وی، در ادامه گفت: ایلی همواره به کیفیت محصول خود اهمیت زیادی میدهد. این شرکت قهوه خود را از 9 کشور مختلف در دنیا که بهترین و مرغوبترین دانه قهوه عربیکا را تولید میکنند، تهیه و فرآوری میکند. همچنین توجه ویژهای به تمامی بخشهای مرتبط به کسبوکار ایلی در صنعت قهوه دارد. بر این اساس، استراتژی ایلی مبتنی بر سه اصل؛ همکاری مستقیم با تولیدکنندگان قهوه، تشویق آنها در راستای تولید باکیفیت و نیز انتقال دانش به تولیدکنندگان است؛ از جمله فعالیتهای ایلی در زمینه انتقال دانش به تولیدکنندگان قهوه میتوان به تأسیس تنها دانشگاه قهوه در دنیا، در شهر تریست (Trieste) ایتالیا اشاره کرد.
بهاءالدین سادات تهرانی، مدیرعامل سازیبا نیز درباره سفر مدیران شرکت قهوه ایلی به ایران، گفت: صنعت قهوه در ایران یک بازار روبه رشد است و از سوی دیگر، گرایش به نوشیدن قهوه در میان نسل جوان روزبهروز افزایش مییابد. وی ادامه داد: ایلی یکی از قدیمیترین و معتبرترین برندهای قهوه در دنیاست و سازیبا بهعنوان واردکننده همواره تلاش کرده تا با توجه به افزایش شناخت بیشتر مصرفکننده از قهوه، بهترین محصول را به دست مصرفکنندگان ایرانی برساند.
سادات تهرانی، همچنین درباره مصرفکنندگان قهوه ایلی در ایران، گفت: بیشترین مشتریان ایلی در ایران کافیشاپها، رستورانها و هتلهای پنجستاره هستند. سازیبا در دو سال اخیر حتی با توجه به برخی مسائل، قیمت قهوه وارداتی ایلی را که از گرانترین قهوههای دنیاست در ایران ثابت نگه داشته است. البته باید توجه کرد که میزان تعرفههای گمرکی قهوه بسیار بالاست و این کار را برای فعالیت نمایندگیهای انحصاری و واردکنندههای قهوه دشوار کرده است. همچنین تعرفههای بالای گمرکی برای قهوه بهعنوان یک کالای لوکس باعث شده است که فضا برای واردات غیرقانونی قهوه فراهم شود. به همین دلیل در تلاش هستیم که نگاه موجود نسبت به لوکس بودن قهوه را تغییر دهیم تا علاوه بر تعدیل تعرفههای گمرگی، قهوه نیز به قیمت مناسبی بهدست مصرفکننده برسد.
گفتنی است گروه شرکتهای سازیبا از حدود 6 سال پیش، نمایندگی رسمی قهوه ایلی در ایران را بر عهده دارد و در هر سه بخش فعالیتهای خود شامل آرایشی - بهداشتی، غذایی و نوشیدنی، با هدف ایجاد پل ارتباطی میان شرکتهای معتبر بینالمللی و فعالان عرصه صنعت در حال فعالیت است.