به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۷ - ۰۸:۵۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۳۹۸۱
عارف: سد ناامیدی اصلاح‌طلبان در انتخابات۹۲ شکسته شد

برخی رسانه‌های کذایی بدنبال مصادره آرای مردم هستند

باید به دولت آقای روحانی کمک کرد
گروه سياسي: معاون اول دولت اصلاحات با انتقاد شدید از مصادره آرای مردم توسط برخی گروها و رسانه‌های خاص ،گفت:کسانی که هیچ نقشی در پیروزی گفتمان اصلاح‌طلبی –اعتدال‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری نداشتند در تلاشند رای مردم را در رسانه‌های کذایی خود مصادر کنند که البته با شکست مواجه خواهند شد.
برخی رسانه‌های کذایی بدنبال مصادره آرای مردم هستند
دکتر محمدرضا عارف در همایش «سپاس عارف» که به منظور تجلیل از خردورزی سیاسی وی و تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی عارف در مجتمع فرهنگی نصر مشهد برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه افتخار بزرگی است که در جوار بارگاه امام رضا(ع) در جمع اصلاح طلبان قرار دارم،گفت: همواره در میان استان‌ها به خراسان‌رضوی نگاه ویژه‌ای داشته و دارم. در زمان تبلیغات انتخابات با وجود اینکه تعداد زیادی از استان‌ها را نتوانستم بروم اما افتخار سه سفر به خراسان‌رضوی را داشتم و هر بار که می‌آمدم انگیزه مضاعف در من حاصل می‌شد.

عارف با بیان اینکه در سالیان اخیر فضای تنگ نظرانه بر کشور حاکم بود، خاطرنشان کرد: فضای تنگ نظرانه بر کشور هیچ ارتباطی با جهت گیری اصلی نظام و انقلاب نداشت. ایجاد فضای این چنینی و برخوردهایی که با اصلاح طلبان شد سبب توهم شکست بر جریان اصلاح‌طلبی را وارد کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفکر اصلاح طلبی را تفکر انقلاب اسلامی دانست و افزود: من تفکر اصلاح‌طلبی را همان تفکری می‌دانم که در بهمن سال ۵۷ سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

عارف یادآور شد: بارها اعلام کرده‌ام که در فضایی که توهم شکست بر جریان اصلاح‌طلب وارد بود تنها راه برون رفت از این شرایط حضور در انتخابات است است. معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه اصلاح طلبی مطالبه عمومی جامعه است، تصریح کرد: غرور کاذب مقدمه شکست یک جریان سیاسی است نباید یک جریان سیاسی بعد از پیروزی در انتخابات دچار غرور شود. وی با یادآوری حوادث انتخابات ۸۸ گفت: در زمینه حوادث سال ۸۸ بارها با دوستان اصولگرا صحبت داشته‌ایم که باید یک درصد خطای خود را بپذیرند و همچنین به جریان اصلاحات نیز یک درصد حق دهند، اما آنان قبول نکردند.

عارف با بیان اینکه به اینکه جان بی‌ارزش و یک شخصیت ناقابل خود را در خدمت انقلاب گذاشته‌ام، تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان تاکید بر این داشتم که باید حضور داشت تا گفتمان اصلاح طلبی با عنوان گفتمان انقلاب معرفی شود. اصلاح‌طلبان در استان‌های کشور از حیث حاکمیت توهم شکست و یا هزینه‌هایی که بابت این هواداری داده بودند، نسبت به برپایی ستادهای انتخاباتی در ابتدا بی‌رغبت عمل می‌کردند که در مدت زمان کوتاهی مرتفع شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: خدا را شکر حماسه سیاسی در انتخابات ۹۲ خلق شد و حضور بیش از ۷۰ درصدی مردم پای صندوق‌های رای استنادی بر ادعای خلق حماسه سیاسی است.

عارف با بیان اینکه سد ناامیدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ شکست، خاطرنشان کرد: ایجاد امید دوباره به منزله سرمایه اجتماعی بوده و اکنون بایداز این سرمایه اجتماعی محافظت شود. وی با ابراز خرسندی از اینکه یکی از حسن‌های انتخابات ۹۲، احساس پیروزی در تمام بخش‌ها و جریان‌ها است، تصریح کرد: پس از انتخابات ۹۲ شاهد آن هستیم که هیچ فرد و جریان سیاسی احساس شکست نمی‌کند و همه خود را پیروز میدان رقابت می‌دانند. معاون اول دولت اصلاحات ضمن تاکید بر
در زمینه حوادث سال ۸۸ بارها با دوستان اصولگرا صحبت داشته‌ایم که باید یک درصد خطای خود را بپذیرند و همچنین به جریان اصلاحات نیز یک درصد حق دهند، اما آنان قبول نکردند.
آسیب شناسی دوران اصلاحات این سوال را مطرح کرد که چرا دوم خرداد ۷۶ به سوم تیر ۸۴ تبدیل شد؟

