به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۵:۱۰
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۱۹۶۵۸
ملاک حذف یارانه‌هاي نقدي چیست؟

خانه، ماشین و سفر خارجی ملاک حذف یارانه​هاي نقدي

گرووه اقتصادي:​ بر اساس اعلام يک مقام مسئول دولتي دهک‌های پردرآمد بر اساس نوع خودرو، حکم شغلی، املاک و حساب های بانکی و مسافرت های خارجی شان شناسایی می‌شوند. وزارت رفاه برای شناسایی آنها یک بانک جامع اطلاعات اقتصادی راه‌اندازی می‌کند تا خانوارها با وارد کردن اطلاعات خود درخواست دریافت یارانه شان را به دولت ارائه دهند، کسانی که این اطلاعات را به دولت قرار ندهند، یارانه نمی‌گیرند.
خانه، ماشین و سفر خارجی ملاک حذف یارانه​هاي نقدي
حدود 18 میلیون خانوار در کشور یارانه دریافت می‌کنند که مجلس با تعیین ضرب‌الاجل 3ماهه‌ای از دولت خواسته 30درصد از دهک‌های پردرآمد را که باید از فهرست دریافت یارانه حذف شوند، شناسایی کند. یعنی حدود 4تا 5میلیون خانوار باید از فهرست دریافت یارانه خط بخورند. با این حال، آن طور که معاون وزیر تعاون می‌گوید مهلت سه ماهه مجلس کافی نیست و قرار است این مهلت تجدید نظر شود.

احمد میدری، معاون وزير رفاه می‌گوید: در همین 3ماه می‌توان 10 درصد از حذفی های فهرست یارانه را مشخص کرد. البته برای جبران کسری بودجه یارانه ها روش‌های دیگری هم روی میز وزیر رفاه وجود داشت که فعلا قرار نیست به آنها نگاهی بیندازد. میدری به می‌گوید: «غیر از حذف دهک‌ها روش‌هایی مثل افزایش قیمت‌ها هم مطرح شده ولی به دلیل اینکه اولویت دولت مهار تورم است، روش‌های جایگزین فعلا مطرح نیست.»

خانه، ماشین و سفر خارجی
دهک‌های پردرآمد بر اساس نوع خودرو، حکم شغلی، املاک و حساب های بانکی و مسافرت های خارجی شان شناسایی می‌شوند. وزارت رفاه برای شناسایی آنها یک بانک جامع اطلاعات اقتصادی راه‌اندازی می‌کند تا خانوارها با وارد کردن اطلاعات خود درخواست دریافت یارانه شان را به دولت ارائه دهند. میدری می‌گوید کسانی که این اطلاعات را به دولت قرار ندهند، یارانه نمی‌گیرند. اما کار وزارت رفاه برای یارانه دادن فقط به اینجا ختم نمی شود. تعدادی از افراد هم با تحقیقات میدانی شناخته می‌شوند. میدری می‌گوید: «مثلا کسی که درآمد دارد اما به دلیل بیماری نیازمند یارانه است باید در تحقیقات میدانی شناسایی شوند. وزارت رفاه، سازمان بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند بازوی اجرای تحقیقات میدانی در سطح کشور باشند.» میدری می‌گوید دهک‌های پردرآمد بر اساس نوع خودرو، حکم شغلی، املاک و حساب های بانکی و مسافرت های خارجی شان شناسایی می‌شوند

پولدارها چه کسانی هستند؟
معاون رفاه وزیر تعاون می‌گوید که معیاری که برای حذف گروه‌ها در نظر گرفته می‌شود تنها درآمد نیست. بلکه ترکیبی از ثروت و درآمد است. در واقع کسانی که ثروتشان به اندازه‌ای است که می‌توانند حداقل نیاز خود را تامین‌کنند از دریافت یارانه حذف می‌شوند. برای این کار، وزارت تعاون مبنایی برای خط فقر تعیین خواهد کرد و نه تنها اطلاعات فردی، بلکه اطلاعات مربوط به روابط خانوادگی را هم مشخص می‌کند تا بر اساس ردآمد و ثروت خانواده، اقشار بالای این خط از دریافت یارانه حذف شوند.  میدری می‌گوید: «در ایران بهترین راه استفاده از اطلاعات بانکی و ملکی افراد است. چرا که دقت بالاتری دارد. به طور مثال اطلاعات خودرو برای حذف دهک‌ها مناسب نیست. چون هستند افرادی که با خودرو نسبتاً‌ گران قیمت در وزاتخانه ای راننده هستند بنابراین به اطلاعات خودرو نمی‌توان اکتفا کرد. اما حساب بانکی با درصد خطای کمتری می‌تواند ملاک ثروتمندی افراد باشد.»

