به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۱۶۸۱۴
چینی‌ها پس‌ازمرگ هم دست‌ازسرما برنمي‌دارند

سنگ قبرهای چيني که قرآن می‌خوانند!

گروه جامعه: به نظر می‌رسید ساختن چراغ خواب‌هایی با طرح ضریح معصومین(ع) آخرین دست‌درازی چینی‌ها به فرهنگ مذهبی ما باشد، اما کم‌لطفی وزارت ارشاد و دیگر سازمان‌های متولی، باعث شده چینی‌ها پا را فراتر بگذارند و سر از قبرستان‌های ما درآورند و ما را در آن دنیا نیز به حال خودمان رها نکنند.
سنگ قبرهای چيني که قرآن می‌خوانند!
چینی‌ها پس از مرگ نیز دست از سر ما برنداشته‌اند، آنها این‌بار اعتقادات و باورهای ما را دست مایه کسب درآمد کرده‌اند و دستگاهی ساخته‌اند که به سنگ قبر متصل می‌شود. باطری این دستگاه کوچک به وسیله نور خورشید در طول روز شارژ می‌شود و شب‌ها قرآن می‌خواند.این خلاقیت و نبوغ آنهاست یا سهل انگاری و بی توجهی ما به فرهنگ‌مان که باعث شده هرکس در هر کجای دنیا فکر کند می‌تواند آداب و رسوم دیگر کشورها را به مقری برای کسب درآمد تبدیل کند؟! چینی‌ها با سنگ قبرهای ما مانند عروسک‌هایی رفتار کرده اند که صداهای مختلفی روی آن ضبط می‌شود.

کار، بی‌شک بیهوده است
شما اگر مخاطبی نداشته باشید، صحبت می‌کنید؟ بلاتشبیه پخش قرآن شب هنگام در قبرستان مانند این است که کلام خداوند را که راه گشای زندگی بشر است، بدون مخاطب پخش کنیم، این کار بدون شک کاری بیهوده است و خداوند پیش از این ما را درباره کارهای بیهوده در آیه سوم سوره مؤمنون، مشخص کرده است.

آیا پخش قرآن به صرف آنکه پخش شود، برای کسی که از دنیا رفته ثواب دارد؟ لازم نیست اطلاعات مذهبی دقیق و جامعی داشته باشید تا بدانید که قرآن برای زنده‌ها آمده است و اگر ما آن را برای خیرات رفتگان می‌خوانیم، در درجه اول برای آرامش خودمان و بعد به نیابت از شخص فوت شده است.
به گفته حجت‌الاسلام بهرانی، یکی از کارشناسان مذهبی؛ در صورتی که این کار سودمند باشد، آیا شما می‌توانید در ماه مبارک رمضان برای شخصی که از دنیا رفته به وسیله ضبط صوت قرآن ختم کنید؟ چنین چیزی وجود ندارد، مگر اینکه شما خود نیز به همراه آن صدای ضبط شده به تلاوت آیات بپردازید، در غیر اینصورت ثوابی شامل حال فرد مورد نظر نمی‌شود.

از نظر علی راد یکی از کارشناسان مذهبی، این کار بی شک استفاده از عنصر حس گرایی عوام مردم است. قرآن برای قرائت انسان است تا در آن بیندیشد، پخش آن شب هنگام و در قبرستان‌ها چه سودی برای چه کسی خواهد داشت؟ ضمن اینکه بعضی افراد برای همین قرآن خواندن، بر سر مزار گذشتگان خود می‌روند و اگر این وظیفه را نیز به دست همت چینی‌ها بسپارند، دیگر هیچ بهانه‌ای برای حاضر شدن در قبرستان‌ها نمی‌یابند.

استقبال مردم از این سنگ قبرها
یکی از سنگ‌فروش‌ها درباره میزان خرید و استقبال مردم از این محصول گفت: قیمت پایین این دستگاه یکی از عواملی است که باعث استقبال زیاد مردم از آن شده است البته فراموش نکنید که همه دوست دارند سر قبر عزیزشان قرآن پخش شود. وقتی از او می‌پرسم که به نظر خود شما این دستگاه بی‌احترامی به مقدسات ما نیست می‌گوید: این یک دستگاه است پس نمی‌توان گفت نشستن یا پا گذاشتن بر روی آن توهین به آیات قرآن است. ضمن اینکه درون خاک در کنار سنگ قبر نصب می‌شود و امکان بی‌احترامی به آن وجود ندارد، البته اشکال شرعی هم ندارد.این سنگ‌فروش ساخت این دستگاه را در داخل ایران توصیه کرد. فکر کنید این اتفاق بیفتد و تعداد این دستگاه‌ها درون قبرستان‌ها زیاد شود، تصور کنید نیمه شب صحنه قبرستان به چه شکلی در خواهد آمد؟!