وی در پاسخ به این سوال عدم حفاظت از سرمایه اجتماعی خلق شده در دوم خرداد ۷۶ را دلیل حادث شدن سوم تیر ۸۴ دانست و تاکید کرد پیروزی بدست آمده در انتخابات ۹۲ اگر با درایت مدریت شود مطمئنا در انتخابات های بعدی تکرار خواهد شد. عارف با انتقاد شدید از مصادره آرای مردم توسط برخی گروها و رسانه‌های خاص ،گفت:کسانی که هیچ نقشی در پیروزی گفتمان اصلاحطلبی –اعتدال‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری نداشتند در تلاشند رای مردم را در رسانه های کذایی خود مصادر کنند که البته با شکست مواجه خواهند شد.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه مسیر ۸ ساله اخیر قابل تکرار نیست تاکید کرد: هیچ راهی جز بسط و گسترش گفتمان اصلاح طلبی نداریم.اصولگرایان با تمام قدرت ۸ سال زمام امور کشور را بر عهده داشتند نتیجه اش اخلاق گریزی در نسل جوان بود. وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اصولگرایان با بی اخلاقی تمام در اواخر عمر دولت فعلی سعی کردند حساب خود را از دولت جدا کنند ولی با مردانه پای دولت می ایستادند و پاسخگوی افکار عمومی بودند.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحلیل های مردم حتی در روستاها از بسیاری از مدعیان اهل سیاست عمیق و پخته تر بود،اظهار داشت:دولت یازدهم باید به طور جدی به مطالبات مردمی توجه و پیگیری کند؛ البته انتظار معجزه نیست باید قبول کرد برخی مشکلات ظرف یک ماه و دو ماه حل نمی‌شود و مسئله مهم این است که باید به دولت آقای روحانی کمک کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید بگذاریم آقای روحانی با عنوان رئیس دولت افراد مورد نظر خود را در سطوح مختلف انتخاب کند و هر فردی که وارد کابینه یازدهم شد باید وحدت و انسجام را در راس اهداف خود قرار دهد.

عارف از انتشار کتابی با محوریت ایمیل‌ها، پیام‌ها و نامه‌های رسیده به وی در یک ماه انتخابات خبر داد و گفت: این کتاب را منتشر می‌کنم تا توده مردم درباره من قضاوت کنند. وی اظهار کرد: جریان های سیاسی نباید به دنبال حضور حداکثری مردم باشند بلکه باید به دنبال حضور ۱۰۰درصدی باشد؛ باید برای ۲۷ درصدی که رای نداده‌اند چاره اندیشی کرد. معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر نهادینه شدن آزادی بیان در کشور از اینکه طی سالیان اخیر نویسندگان و اساتید دانشگاه برای بیان دیدگاه های خود با محدودیت های روبرو بودند انتقاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر بها دادن به تشکلهای مردم نهاد در کشور،خاطرنشان کرد:یکی از دستاوردهای انتخابات ریسات جمهوری این بود که نشان داد تحزب یک ضرورت در کشور است .در کشور ما نه حاکمیت دنبال تحزب است نه مردم و اگر بخواهیم قانون اساسی بدرستی اجرا شود هیچ راهی جز تحزب نداریم. عارف با اشاره به تحلیل کشورهای غربی از نتایج انتخابات ۸۸ و ۹۲ گفت: به اعتقاد کشور های غربی انتخابات ۸۸ امنیت ملی کشور را تهدید کرده و انتخابات ۹۲ سبب تقویت امنیت ملی شد که باید این تحلیل ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کشور ایجاب می کند تحزب در کشور شکل بگیرد، گفت: بعد از برگزاری انتخابات یکی از مطالبات گروه های مختلف از اینجانب تشکیل حزبی فراگیر در کشور که دوستان ما در حال بررسی هستند که آیا ضرورت دارد حزب جدیدی تشکیل شود و یا اینکه احزاب موجود را تقویت کنییم که انشاالله نتیجه این بررسی ها به اطلاع مردم عزیز کشور خواهد رسید.

۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۳:۳۵
خدا وکیلی این رسانه های کذایی رو خوب اومد. من نمیدونم به اقای..... میگن روزنامه نگار؟ یا به اون به اصطلاح روزنامه ایشان میشه گفت روزنامه ایا؟ (95191)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۴:۰۰
بنگاه سخن پراکنی اصطلاح بهتریه! (95706)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۳:۳۸
آقای عارف شما خیلی انسان محترمی هستید، ولی واقعا احساس می کنم دیگه منت گذاشتن شما داره زیاد میشه! منظور شما اینه که شما امید رو به اصلاح طلبان برگردوندید! باشه اصلا شما همه کاره! دیگه بس کنید، این قضیه دیگه خیلی داره کش دار میشه و دل خیلی ها رو میزنه، خدا هیچ کی رو الان جای روحانی نذاره که نمی دونه بار منت شما رو بکشه؟ با اصول گرایان سر و کله بزنه یا این همه مشکلات کشور رو با این سطح توقعات حل کنه... (95197)
ساسان
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۵۹
آقای عارف فکر می کنم این نکته را باید مدنظر قرار داد که:

من معتقدم اگر اجازه حضور کاندید های اصلی اصلاح طلب ها در هر انتخاباتی فراهم شود اصلاح طلب ها به مراتب رای بیشتری از اصولگرا ها دارند ولی بنظر من موفقیت اصلاح طلب ها در انتخابات ریاست جمهوری این دوره بیشتر بخاطر اشتباه محاسباتی حاکمیت ایجاد شد آنها معتقد بودن با رد صلاحیت هاشمی و نیامدن خاتمی می توانند به راحتی کاندید خود را پیروز ببینند و آقای عارف و روحانی را فاقد جذابیت لازم برای کسب حداکثری آرا ها می دیدند به همین دلیل این دو عزیز تعیین صلاحیت شدند، حتی یکی دو روز مانده به انتخابات صدای بررسی مجدد صلاحیت کردن آقای روحانی بلند شد و گرنه حاکمیت هیچ تمایلی به بازی دادن اصلاح طلب ها ندارد شک نکنید در انتخابات مجلس آینده با رد صلاحیت مجدد کاندید های اصلاح طلب رو به رو خواهیم بود مگر اینکه آقای روحانی/خاتمی/هاشمی تدبیری بیندیشند. (95370)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۲:۳۳
منت نیست دوست عزیز ایشان واقعت های چامعه رامی گویندلطفاصبورباشی (95694)
جاسم شجاع - بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۳:۴۱
در جواب جناب عارف عرض کنم. بنده هیچ موقع ناامید نبودم ، چون متعقد بودم همان طور که عملکرد دولت دوم آقای خاتمی باعث روی کارآمدن آقای احمدی نژاد شد ، عملکرد مدیریتی مخرب و بدون کارشناسی شده تیم آقای احمدی نژاد در سطح کلان و خرد هم باعث پیروزی جریان تعقل گرایی و اعتدال شد. (95199)
دکتر مجید گودرزی
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۳:۴۳
با سلام
این که آقای انبار لویی در سرمقاله خود در روزنامه ای به نام رسالت که حال و روز آن برای کودکان اهل سیاست معلوم است تاچه رسد به بزرگان و نخبه گان سیاسی کشور. با حمله به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی باز هم در کار بهبود روابط کشورمان با جهان مانع تراشی می کند و قصد دارد با تخریب رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بغض و کینه خود را از انتخاب جناب دکتر روحانی که مورد حمایت دو بزرگوار هاشمی و خاتمی بوده اند بگیرند جای تعجبی ندارد.
بنده هم قصد جواب دادن به این دکان داران سیاسی که مطاع بی ارزش خود را .....به فروش و مزایده گذاشته اند نداشتم اما دیدم از کنار ستم به هاشمی بزرگ نمی توان گذشت اگرچه ایشان اصولا اهمیتی به حرف های امثال این آقا .... ایشان نمی دهند اما بد نیست چند نکته ای را در خصوص اظهارات ایشان اشاره کنم : گفته اند ایران امروز بهترین وضعیت را دارد !!! آیا به یمن آمارهای دولت احمدی نژاد جنین وضعیتی را دارد و یا بر اساس آمارهای واقعی در خصوص گرانی و فقر و بیکاری که مردم شاهد آن هستند؟؟؟؟؟!!!
گفته اند ما الان در تمام کشورها صفارتخانه داریم و نمی داند که داشتن سفارتخانه به معنای داشتن روابط سالم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نیست وقتی که در فرودگاه دبی کوچک به گذرنامه ماموران سیاسی ما احترامی نمی گذارند اوضاع و احوالمان در سایر کشورها مشخص است.!!!!!
غرب و دیگر کشورها به هیچ عنوان نگفته اند با ایران قهر هستند اگر قهر هستند پس چرا می فرمایید با همه دنیا ارتباط داریم ؟؟؟ واقعیت این است که برخی موضع گیری های نسنجیده داخلی دولت نهم و دهم باعث شده است تا ایشان بهانه هایی در زمینه هسته ای و حقوق بشر را علم کنند و تحریم پشت تحریم . اما جواب بالاترین فرد اجرایی ما چه بوده است؟؟؟؟ آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود و این ها ورق پاره ای بیش نیستند و این حال و روز سیاسی و افتصادی کشور است که 14 میلیون نفر رای نمی دهند و بیش از یک میلیون آرای باطله داریم و حدود 19 میلیون نفر با هزاران توجیه رای به مخالفت با شما ها و وضعیت کنونی و سیاست های غلط می دهند.
آمریکا در هیچ مقطعی از ما نخواسته است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسیم اگرچه این یک آرزو برای دولتمردان آمریکایی است اما بهتر است با مردم و خودمان صادق باشیم و نگذاریم دروغ در این مملکت بیشتر نهادینه بشود.
.........................
پس .از تخریب بزرگانی مانند هاشمی و خاتمی و مطهری و ناطق و بیت حضرت امام دست بردارید. با این شرایطی که شما دارید دیگر در هیچ انتخابات سالمی قدرت به دست شما ها نحواهد افتاد یقین داشته باشید.با تشکر (95201)
ویانا
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۳:۴۹
درود بر منش وشخصیت گرانقدر دکتر عارف (95208)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۳:۵۳
احسنت بر جناب اقای دکتر عارف که درک درستی از شرایط موجود داشته و دارند و بر همکاری با دولت در هر جایگاهی تاکید می کنند. (95215)
علیرضا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۱۰
زنده باد دکتر عارف عزیز.این مرد اخلاق که با بزرگ منشی خودش به همه جهان درس مردونگی میده (95230)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۲۰
جناب آقای عارف باید بدونند در هیچ جای جهان انتخابات 100 درصدی وجود نداره چون بطور مثال تعدادی مریض تعدای توانایی حرکت ندارند تعدای مسافر تعدای به خاظر شغلشون نمی تونند شرکت کنندو ... و برای تعدادی انتخابات جذابیت نداره
شاید در نهایت 10 تا 15 درصد انتخابات را به خاطر مقاصد سیاسی تحریم کنند (95240)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۳۱
جونم عارف . (95244)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۳۶
ما برای حل مشکلات کشور به امثال اقای عارف نیازمندیم.نمیشه یک گروه یا حزب را به حاشیه برد، نمیشه تو جامعه برای یک گروه یا شخصی شروطی گذاشت.حاکمیت یعنی مردم ،یعنی نظر مردم نه یک شخص. (95248)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۵:۰۶
عارف با تاثیری که روی رای آوردن روحانی گذاشت شخصیت اجتماعی خوبی رو کسب کرد . گرچه از لحاظ شخصیت و طرز تفکر از روحانی بیشتر فبولش داشتم و دارم... (95274)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۵:۱۹
با این کابینه ای که ظاهرا میخواد معرفی بشه مثل اینکه اصلاح طلب ها شکست خورده هستند (95279)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۴۶
شما علم غیب داری که چه کابینه ای قراره معرفی شه؟