دارندگان خودروهای وارداتی بالای 2005 که ارزش آنها بیش از 100 میلیون تومان است جزو حذفی های لیست دریافت یارانه هستند. همچنین 300هزار نفر هم بالای 50میلیون تومان از بانک ها وام گرفته‌اند که احتمالاً یارانه آنها هم حذف خواهد شد. به جز این، نوع خودرو، مسافرت‌های خارجی و نوع شغل هم در معیارهای شناسایی دهک‌های پر درآمد قرار دارد. با این حال میدری می‌گوید که رقم دریافتی حقوق ملاک نیست بلکه حکم حقوقی و عنوان شغلی است که برای حذف افراد از لیست یارانه بگیران ملاک قرار می‌گیرد. بنابراین کارمندانی که با اضافه حقوق به رقم مشخصی از دریافتی می‌رسند، ممکن است همچنان یارانه بگیر باقی بمانند. از طرف دیگر 5درصد از کارمندان دولت حقوق بالای 2میلیون تومان دریافت می‌کنند اما از آنجایی که حذف کردن تمام آنها سخت است، کسانی که بیشتر از این درآمد دارند حذف می‌شوند. از سوی دیگر، یک میلیون و 700 هزار شغل دارای صنف ثبت شده که از این تعداد 120 هزار شغل، درجه یک هستند و احتمالا از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

خودتان را معرفی کنید
در روش جدیدی که وزارت تعاون برای شناخت یارانه بگیرها در نظر دارد، ملاک پرداخت یارانه ارائه داوطلبانه اطلاعات است و کسانی مشمول یارانه می‌شوند که اطلاعات شان را به بانک اطلاعاتی دولت ارسال کنند. این بانک اطلاعاتی متصل به بانک مرکزی، نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد خواهد بود و افراد با داشتن کد ملی و رمز مربوطه می‌توانند اطلاعات اقتصادی خود را دریافت و در صورتی که تمایل به دریافت یارانه داشته باشد اطلاعات خود را به سایت مربوطه ارسال کنند، به این ترتیب حریم شخصی افراد محفوظ می‌ماند و هر خانواده‌ای که تمایل به دریافت یارانه نداشته باشند اطلاعات خود را به دولت ارسال نخواهند کرد. اما به جز ثروتمندها و کسانی که داوطلبانه برای دادن اطلاعاتشان پیش قدم نمی شوند، یک قشر دیگر هم از یارانه محروم خواهند بود: خانواده هایی که کودکانشان را از تحصیل محروم می‌کنند. میدری می‌گوید: «هر خانواده‌ای که کودک در سن تعلیم دارد و درس نمی‌خواند از گرفتن یارانه محروم است. چون اگر خانواده‌ها بچه‌های خود را به مدرسه نفرستند فقرشان پایدار می‌ماند و امکان شغل از کودک سلب می‌شود.»

