به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۵:۱۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۱۴۴۷۱
توسط جمعی از دانشجویان دانشگاههای استان خوزستان

بيانيه‌دانشجويان در حمایت از دکتر میلی‌منفرد

گروه سياسي: جمعی از دانشجویان دانشگاههای استان خوزستان بیانیه‌اي در حمایت از دکتر میلی منفرد صادر كردند كه در زير مي‌خوانيد:
بيانيه‌دانشجويان در حمایت از دکتر میلی‌منفرد
انتخابات 24 خرداد و برگزیده شدن جناب حجت الاسلام دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران بار دیگر نشان داد، مردم ایران با وجود تمام مشکلات موجود در کشور که عمدتا ناشی از سوء مدیریت داخلی است همچنان به اصلاحات آرام، اما پایدار به عنوان گزینه­ ای مترقی و متناسب با وضعیت کنونی کشور، برای رسیدن به ایرانی آباد و آزاد می اندیشند.

فعالان دانشجویی کشور نیز که در چند سال اخیر خط مقدم مقابله با اقدامات غیر علمی و عجولانه دولت پیشین بودند همگام با دیگر گروهها ضمن طرح مطالبات قانونی خود از جمله بازگشت استقلال مدیریتی به دانشگاهها، محدود کردن کمیته های انضباطی و حراست دانشگاهها، احیا تشکل های صنفی، سیاسی و فرهنگی دانشجویی، رسیدگی به وضعیت اساتید توانمند و نخبه بازنشسته شده، بازگرداندن محترمانه دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل به دانشگاهها به همراه حل همیشگی مسائل آنها و بسیاری دغدغه های دیگر که به فراخور در طول انتخابات اعلام شد، نقشی بی بدیل در پیروزی کمپین انتخاباتی دولت تدبیر و امید داشتند. که خوشبختانه جناب دکتر روحانی چه در ایام انتخابات با اعلام حمایت از این مطالبات در برنامه ها و همچنین سخنرانی های خود و چه با انتخاب استاد ارزشی و خوشنام دانشگاه امیر کبیر دکتر جعفر میلی منفرد به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به این اعتماد جامعه دانشگاهی پاسخ مناسب و شایسته دادند.

اما متاسفانه افرادی وابسته به برخی طیف های تندرو که عمدتا از جمله مخالفین دکتر روحانی می باشند در تلاشند با طرح برخی موضوعات با هدف جلوگیری از اجرای صحیح برنامه ­های دولت منتخب ضمن سنگ اندازی در مسیر انتخاب قاطعانه وزیر پیشنهادی علوم به ادامه رفتارهای غیر علمی، غیرقانونی و عمدتا اقتصادی خود در دانشگاهها ادامه دهند که بررسی دقیق علل ریز و درشت رفتار این گروه به وقتی دیگر موکول می شود.

و در پایان اینکه ما به عنوان جمعی از دانشجویان دانشگاههای استان خوزستان ضمن اعلام حمایت از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان فردی فرهیخته و با سابقه اجرایی طولانی در وزارتخانه علوم در دولت های مختلف، از نمایندگان محترم مجلس درخواست داریم تا با رای قاطعانه خود عرصه را بر این گروههای افراطی تنگ تر کرده و راه را برای بالندگی دوباره علمی و فرهنگی دانشگاهها و بازگشت نشاط سیاسی به آنها هموار کنند.

جمعی از دانشجویان دانشگاههای شهید چمران اهواز. کشاورزی و منابع طبیعی رامین. علوم وفنون دریایی خرمشهر. صنعتی جندی شاپور دزفول.

بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۰:۱۳
ما مردم ايران قاطعانه از دكتر ميلي منفرد حمايت ميكنيم (106729)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۰:۲۱
من هم بعنوان یه دانشجو امضا میکنم (106730)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۰:۴۶
ما هم از سنندج حمايت ميکنيم (106734)
رجا
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۱:۱۰
ببخشید؛یه سؤال فنی نسبتاً مرتبط با موضوع: فتنه توی زبون عربی یعنی مردم؟!آخه شریعتمداری که عربیش خیلی خوبه مدتیه از این کلمه توی جمله هایی استفاده می کنه که آدمو یاد مردم میندازه! (106735)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۱:۲۸
اگه مجلس بخواد در جهت خواسته ی ملت در انتخابات حرکت کنه، باید به امثال دکتر میلی فرد رای اعتماد بده. (106737)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۲:۱۳
آفرین بر این دانشجویان
آقای دکتر میلی منفرد استادی است متشرع، متدین، دلسوز، با سوابق مدیریتی درخشان، با سابقه همکاری با جبهه و جنگ (جهت اطلاع آنانی که دم از ایثارگران می زنند). ایشان دارای محبوبیت در جامعه دانشگاهی (دانشجویان و اساتید) است.
در عجبم از کسانی که نام خود را اصول گرا می گذارند و با این شخصیت دوست داشتنی مخالفت می کنند. (106744)
دکترعباس حاتمی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۶:۵۲
مقاله مقایسه نظام آموزشی ایران بااستاندارها:
جنبش نرم افزاری وتولیدعلم

جنبش به حرکتی هدفداروآگاهانه با تئوری خاص اطلاق می شود.منظورازجنبش نرم افزاری همان تولیدعلم است.نرم افزاریکی ازشاخه های اصلی فناوری وتکنولوژی است که شامل مجموعه ای ازدانش فنی،فن انجام کار،تئوری سازی وبسته های اطلاعاتی است که توسط نیروهای متخصص بکارگرفته می شود.
بطورکلی هدف اصلی این جنبش تولیدفکر،اندیشه وعلم است،جنبش نرم افزاری فضایی منطقی ومناظره های علمی وعقلانی درداخل وخارج کشورایجادمی کندوماراواردچالش علمی بادنیامی نماید،.باتوجه به اینکه درعصرانفجاردانش واطلاعات قرارداریم اهمیت جنبش نرم افزاری درپیشرفت کشورهابمراتب بیشترازگذشته است بطوریکه دنیای امروزرابه دنیای نرم تشبیه می نمایند.درگذشته جنبش سخت افزاری(مثل نظامی گری،مالکیت فیزیکی،توسل به زور و...) ارزشمند بودولی امروزه جنبش نرم افزاری مهمترین ابزارقدرت کشورهامحسوب می شود.تولیدعلم توسط محققان،نخبگان،دانشمندان درمراکزدانشگاهی ،علمی،پژوهشی ومطالعاتی انجام می گیرد،لیکن رسانه ها(تلویزیون،اینترنت پرسرعت،شبکه های مجازی؛تلفن و...)نقش مهمی دربسترسازی وپیونددادن نخبگان علمی باجامعه بازی می کنندومنتشرکننده علم محسوب می شوند.امروزه باگسترش فناوری ارتباطات ارزش انتشارعلم کمترازتولیدعلم نیست.