افراد مهم ترن یا اهداف اصلاحات؟

میدونید با انتخاب توفیقی برا وزارت علوم چه گشایشی در امور دانشگاه ها پیش میاد.
یکم از این بدبینی به روحانی کم کنید لطفا

از همه این ها مهمتر مثل اینکه یادتون رفته که همه چی دست روحانی نیست و این حضرات قراره از مجلس اصولگرا رای بیارن و نمیشه هر کسی رو معرفی کنن. (95345)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۸:۴۵
آیا شکل ظاهری سیاسی وزیر مهم است ؟
سه - چهار وزیر مهم تر از بقیه هستند :

آموزش و پرورش - علوم - ارشاد و وزارت کشور .

یک وزیر شاید خیلی از لحاظ طاهر به افکار اصلاح طلبانه نزدیک باشد ولی ممکنه وقتی به پست و مقام برسد مردم و آرای آنها برایش مهم نباشد ؛ به فکر گشت زنی در بلاد فرنگ باشد , به فکرراضی نگه داشتن رقیب باشد به فکر آینده سیاسی اش .

در مقابل یک وزیر ممکنه در تریبون های عمومی جنجالی حرف نزند ولی در نشست های « خصوصی » اش با بزرگان می گوید که معتقد به چه هست و برنامه اش برای رسیدن به هدف چه می باشد.

مثال :

فرض کنیم وزیر علوم و آموزش و پرورش در جلسه ای چنین می گویند :
وزیر علوم : برنامه من این است که ظرف یک سال فضای امنیتی دانشگاه را به کمترین حد ان برسانم ؛ روسای دانشگاههای مهم کشور را از همفکران خود انتخاب کنم , تشکل های سیاسی منحل شده را احیا کنم . ...
وزیر آموزش و پرورش: من می خواهم برای 4 یا 8 بعد و بیشتر انسان سازی کنم . می خواهم رای های خردمندانه بسازم نه حزب بادی. تلاش می کنم دو واحد درسی در رابطه با قانون اساسی( بویژه بخش حقوق شهروندی و حقوق و اختیارات مسوولان عالی رتبه کشور ) را به دروس آنها اضافه کنم و...