یارانه نگیرید تا بیمه شوید
دولت در ساماندهی جدید یارانه ها نیم نگاهی هم به خانواده هایی که تحت هیچ بیمه ای نیستند داشته است تا در این خانواده ها یکی از اعضا از یارانه خود صرف نظر کند و به جای آن، خانواده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد. میدری می‌گوید: «در یک خانواره 4 نفره اگر یارانه یک نفراز اعضای خانواده به تامین اجتماعی برای بازنشستگی اختصاص یابد آن خانواده بعد از چند سال با همین یارانه که ماهیانه 45 هزار تومان است، در سن بازنشستگی به اندازه حداقل دستمزد‌ از حقوق بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.»
مرجع : مجله مهر

۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۲:۲۱
بدک نیست
حقوق بگیر های بالای 2 میلیون
من که 900 میگیرم با مدرک لیسانس نه خونه دارم نه ماشین
عمرا واسه من قطع نشه
از شاه عبدالعظیم هم اونور تر نرفتم (160125)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۸:۲۵
من یه خانواده 4 نفره دارم حاضرم یارانه خودم را قطع کنند وبیمهای را که رد میکنم ازم نگیرند من بیمه کارگری هستم ولی ماهیانه 160000 تومان حق بیمه از من میگیرند بعد هم فقط داروهای سرما خوردگی شامل بیمه می شود (160333)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۵:۰۹
حالا یکی 100 هکتار ملک توی روستا داره ارزش با 100 متر اپارتمان توی تهران یکی هست!!یا یه خانواده ای که 3 تا دانشجو 2 تا بیکار توی خونه داره باز با یه خانواده 4 نفره میشه مقایسه کرد! (160581)
خسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۳:۳۵
اگه این حق شاهد و حق جانباز که تو حکم گار گزنی هست حذف کنند فکر کنم کسری بوجه جبران بشه (160983)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۲:۲۴
خودرو رو خوب اومده
حتی سهمیه سوختشون رو هم باید حذف کنن
منفی دهندگان به این نظر مطمئنن ماشین بالای 100 میلیون دارن (160130)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۱:۰۵
من پراید دارم اما تو حتی لیاقت منفی دادن هم نداری با این حرف نسنجیده ای که زدی حتی لیاقت این جواب را هم نداشتی اما دیدم انگار آدم قابل ترحمی هستی.... (160256)
میم
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۹:۵۸
بنده زانتیا دارم اما سهمیه بندی سوخت عادلانه نیست. چرا اونی که ماشین نداره سوبسید نبره ولی اونی که واسه هر بچش یه ماشین خریده بنزین بیت المال لیتر 3000 تومن جهانی رو 400 تومن یا حتی به صورت آزاد 700 تومن بخره؟!! یکی از بستگان ما یه سانتافه داره و یک پرادو و یک تاکسی!! این کجاش عدالته؟! (160381)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۳۹
مسئله به این سادگی که شما فکر می کنید نیست.

وقتی بنزین را کردند 3000 تومان، آن زمان اونی که یک ماشین مدل پایین بیشتر نداشت هم باید بنزین لیتری 3000 تومان بزنه (همه می دانیم سهمیه 50 لیتری به 4-3 روز بیشتر نمی رسه) و با عوارض تورمی بنزین 3000 تومانی روی همه کالا سرو کار داشته باشه ولی اون مرفه ای که به قول شما پرادو سانتافه و تاکسی و چند تا ماشین با هم داره براش بنزین لیتری 3000 تومان و تورم نوک سوزن هم فرقی نمی کنه و تاثیری در زندگیش ندراد. (160942)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۷:۵۹
ارسلان یکی باید به خودت ترحم کنه که هنوز بلد نیستی حرف بزنی (160734)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۸:۰۰
یارانه از همون اول هم اشتباه بود..فقط جز فقر و تورم هیچی نیاورد (160735)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۱:۳۳
من پراید دارم و بشدت با حذف یارانه عده ای از مردم از دریافت یارانه مخالفم.

دولت می خواهد کسری بودجه خودش را با مایه گذاشتن مستقیم از جیب مردم جبران می کند اگر این اتفاق روی دهد و همه ما از همین حالا نارضایتمان را نشان ندهیم برای دولت بدعت خواهد شد و این باعث می شود در آینده دولت هر جایی که احتیاج داشت اول برود سراغ مردم.

می دانید چین بدهی 22 میلیارد یورویی به ایران دارد چرا دولت کسری خود را با فشار آوردن بر چین و کسب این مبلغ جبران نمی کند؟!

