تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۵۳۲۵۰
مایباخ اکسلرو، شوالیهٔ تک ساخت
گروه عکس: پسازاینکه بنتلی توسط فولکس واگن و رولزرویس توسط بامو خریداری شدند، دایملر که میخواست برندی فوق لوکس برای رقابت با هموطنان خود داشته باشد، مایباخ را احیا کرده و در سال ۲۰۰۲ آنرا بهعنوان یک برند مستقل تأسیس نمود. این شرکت در طول عمر کوتاه و البته ناموفق خود صرفاً به تولید دو سدان فوق لوکس با نامهای ۵۷ و ۶۲ پرداخت اما در سال ۲۰۰۵ مایباخ خودرویی را معرفی کرد که هیچکس انتظارش را نداشت. این ماشین یک هایپرکار خیرهکنندهای بنام اکسلرو بود.اکسلرو درواقع توسط شرکت فولدا (زیرمجموعهٔ آلمانی گودیر) برای آزمایش لاستیکهای جدید خود بنام «کارات اکسلرو» به مایباخ سفارش داده شده بود. شرط مهم فولدا برای این خودرو این بود که باید بتواند به سرعتی بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند تا محدودیتهای لاستیکها آزمایش شود. فولدا اما در مورد وزن اکسلرو هیچ محدودیتی تعیین نکرد زیرا یک خودروی سنگین فشار بیشتری روی لاستیکها وارد میکند و قابلیتهای آنها را بیشتر نشان میدهد.