خلاصه کلام: در این دوره از زمان ما به کسانی نیاز داریم که با زیرکی و نه با هیاهو ( که باعث حبس شان شود ) ما را به هدف نزدیک تر کنند . (95448)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۵:۲۵
http://chn.ir/NSite/FullStory/News/?Id=105734&Serv=3&SGr=22


دکل‌ها در حریم منظری مقبره شاهان هخامنشی سبز شدند

دکل‌ها و تیرهای انتقال برق درحالی، در عرصه و حریم نقش رستم جانمایی شدند و حریم منظری و چشم‌انداز یکی از مهمترین محوطه‌های تاریخی ایران را خدشه‌دار کردند که طبق ضوابط حریم درجه یک محوطه میراث‌جهانی تخت جمشید و نقش رستم نصب هرگونه پایه و خط انتقال نیرو در محدوده این اثر منحصربه‌فرد ممنوع است. (95282)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۴:۰۵
آخه من نمی دونم چه آدم میهن پرستیه که تیشه به ریشه اش می زنه؟! (95710)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۵:۳۲
آقای عارف اولی ترین ضرورت متحجرزدایی است و صیانت از منتخب ملت بزرگوار است تا حسودان به خود اجازه ندهند که این بزرگوار را در جهت نیل به اهداف شوم خود جذب کنند (95288)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۵:۳۳
ميشه هر روز ي عكس از عارف بذاريد دلمون باز شه ؟ البته خاتمي هم فراموش نشه لطفا. (95289)
ساسان
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۵:۵۴
بهار نیوز گرامی

این کامنت من پاسخ به کامنت دوستی است که در مورد کامنت قبلی من در مقاله قبلی شما پیرامون آقای عارف پاسخی داده است:

متاسفانه شما در مدت کوتاهی کامنت مقالات را غیر فعال می کنید و این اجازه را از مخاطب خود می گیرد که به واکنش کاربران به کامنت هایش پاسخ دهد. به همین دلیل با پوزش با توجه به مربوط بودن هر دو کامنت به این مطلب من پاسخم را اینجا مطرح میکنم.


عنوان مقاله قبلی بهار:
عارف: به من پیشنهاد معاون اولی داده نشد
لینک:
https://www.baharnews.ir/vdcdoj0f.yt0sj6a22y.html


من در کامنت مقاله مذکور از آقای روحانی خواستار این بودم با توجه به اینکه امثال من به خاطر اصلاح طلبی به آقای روحانی رای دادیم حداقل نیمی از کابینه ایشان باید به اصلاح طلبان تعلق گیرد و .... (دوستان می توانند در لینک کل کامنت من را ببینند)

کاربر امیر این پاسخ را به کامنت من داده بود (که امیدوترم این کامنت و پاسخ من را هم ببیند و اگر واکنشی دارد منعکس کند):


""""""""""""""""""امیر
من بعنوان نماینده بخش دیگری از اصلاح طلبانی که به شما رای داده اند، مخالفت خود را با این نظر اعلام میکنم زیرا:

حمایت ما از شما بستگی به این دارد که آیا اهداف، شعارها و آرمانهای اصلاح طلبانه را پیگیری کنید یا نه. اگر پیگیری کردید و به نتایجی رسیدید از شما حمایت خواهیم کرد، اما اگر در راستای اهداف اصلاح طلبانه گام برنداشتید در انتخابات آتی از شما حمایت نخواهیم کرد.

معذوریتهای شما در انتخاب اعضای کابینه برای ما کاملا قابل درک است، پس کسانی را انتخاب کنید که اهداف اصلاح طلبانه را با کمترین هزینه و اصطکاک پیگیری کنند (حتی اگر برچسب اصلاح طلبی بر پیشانی نداشته باشند) تا همچنان از حمایت ما برخوردار باشید.

و کلام آخر: ما در عین این که مطالبات اصلاح طلبانه خود را بطور جدی در این 4 سال پیگیری خواهیم کرد، قضاوت در مورد عملکرد شما را در سال چهارم و بر مبنای کارنامه 4 ساله انجام خواهیم داد، نه در روز پس از معرفی کابینه.

اینها حداقل درسهایی است که ما از سالهای 76 تا 84 آموختیم""""""""""""""""""




جناب امیر

شما چند نکته را در کامنتتان در نظر نگرفته اید.

1 - اشاره کردید حمایت ما بستگی دارد به پیگیری اهداف، شعارها و آرمانهای اصلاح طلبانه، دوست من ما در دنیای واقع نمی توانیم از فردی چیز دیگری ببینیم و چیزی دیگری طلب کنیم.
آن چیزی که تا به حال ما از آقای روحانی دیدیم متاسفانه گویای چیز دیگری است نمونه های آن، که بسیار در دنیای سیاست نشانه هایی مهم تلقی می شوند عبارتند از:

-- آقای روحانی حتی حاضر نیست از کلمه اصلاح طلبی استفاده کنند با وجودی که بخش بزرگی از رای ایشان از جانب اصلاح طلبان ایجاد شده است.

-- آقای روحانی به دیدار آقای هاشمی رفتند ولی حاظر نشدند به دیدار آقای خاتمی بروند با وجودی که ما (بخشی از رای دهندگان) به ایشان چنین انتظاری را داشتیم.

