گازوئیل از طریق تانکرهای سوخت از استان فارس و دیگر استان ها به هرمزگان منتقل میشود.مخزن های بزرگ 30 تا 40 هزار لیتری در حیاط برخی از خانه های روستایی ساحلی هرمزگان در زیر زمین تعبیه شده است که توسط تانکرهای سوخت پر می شود.سپس از این خانه ها تا لب دریا لوله کشی شده است؛ لوله های انتقال گازوئیل به طرز ماهرانهای از کف دریا به محل لنج سوخت ها منتهی می شود.مخزن هر لنج حدود 50 هزار لیتر گنجایش دارد؛ این لنج ها نیمه های شب به سوی آب های بین المللی حرکت می کنند؛ لنج ها سوخت های قاچاق را به کشتی های مستقر در نقطه صفر مرزی تخلیه می کنند.در استان هرمزگان هر شبانه روز 50 لنج و هر کدام بین 20 تا 50 هزار لیترسوخت قاچاق می کنند؛ اینگونه می شود که روزانه میلیون ها لیتر سرمایه ملی کشور به تاراج می رود.قاچاق روزانه حدود 40 میلیون سوخت از طریق استانهای ساحلی و غیرساحلی ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می کند.