سهل‌انگاری و بی توجهی ما به فرهنگ‌‌مان
علی شریعتی واژه قرآن را "خواندنی" معنا می‌کند و می‌گوید" این سیاست دشمنان سعادت بشری است که قرآن را از ما بگیرند بگذارند لب طاقچه، پارچه گرانبهایوی آن بیندازند و به ما یاد بدهند عید به عید آهسته پایین بیاورید غبارروبی کنید و باز سر جایش بگذارید، ببرید بر سر مزار مرده خود تا ثواب کنید. حال آنکه خداوند چنین دسیسه‌هایی را از آغاز پیش‌بینی کرده و نام کتاب آسمانی‌اش را خواندنی گذاشته تا ما بدانیم آن را برای خواندن و درس گرفتن نزد ما فرستاده است آیا ما متولی مشخصی برای بررسی فرهنگی کالاهای وارداتی خود داریم؟ اینکه چه چیز به خود فرهنگ ما می‌دهند، دغدغه کدام سازمان است؟

آريايي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۵:۴۲
متاسفم.... (133647)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۵:۴۸
مشکل از چین نیست، مشکل از بازار داغ داخلیه، ای کاش یه روز خوب بیاد که تفکر عوامانه در ایران نابود بشه و مردم اهل تفکر بشن (133651)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۶:۰۱
اگه اجازه بدن سیاست های خارجی دکتر روحانی تو کشورمون پیاده بشه مطمئن باشید خیلی زود باج دادن به کشوری مثل چین تموم میشه.مردم ایران واقعا رئیس جمهوری در شان فرهنگ و ادب ایرانی انتخاب کردن.دست مریزاد (133665)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۶:۱۲
یه حسی به من میگه این چینی ها همون قوم یاجوج و ماجوج ذکر شده در قرآن کریم هستند که به دست ذوالقرنین سدی بر اطرافشون ساخته شد تا مردم دنیا از شرشون راحت باشند اما در آخر الزمان با شکستن سد به دنیا مسلط میشن.
البته نمیخوام مثل احمدی نژاد ادعاهای انحرافی بکنم اما حقیقتا هر روزی که میگذره قاعدتا به ظهور نزدیکتر میشیم . غیر از اینه؟
اللهم عجل لولیک الفرج (133683)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۷:۵۸
شما بگو اگه تقاضا نباشه عرضه ای هست؟؟با این تیتر نمیدونم بخندم گریه کنم یا حرص بخورم (133723)
امير علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۲۷
قرآن مظلوم مانده - واقعا ناراحت كننده هست كه تو كشور ما فقط قرآن در قبزستانهاي ما خوانده ميشود و كشوري مثل چين هم از اين فرصت استفاده كرده و بازارهاي خودش را رونق ميبخشد.
دوستان بياييد هركداممان نسبت به سهم خودمان به مطالب قرآن تفكر كنيم و خواندن اين كتاب مقدس را توام با عمل انجام دهيم. بسم الله (133830)
ارشیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۰۹
از ماست که بر ماست، وقتی چین کمونیست شده عزیز دلمون و..... کو تا به سرمون بیارن (133856)
الهام
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۴۰
خوب روزي اين بندگان خدا هم از اين طريق به دستشون ميرسه (133866)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۳
آخی... بندگان خدا (134209)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۳:۴۹
وای برما که غافلیم....
وی برمسوولین که....
خداااااااااااااااا (133892)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۰
اجنه را فرامش نكنيد. (134108)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۵۸
حالا مثل شغل هاى ديكر كه بوسيله اين اجوج وماجوج ها نابود شد و شا غلينش بيكار شدند نوبت دعا خوانها وقرآن خوانها شده (134140)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۴
چینی ها فکر اقتصادی دارند . نیازهای مردم در جاهای مختلف دنیا را سنجیده و از آن پول در می آورند. حال شما هر چه می خواهید بگویید. اگر فردا پس فردا با توجه به آیین برگزاری نماز قضا برای مرده ها عروسک نماز خوان به ایران فرستادند تعجب نکنید. یک کمی فکر کنید (134407)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۰:۲۵
تا تفکرات عوامانه مردم هست سو استفاده از این مرز و بوم ساده است (134646)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۳۹
تو چین هم مسلمان هست!! (134722)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۴۵
وقتي مسئولان ما خودشونو بخواب زدنند بايد وضع اقتصاد وفرهنگ همين باشه كه تا سنگ قبررو هم چينهاي كمونيست واردمملكت اسلامي كنند (135070)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۰۳
تا مردم طالبند از یک کشور دیگه میاد (135262)
heiiiiiiiiip
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۴۷
خلایق هر جه لایق! (135286)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۰:۵۴
بخدا ازاین کارشون دیگه شوکه شدم.ببینید مارو به چه سمتی بردن که شدیم بازیچه دست اینها.لعنت خدا بر اقازاده های وطن فروشی که ملت خودشون رو بخاطرکسب درامدبازیچه دست چینی ها کردن.حالابیاین بگین ارتباط با امریکا اخه اما باچین... (136351)