حاکمیت ترجیح می دهد به مردم فشار بیاورد تا چین؟ (160270)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۲:۵۷
اولا از اول قرار بود کم کم همه یارانه قطع بشه
باید هم قطع بشه
مخصوصا یارانه بنزین و بنزین باید بشه 1 دلار و قیمت خودرو بیاد پائین (160305)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۲۸
اینجا ایرانه بنزین می رود بالا و قیمت خودرو هم گران تر می شود، اول از دولت بخواهید قیمت خودرو و گمرکی خودرو را اصلاح کند بعد که اصلاح شد باید به بنزین فکر کرد. (160936)
محمد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۳:۲۱
چرا حرف زور میزنی اگه از خونواده ثروتمندی هستی که این چندرغاز اصلا برات مهم نیست اگرم ثروتمند نیستی که خب یارانه ات حذف نمیشه.
ثانیا هرچقدر هم که از دنیا طلب داشته باشیم و اون ها رو پس بگیریم باید صرف تولید بشه و درآمدزایی کنه وگرنه (به قول پدرم) میلیاردر هم باشی ولی از جیب بخوری بالاخره پولهات تموم میشه.
آن مرد که یارانه ها رو الکی و برخلاف قانون به همه می داد رفته است.
(اون پرچمی هم که میاد به خاطره وی پی ان است) (160309)
ناامید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۹:۱۶
آفرین ساسان

حرفت کاملا" منطقیه!

متاسفانه این دولت دیواری کوتاهتراز مردم مظلوم پیدا نکرده!

بحث ثروتمندان ورعایت عدالت در یارانه ها نیست بلکه هدف اصلی دولت جبران کسری بودجه اش از ساده ترین راه است !

وگرنه اگر دولت به مردمی که بهش رای دادند اهمیتی قایل بود می رفت سراغ رانت خوران واختلاس گران ویا مطالبات خارجیشو زنده میکرد !

و این یقینا" تبدیل به یک رویه خواهد شد..................!! (160349)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۳:۵۴
خوب معلومه که نمیرن سراغ اونا چون ممکنه ناراحت شن و دیگه جنسای بنجلشونم به ماندن راستی هندو ونزوئلا و... یادمون رفت یا حتی بعضیا مثل بابک جون که همین الانشم خیلی ناراحتن پس این وسط میمونه کیا... : مردم عزیز وهمیشه در صحنه ایران که اینجا هم باید از جیب مایه بذارن و به قول خاله سوری: تو جیب ما رو نزن یارانه پیشکش.... (160505)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۰۱
به شما مثبت دادم ولی:

من هم از اول با این طرح بطور کلی مخالف بودم، و مشخص است که حاکمیت دنبال این است که مرحله به مرحله یارانه را قطع کند تا یارانه ریختن به حساب همه مردم را روزی کاملا قطع کنند همان جوری که کوپن را جمع کردند همانگونه که دیگر از سبد کالا خبری نیست از سهام عدالت خبری نیست از پولهایی که در مناسبت های مختلف به خساب کارمندان به ویژه بازنشستگان می ریختند خبری نیست، یارانه حق همه هست. این دلیل نمی شود حالا که چند سالی است اجرا می شود از سهم خودمان از بیت المال بگذریم. (160863)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۲۵
موافقم. دولت قبل هم از جیب مردم -به اشکال گوناگونی همچون بالا بردن نرخ ارز و سکه و...- برمی داشت و همان را به مردم یارانه می داد. این دولت هم میخواد با بریدن یارانه از جیب افراد نسبتاً مرفه تر توان پرداختن یارانه را به باقی مردم را داشته باشد.
فرق این دولت با آن دولت = در مستقیم برداشتن یا غیر مستقیم برداشتن پول از جیب مرفهان است. (160881)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۳:۰۲
راست میگه
منم موافقم یه سری پولدار تومملکت بدجور خون مرم رو کردن تو شیشه
ربطی هم به این دولت و دولت قبل و بعد ندارن