تولیدعلم چیست؟
بشروقتی درمقابل پدیده ای مجهول قرارمی گیردجستجوگرمی شودواگرنتیجه ای جدیدبدست آورددرواقع تولیدعلم کرده است.بعبارتی تولیدعلم یعنی بوجودآوردن ومطرح ساختن چیزی که تاکنون مطرح نبوده است ومیتوانددرزمینه های پزشکی،اجتماعی ،هنری،سیاسی،اقتصادی ،صنعتی و...باشد.علم وسیله ای برای آگاهی،شناخت ودستیابی به یافته های دنیای جدیداست وابزاری برای ارتقای زندگی بشرمحسوب می شود،درجوامعی که علم پذیری به فرهنگ تبدیل نشود،جهل وتحجر حاکم می شود .جهل زمینه سازفقروناهنجارهای اجتماعی است.
عوامل موثردرتولیدعلم دریک جامعه:
1-ساختارسیاسی(حمایت عملی مقامات ارشدکشوری ازنظرمالی ومعنوی)2-ساختارپژوهشی(وجوددانشگاهها،مراکزمطالعاتی وپژوهشی مستقل ازسیاسیون)3-وجودمحققان بابودجه کافی(اختصاص حدود3درصدتولیدناخالص داخلی)،درژاپن با125میلیون جمعیت 30میلیون متخصص وجوددارد(30%جمعیت کشور)که8میلیون آنها دانشمند ومحقق هستند به این دلیل آن کشوردرسال 2005حدود30درصداختراعات جهان رابخوداختصاص داده بود4-ساختارفرهنگی(آزاداندیشی،رسانه های آزاد،امنیت شغلی محققان،نظام قضایی وحقوقی کارآمد،تربیت نسل پرسشگر،علم پذیری جامعه، تعامل وهمکاری علمی بامحققان سایرکشورها،فرهنگ نقدکردن بجای نفی کردن ).
ملاکهای تولیدعلم:
1-تعدادمقالات علمی که برای بارنخست درنشریات معتبرچاپ می شوند2-تعدادمحققان ومتخصصان3-میزان اثربخشی مقالات (حل مشکلات وپاسخگویی به فرضیه هایافاکتورتاثیر)4-تعدادمجلات علمی وپژوهشی5-تعدادمراکزتحقیقاتی6-فرهنگ علم پذیری جامعه(اصلاح قوانین باتوجه به پیشرفتهای علمی )7-تعداداستنادمقالات به منبع معتبر8-انحلال پذیری علم باگذ شت زمان9-توانیی تبدیل علم به فن آوری وثروت.
موانع تولیدعلم:
1-سیستم آموزشی کشور(تنگناهاوتقلیدی بودن نظام آموزشی)2-بهاءندادن به تولیدعلم توسط مقامات ارشدحکومتی3-رایج نشدن فرهنگ بکارگیری دستاوردهای علمی درسیاستگذاریها 4-ارزش نگذاشتن به محققان وعدم رضایت آنان(فراری دادن نخبگان)5-داشتن دیدتجاری نسبت به علم6-عدم ارتباط میان تولیدکنندگان ومصرف کنندگان علم7-دخالت سیاسیون درفرآیندتولیدعلم8-تربیت دانشمندنه دانشور9-ضعف خردجمعی وغلبه خردفردی10-امراءبودن علما (ورودبه حوزه اجرایی یاچندشغله بودن محققان)11-عدم تمایزبین تحجربااصولگرایی،مقیدبودن به اصول باجمودفکری فرق دارند.آزاداندیشی وزیرسوال بردن لازمه تولیدعلم هستند(پیامبراکرم (ص):هرروزتان بایدبهتروکاملترازدیروزتان باشد)12-نبوداینترنت پرسرعت13-مطلق اندیشی كه دشمن تولید علم است14-كمبودنيروي ماهرمحقق.
-درتولیدعلم بایدتوازن درعرصه های مختلف ایجادشودبعنوان مثال درروسیه ،پاکستان وکره شمالی بهترین موشکهاتولیدمی شوندولی این کشورهاازتولیدساده ترین مایحتاج مردم خودعاجزند(اغلب مردم دراین کشورهازیرخط فقرزندگی میکنند)،ولی ژاپن وآلمان درتمام زمینه های اقتصادی ،صنعتی ،سیاسی،بین المللی و...تولیدعلم کردندوعلم رابرای رفاه مردم توسعه دادند"نه"جهت حفظ قدرت .علاوه برآن دردنیای امروزدیگرتولیدموشک کارسختی نیست بلکه پیشروی درعلم ژنتیک،نانوتکنولوژی ،تئوری سازی وجلب اعتمادشهروندان هنراست.
نقش نخبگان درتولیدعلم :
نخبگان اشخاص وگروههایی هستندکه بوسیله ایده ها،احساسات،دانش وهیجانات خود،درشکل دادن وپایدارساختن ارزشهاوباورهادرجامعه موثرندونفوذکلام بیشتری دارند.
نخبگان دریک جامعه به هفت دسته تقسیم می شوند:1-نخبگان سنتی ومذهبی2-نخبگان تکنوکرات(فن گرا،متخصص)3-نخبگان مالکیت(ثروتمندان)4-نخبگان خارق العاده(کاریزما)5-نخبگان ایدئولوژی(درحوزه یک ایدئولوژی خاص )6-نخبگان فکری(نویسندگان،مولفان،محققان،نظریه پردازان،هنرمندان)7-نخبگان اجرائی(مدیران ارشداجرایی و...).
دراین میان نخبگان فکری نقش بیشتری درتولیدعلم ودانش دارندوحفظ ونگهداری آنهاازشاخصهای مهم توسعه یافتگی است،کشورهای توسعه یافته برای حفظ موقعیت برترخوددرتکنولوژی، به جذب نخبگان کشورهای توسعه نیافته(بویژه تکنوکراتهاونخبگان فکری) می پردازند .سایرنخبگان نیزدرانتشاروبکارگیری علم درجامعه موثرند.بایدبین همه نخبگان یک نوع درک مشترک ازضرورت توسعه علمی بعمل آید.