-- در دیدار با روحانیون قم ایشان با افرادی مانند اقای یزدی دیدار کردند ولی خبری از دیدار با آقایان صانعی و زنجانی و ... نبود.

-- به لیست های که در مورد کابینه ایشان مطرح شده نگاه کنید چقدر اصلاح طلب ها را می بینید؟! آنهایی هم که اصلاح طلب هستند اکثرا از دولت سازندگی/کارگزاران آمده اند، شاید بگویید اینها گمانه زنی است ولی همه به خوبی می دانیم که حضور بعضی از این افراد قطعی است اگر بخواهید می توانم چند نفر را نام ببرم که بطور قطع در کابینه حضور خواهند داشت.

-- انصراف آقای عارف یکی از علل اصلی پیروزی آقای روحانی بود خواست عموم هم بر این بوده که ایشان معاون اول شوند ولی همه می دانیم که با توجه به صحبت های ایشان در همان مطلب بهار نیوز این احتمال بسیار کم است.

شما انتظار دارید که آقای روحانی با چنین رویکردی در حالی که حتی هنوز به صورت رسمی مسئولیت ریاست جمهوری را به عهده نگرفته دولت را در جهت محقق شدن مطالبات اصلاح طلبی پیش ببرد البته امیدوارم که اینگونه نباشد و من اشتباه کنم ولی شواهدی که اشاره کردم چیز دیگری می گویند، دوست من، در دنیای واقع افراد همان گونه که هستند و فکر می کنند عمل می کنند شما انتظار نداشته باشید که افراد و کابینه ای که اصلاح طلب نیستند و دغدغه اصلاحات واقعی ندارند به دنبال مطالبات اصلاح طلبانه بروند. اگر کابینه متشکل از افرادی با دغدغه اصلاح طلبی نباشد از دل آن هم محصولی در می آید که چندان شبیه اصلاحات نیست، مانند مزرعه ای که به دست کشاورزانی افتاده که به دنبال محصول دیگری هستند و خواست و دغدغه اشان چیز دیگری است محصولی در می آید ولی حتما محصول چیز دیگری است.

اشاره کردید صبر می کنیم که آقای روحانی و کابینه ایشان چگونه در 4 سال عمل می کنند و از روی کابینه (به قول شما روز پس از معرفی کابینه) قضاوت نخواهیم کرد. واقعا!!!! یعنی زندگی و عمر مردم آنقدر کم ارزش است که دوباره منتظر آزمون و خطا باشیم که ببینیم چگونه خواهد شد و چگونه عمل می کنند در حالی که با فشار از پایین می توانیم در مسیر کسب بسیاری از مطالباتمان حرکت کنیم و اجاز ندهیم دولت از مسیر مردم خارج شود.

اشاره داشتید که """معذوریتهای شما در انتخاب اعضای کابینه برای ما کاملا قابل درک است، پس کسانی را انتخاب کنید که اهداف اصلاح طلبانه را با کمترین هزینه و اصطکاک پیگیری کنند"""

من نمی دانم این دیگر چه نوع نگاهی است که عمومیت یافته، دوست من رئیس جمهور باید فردی قوی، آماده برخورد با مشکلات و معضلات بزرگ، عظیم و انواع چالش ها باشد، انتخاب کابینه که کمترین چالش هاست، شما به ایشان توصیه می کنید در مورد کابینه ات کوتاه بیا چون اصطکاک به وجود می آید!!!! این یعنی تشویق کردن رئیس دولت به کوتاه آمدن، به مماشات در ازای عبور از حقوق ملت، این یعنی ضعیف کردن دولت و رئیس جمهور. نتیجه این توصیه شما شکل گرفتن کابینه ایست که بازدهی ضعیف خواهد داشت، نتیجه آن رئیس دولتی است که در برابر فشار ها کوتاه آمده، آقای روحانی باید از همان ابتدا قدم اول را محکم بردارد به فرض هم که بعضی از گزینه های اول ایشان برای تصدی وزارتخانه ای توسط مجلس رد شود، چه ایرادی دارد، مردم می فهمند که چه کسی می خواسته و چه کسانی نخواستند.

فرمودید: """""اینها حداقل درسهایی است که ما از سالهای 76 تا 84 آموختیم""""""

دوست گرامی آیا غیر از این است که دوران 8 ساله آقای خاتمی بهترین دوران در بسیاری از شاخص ها در طول تاریخ سی چند ساله انقلاب اسلامی بوده است آن دوران، درخشان بود چون افرادی مانند عبدلله نوری و تاجزاده و.... سخت ایستادند و برایش هزینه دادند از دل به گفته خاتمی هر 9 روز یک بحران، دستاوردهایی نصیب ملت ما شده که غیر قابل انکار است اگر خاتمی و یارانش کوتاه می آمدند و یا در برابر بسیاری از خواسته ها سازش می کردند دیگر نه هر 9 روز بحرانی بود و نه دستاوردی.