یکی تو دانشگاه ما بود که به خاطر پدر پولدارش سوار ماشین های چند صد میلیونی میشد و هر روز عوض میکرد
جالبه یارانه هم میگیرفت و خیلی هم نارضی بود تازه (160307)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۲:۳۵
قرار بود علاوه بر پرداخت یارانه به همه یارانه کالا هم بدند.پس چی شد؟ (160143)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۲:۴۸
من پراید دارم از منم قطع می کنن؟ (160150)
سايه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۳:۰۰
ببخشيد ما ها رفتيم مدرسه و دانشگاه درس خونديم مگه شاغل شديم ؟! جز بيكاري وسر خوردگي چيزي ديگه اي نصيب مان نشد (160171)
milad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۳:۱۰
به نظر من بجای این کار 30 % از کل یارانه رو کم کنن یعنی 30 تومن بدن تا مساوات برقرار بشه
گرچه عادلانه نیست اما اگه واقعاً راست میگن که کسری دارن این کارو بکنن تا اطلاعات دقیق درمورد ثروتمندان جمع کنن
من موندم اون آقا چطور میخواست یارانه رو 2 برابر کنه با این کسری بودجه (160179)
ج.ر
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۹:۵۲
من موافقم. چون این عادلانه تره دولت هم میدونه اما متاسفانه مجبوره این کار رو نکنه چون اگه مبلغ رو کم کنن بهونه دست مخالفای دولت دادن! در کل ما بیچاره ایم!! (160378)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۵:۰۴
اون آقا همانطور که تونست مسکن مهر رو پیش ببره وخیلی هارو خانه دار کند میتوانست یارانه ها رو هم دو برابر کند تنها دولتی که تونست طرح سهمیه بندی را اجرا کند وخیلی طرحهای دیگر اون آقا به نظر من تنها اشتباهی که داشت خودش راواعتبارش رابرای کسی هزینه کرد که لیاقتش را نداشت.واما این آقایان هنوز هیچی نشده نا توانی خودشون رو با بهانه های مختلف دارن توجیه میکنند.برای مثال
1-وزیر مسکن تا حجم کارهای دولت قبلی رو دید گفت ما طرح مسکن را که توجیه ندارد ادامه نمی دهیم؟زیر ساخت مد نظر قرار نگرفته و....
آقای محترم همین که این حرف رو زدی مسکن مهر البرز روبروی فرودگاه پیام با توجه به عقد قرار داد ومقدار تعیین شده وام مسکن مسئولین مربوطه اومدن گفتن 5000000میلیون دیگه باید بدید اگر درزمان دولت اون آقا بود جرات چنین کاری رو نداشتن واز آوردن وسائل زندگی جهت اسکان جلو گیری میکنند این کجاش تدبیرهو کجاش امید والا اون مردمی که من سراغ دارم باهزار بدبختی پول جور کردن ودادن طبق قرارداد به امید اینکه برن توی خونشون که آقای وزیر با این حرفش امید همشون رو نا امید کرد تازه اونهایی که از قبل رفتن اونجا اسکان یافتن تحدید به قطع آب،گازوبرق شده اند.
اگر بخواهید اینقدر مطلب هستش که توی این مجال نمی گنجد. (160576)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۵:۰۹
آقا یک پیشنهاد برای مشخص شدن یارانه بگیر ها
براساس منطقه بندی محل صاحب خانه ها یعنی مثلا تو تهران اونی که توی شمال شهر تهران زندگی میکنه معلوم که وضع مالی خوبی تو تهران دارد تا اونی که توی جنوب شهر تهران زندگی می کند (160582)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۲۷
اصلن همه چی قاراشمیش تر از این حرفاس....
هیچ ملاکی تو هیچ استانداردی نمی گنجه.
ما ماشین پراید و خونه 70 متری داریم . همسرم هم چند بار به خاطر شغلش سفر خارجی رفته . ولی...
ولی از وقتی بودجه ها ی فرهنگی رو کم کردن ما بیچاره شدیم . پارسال هیییییییییییییچ در امدی تو شش ماهه دوم سال نداشتیم .مجبور شدیم طلاهامون رو بفروشیم .
واقعن رو یارانه ها حساب باز کرده بودیم شدید . و خیلی از هم صنفی هامون رو میدیدم به وضع ما دچارن ... (160934)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۳۸
مگه گرونی مهار شده که به فکر حذف یارانه افتادین ...
