت صالح با انتقال مذاکرات به خارج از یمن

ديكتاتور سابق يمن هم پيام صادر كرد

گروه بين الملل: رئیس جمهور مخلوع یمن با تاکید بر لزوم توقف عملیات "طوفان کوبنده" و آغاز گفتگوها میان طرف‌های مختلف یمنی، از موافقت خود با انجام این مذاکرات در خارج از یمن و با نظارت اتحادیه عرب یا سازمان ملل خبر داد.
عبدالله صالح و پسرش در بحران اخير يمن نقش فعالي داشته اند
عبدالله صالح و پسرش در بحران اخير يمن نقش فعالي داشته اند
به گزارش الجزیره، علی عبد الله صالح، ديكتاتور مخلوع یمن در سخنرانی عملیات طوفان کوبنده را "وحشیانه" توصیف کرد و از رهبران کشورهای عربی که در مصر گرد هم آمده‌اند خواست با توقف جنگ، فورا اقدامی برای آغاز مذاکرات میان طرف‌های مختلف یمن انجام دهند. عبدالله صالح تاکید کرد: ادامه گفتگوها تنها راه حل است نه عملیات نظامی.

رئیس جمهور مخلوع یمن طرف‌های مختلف یمن را به صندوق‌های رای‌ فراخواند و گفت: ما با هر فردی از هر تشکیلات سیاسی که در انتخابات پیروز شود، موافق هستیم. وی در عین حال که کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یمن را حق خود و یا یکی از افراد خانواده‌اش دانست، گفت: حتی در صورتی که تمامی گروه‌های مختلف یمن با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری موافقت کنند، این مساله اتفاق نخواهد افتاد و ما نامزد نخواهیم شد.

صالح حوادثی که از سال 2011 در یمن آغاز شده است را نبرد گروه‌های سیاسی مختلف از جمله حزب اصلاح یمن و اخوان المسلمین بر سر قدرت توصیف کرد. صالح با انتقاد از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن، وی را به دست داشتن در این بحران، تلاش برای باقی ماندن در قدرت و تمدید دوره ریاست خود از طریق گفتگوها متهم کرد و گفت: از دوستان می‌خواهم حق را انکار نکرده و از یک شخص شکست خورده حمایت نکنند. صالح با اعلام موافقت خود با انجام گفتگوهای یمن در خارج از این کشور با نظارت اتحادیه عرب یا سازمان ملل، از سازمان ملل خواست مسئولیت خود را انجام دهد و در مساله بحران یمن بی‌طرف نباشد.