با پوزش از طولانی شدن مطلب از بهار نیوز و مخاطبین

امیدوارم کامنت من را منتشر کنید و اگر جایی احساس کردید نقطه چین می خواهد گله ای نیست. (95306)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۴۷
روحانی که نمیتونه هر کس رو دلش خواست وزیر کنه باید از مجلس رای بیاره مجلسی که همشون مخالف روحانی هستن چی برا خودت میبری میدوزی
یه جور حرف میزنی انگار قراره وزیرها رو به مجلس ششم معرفی کنه
خوابیداااااااااااااااااااااا (95349)
ساسان
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۷:۰۹
در سیاست و در انتخاب وزرا اصلی هست با نام چانه زنی، شما اگر دست بالا را بگیری می توانی برای فردی به مراتب قوی تر در نهایت رای بگیری، نمونه آن آقای احمدی نژاد که مجلسی ها به ویژه در دوره دوم با بسیاری از گزینه های ایشان مشکل داشتند ولی با چانه زنی بسیاری از گزینه های خود را منصوب کرد.

در ضمن من برخلاف شما سرو صدا های مجلسی ها را طی این مدت در مورد انتخاب وزرا تو خالی می بینم در روز رای گیری مجلسی ها به دلایل متعدد مجبور هستند با بسیاری از گزینه های آقای روحانی کنار بیایند. (95380)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۴:۰۹
موافقم. نباید به خاطر مصلحت کوتاه بیاد والا رای مردم رو از دست می ده. (95713)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۴۳
کاش اخرش اشاره میکردید که در پاسخ به احتمال معاون اولی چی گفتن بنظرم جوابشون دل گرم کننده تر از قبل بود (95341)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۵۱
من هم میلاد امام حسن رو به اقای عارف تبریک میگم ...ان شا الله در پناه اهل بیت در خدمت نظام باشند همان طور که قبلا بودند

شما در اوایل صحبت ها تون فرمودید فضای تنگ نظرانه ...بله من قبول دارم که احمدی نژاد اهل مشورت نبود ...به جز معدودی به اطرافیانش تو کار اجرائی اعتمادی نداشت و از این دست مسائل.....اما سوال اینجاست مگه در دولت اصلاحات فضای باز جود داشت در اداره کشور....تمام امورات یا حداقل در بسیاری از امورات نهایت نظر بخش محدودی از افراد جبهه مشارکت اعمال میشود

فرمودید برخورد هایی که با جریان اصلاح طلبی شد:این جمله شما محل شبهه هست. ایا منظور شما افراد اصلاح طلبی هست یا تفکر اصلاح طلبی هست

اگه منظورتون تفکر اصلاج طلبیه اونم درچهارچوب دین و اصول و ارامان های امام و رهبری و انقلاب که از اول نظام مورد تاکیدامام رهبری بوده تا به امروز

اما اگه منظور شما افراد اصلاح طلب هست که فکر نمیکنید خوشون خودشون رو حذف کردند؟؟؟ با فتنهای به نام فتنه 88؟؟؟ من در مورد فتنه فقط یک جمله و یک اشاره میکنم و بس: به بی قانونی های بنی صدرو اتفاقات سال60 و 88...و مقایسه کردن این دو و شباهات هاش...
و
جمله حضرت اقا که فرمودند عده ای در سال88 نظام را تا لبه پرتگاه بردند...

نکته بعدی فرمودید که توهم در شکست جریان اصلاح طلب نزد اصول گراها: منم قبول دارم اینو و از اول هم معتقد به این قضیه نبودم و اصولا به نظرم حذف تفکر یا یک جریان در کشور امکان پذیر نیست و این اشتباه بخشی از جامعه اصول گرایی بود

شما فرمودید به جریان اصلاحات یک درصد حق بدهند:من سوالم اینه به چی جریان اصلاح طلب در فتنه 88 باید حق داد؟؟مگه اقایون از اول راه قانون رو پیش گرفتند؟؟؟اصلا قانون رو قبول داشتند ؟؟مگر دوستان شما جز ابطال انتخابات چز دیگری رو قبول داشتند که جق بدهند به انها

بنده منکر تصمیمات اشتباه مثل کوی سبحان یا دانشگاه یا کهریزک نیستم اما فکر نمیکنید اینها جزئیات بودند و ما باید به بنای اولیه که از ماها قبل انتخابات شرو شده بود توجه کنیم و اونو تحلیل کنیم ....رمز تقلب؟؟؟؟!!!!!

شما فرمودیدجان بی‌ارزش و یک شخصیت ناقابل خود را در خدمت انقلاب گذاشته ام :من نیز شما را فردی تحصیل کرده ..دلسوز انقلاب .و خوب و مفید برای کشور میدونم و برای شما ارزوی موفقیت دارم ....