راهکارهای افزایش تولیدعلم درایران

ا-ایجادساختارمناسب برای انتخاب مسئولان ارشدحکومتی ازنیروهای دانش محوروعلم پذیر2-توسعه بخش خصوصی3-ایجادمراکزتحقیقاتی ودانشگاهی مستقل ازدولت4-ایجادشرایط اجتماعی وفرهنگی مناسب برای افزایش انگیزه نخبگان5-جلوگیری ازمهاجرت نخبگان وامکان بهره گیری ازتجربیات نخبگان خارج ازکشور6-ایجادرسانه های مستقل ازدولت بویژه انترنت پرسرعت وتلویزیون خصوصی7-تقویت چهره بین المللی کشور برای گسترش تعاملات علمی بادنیای پیشرفته8-تربيت محقق نه مدرك گرايي9-تغییرنظام آموزشی کشورازیادگیری محوری به پژوهش محوری وازپاسخ محوری به پرسش محوری10-گسترش آموزش زبان انگلیسی.
طبق گزارش موسسه بین المللی اطلاعات علمی درسال 2009سهم آمریکادرتولیدعلم درجهان 37%،ژاپن8%،آلمان7%وانگلیس6%بوده است.ازنظرکیفی سوئیس با3/15استنادبه هرمقاله وآمریکابا15استنادبترتیب رتبه اول ودوم راداشتند.
براساس گزارش آکادمی علوم انگلیس سرانه هزینه تحقیقات درسوئدوبلژیک(بالاترین درجهان)درسال2010 سالیانه 1500دلارودرایران 50دلاربود،طبق این گزارش ایران درتولیدمقالات علمی رتبه اول جهان است. 26/1/92
دکترعباس حاتمی (106746)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۸:۲۶
امیدوارم آقای منفرد که فرد علمی و شایسته ای است با رای بالای مجلس تایید شود.
همه دانشجویان خواستار تغییر فضای غم گرفته و امنیتی دانشگاهها هستند. (106747)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۴:۱۴
ما هم دانشجوی دکتری هستیم و لی به میلی منفرد مخالفیم
فضای دانشگاه باید علمی باشه و سیاست در کنارش. اصلاح طلب ها دوست دارند که فضای دانشگاه را سیاسی کنند و خودشان سواری بگیرن (106858)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۳:۴۵
آقا يا خانم دانشجوي دكتري ، اين طرز صحبت كردن ( سواري گرفتن) برازنده شما نيست.
بعدشم اين قبيل كارها را اصولگرا ها در اين چند سال كردند. (107053)
حمید ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۸:۳۱
امید باید داشت (106748)
فرد
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۳۷
احسنت بر دانشجویان جنوب که علیرغم تعطیلی دانشگاه وظیفه خودشون را انجام دادند. (106767)
سیدرضا
Latvia
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۳۴
ما دانشجویان گیلان هم حمایت می کنیم.
گیلانی ها مثبت بدید تا ثابت شه. (106773)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۳۷
من هم از طرف دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان امضا ميكنم (106776)
م
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۵۶
منبع ذكر خبر كجاست؟ (106784)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۴۳
دانشجویان. . . . دانشگاه صنعتی کرمانشاه هم از ایشون حمایت می کنن (106810)
دانشجوی دکتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۰۲
به دلیل سابقه درخشان جناب آقای میلی منفرد در وزارت علوم، ایشان گزینه مناسب برای این وزارت بوده و مورد حمایت دانشجویان وظیفه شناس ایران زمین هستند% (106820)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۱۹
و خداوند مكر انان را به خودشان باز ميگرداند.....اين هم سم پاشي اين همه هجمه عليه استادي دلسوز كه سالهاي عمرش را درتربيت نسل دانشگاهي صرف كرده است اخلاقي و اسلامي است.. (106829)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۴:۰۸
من هم از دانشگاه اندیمشک به نمایندگی از دانشجوها حمایتم رو از منفرد اعلام می کنم (106851)
لیدا
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۴:۲۴
من هم از دانشکده نفت گچساران امضاء میکنم (106862)
حامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۲:۰۸
ما دانشجویان تشکل اسلامی دانشجو دانشگاه آزاد خمینی شهر به جد حمایت میکنیم (107003)