شما فرمودید براسیب شناسی دوران اصلاحات: احسنت ...نکته ای که کمتر اصلاح طلبی حرفشو میزد....اصولا دوستان اصلاح طلب علاقه ای به اسیب شناسی و تند روی ها نداشتند و همین عنصری برای عدم موفقیت های انان شد

شما فرمودید راهی جز اصلاح طلبی برای نجات کشور نیست ..اصلاح طلبی اگه در پناه انقلاب ارزش ها امام و رهبری باشه میتونه یک ابزار باشه برای پیشرفت نه تنها ابزار ...اونم به دلیل وجود سلایق مختلف در اداره کشور و تفکرات مختلف...
اما اگه جنس اصلاح طلبی از نوع88 باشه قائداتا صعود نیست سقوطه

اقای عارف شما فرمودید: دولت یازدهم باید به طور جدی به مطالبات مردمی توجه و پیگیری کند؛ درسته ...ما هم برای اقای روحانی ارزوی موفقیت میکنیم ...به شرطی که دوستان از کانال های کولر مرکز استراتژیک رو راحت بزارند....
هر روز لیستی در روزنامه های زنجیره ای منتشر نکند...
ارای مردم رو فردای صبح انتخابات به نفع خودشون مصادره نکنند...
وزیر مثلا ارشاد به دولت تحمیل نکنند که بعدا موجبات ناراحتی اقای روحانی فراهم بشه بعد مجبور شن بگن همون وشورا بمونه بهتره و امثالهم ...... (95355)
محمد
France
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۲:۵۴
واقعا گاهی اوقات از یه چیز های اصلاح طلبی بدم میاد یکی همین اعتقاد داشتن به ازادی بیان ومنتشر کردن نظراتی مثل این نظر بازم به خودم می گم با تمام وجود زنده باد مخالف من (95700)
محمد آوندی لاهیجان
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۷:۴۹
سلام ، حداقل،بیش ازنیمی ازآرای دکترروحانی متعلق به اصلاح طلبان شناسنامه داریا آزاداندیشانی است که تفکر اصلاح طلبی را راهکاراساسی دربرون رفت ازشرایط فعلی جامعه می دانند این توقع عادلانه وعاقلانه است که کابینه ی آقای روحانی بااین خط فکری منطبق
باشن./www.toloe-sabz.blogfa.com (95409)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۱:۳۲
محمد خان آوندی از لاهیجان:
اگه دقت کنی همه کسانی که رئیس جمهور شدن با شعاری اومدن روی کار که برای مردم جذاب بود
نمونش خاتمی با شعار ازادی و احمدی نزاد با شعار عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد و غیره و
هاسمی با شعار سازندگی....
این مهمتری عامل تو رای اوردن افراد بود ...درکنار این عوامل...
شعار اعتدال شعاری بو که بعد از نزاع های سیاسی برای مردم خیلی جذاب بود...بعد این عامل....
عملکرد بعد احمدی نژاد در حوزه اقتصادی بسیار تاثیر گذار بود و تداعی کننده اینکه با اعتدال و نه افراط و تفریط و تخصص میتونن به وضعیت اقتصادی مردم برسن...و
اراء اصلاح طلبان چیزی که شما مدعای اونی . من رد میکنم به چند دلیل:
اول مردم هنوز اتفاقات 88ر فراموش نکردند...
دوم: پایبند نبودن بخش عمده ای از اصلاح طلبان به شعار های خودشون واهداف و ارامان های انقلاب...
سوم: اگه مردم به شعار اصلاح طلبی پایبند بودند به قول شما نیمی هم حتی ...در84 هاشمی رای می اورد و 88 موسوی....
شاید الان درک این واقعیت با توجه به روی کار نیومدن دولت اقای روحانی و عملکردش سخت باشه برای من و دوستان و ان اینکه اصلاح طلبان سهمشون 30 درصد هم نبوده (95601)
ایدین
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۰:۰۸
چه بخواهیم و چه نخواهیم اکثریت جامعه ما حزب گرا نیستند من بسیاری را می شناسم که سال88به احمدی نزاد رای دادن و سال92به روحانی رای دادن مردم به کسی رای میدهن که به خواسته های انان نزدیکتر باشند. (95554)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۴:۱۵
ما حزب نداریم که مردم حزب گرا بشن! اگه حزب های قوی داشتیم مردم کاندیداها رو از رو سابقه ی حزبشون می شناختن نه سابقه ی خودشون. در ضمن هیچ کسی هم جرات نمی کرد از آب گل آلود ماهی بگیره و قول های متناسب با جو جامعه بده و فردا زیرش بزنه! چون آبرو و اعتبار حزبشو زیر سوال می برد. (95714)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۲:۲۵
ساده لوح ترین سیاستمداران دنیا فقط همین اصلاح طلبان هستند. حالا اگر کسی میداند منفی نخواهد زد. (95619)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۴:۱۶
شما چاره بهتری دارین که زرنگترین؟! (95715)
ایرانی
Bulgaria
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۱:۰۱
عارف دوستت داریم (95679)