قبلن سالی یه بار سفر می رفتیم بی حساب و کتاب و چه کنم چه کنم خرج میکردیم الان هشتمون گرو نهمونه ...مسافرتم دو ساله نرفتیم .
چی از جونمون می خواین؟
خیلی مبلغش زیاده که هی دم از حذفش می زنین؟ (160941)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۲۸
چطور؟ با بالا بردن کاذب نرخ ارز و سکه.
با همین کارهاش اقتصاد مملکت را به آستانه سقوط انداخت دیگه. (160883)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۳:۱۳
ما خونه داريم ، ماشين هم داريم
ولي به خدا غذاي درست حسابي نداريم بخوريم !!! (160180)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۹:۴۷
خونه و ماشین رو بفروشید غذا بخرید. یا این یا اون!:) (160367)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۲۰
بعد باهوش جان خونه شما بیایم بخوابیم شبا ؟! (160876)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۲۹
تو می گی غذا؟ لباس، و تفریح و تحصیل و دوا و درمون و ... هزار خرج و برج دیگر را هم بیافزا. این وضعیت غالب مردمه. بگذر ار امثال زنجانی ها و نور چشمی ها و آقا زاده ها. (160884)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۰:۰۶
خدا بخیر کنه (160226)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۱:۱۳
من یک فرهنگی هستم با حدود 26 سال سابقه و حکم کارگزینی حدود 2 میلیون اما دریافتی من ماهانه حدود 600 هزار تومان است ضمن اینکه مانند خیلی از کارمندان دستگاههای دیگر هیچ گونه مزایایی مانند اضافه کار ،حق ماموریت ،کارانه ،پاداش ایام و روزهای خاص مانند نیمه شعبان و.....را ندارم وتنها کمک حال من همین یارانه است که اواسط ماه به کمکم می اید لذا دولتمردان در حذف یارانه بگیران به میانگین دریافتی های کارمند مثلا طی یک سال گذشته توجه کنند نه به مبلغ مندرج در احکام کارگزینی کارمندان. (160259)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۹:۱۸
جلوی دزدی گردن کلفت ها رو بگیرن. اختلاس ها رو برگردونند. 13000 میلیارد رو از بابک جون بگیرند. 20 میلیارد دلار (60000 میلیارد تومن) رو از برادران چینی بگیرن. روابطشون رو با دنیا خوب کنند تا دارایی های بلوکه شده مون توی بانکهای اروپا و امریکا که بیش از 100000 میلیارد تومنه آزاد بشه و پول نفت به این مملکت برگرده، نه تنها نیازی به حذف یارانه ها نیست بلکه یارانه کالا هم میتونند بدهند صدها کارخانه مادر هم میتونند بزنند ولی میدوننین چیه باید سر مردم به این چندرغزها گرم بشه تا یکدفعه 13000 میلیارد تومن رو بتونند بالا بکشند. (160353)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۹:۲۹
معلم تازه کارش داره 700 دریافتی میگیره. چطور شما 600 با 26 سال سابقه میگری؟ (160360)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۳۱
مطلب این معلم بنده خدا را با دقت بخون تا به پاسخ سؤالت برسی. (160887)
کارگر ساده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۱۴
جناب روحانی

حالا که به جای کلید تدبیر از داس ناامیدی داری استفاده میکنی

بیا مال من رو هم قطع کن!!! (160386)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۹:۱۶
"داس" چه کلمۀ آشناییه ؟!؟

همانی نیست که طرفدارای دولت قبل به علت برکناری مدیران بی کفایت در دولت فعلی علیه روحانی استفاده کردند ؟

آره حتما راست می گی ! تو هم کارگر سادۀ فارس نیوز (160789)
هست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۳۳
بقیشو چیکار کردی؟؟؟؟؟ وام گرفتی داری پس میدی دیگه.... (یا داری قسط خریدهاتو میدی) برو خداروشکر کن ... خیلی ها از شما بدترن........ (160403)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۳۰
بخدا وضع اساتید دانشگاه هم کمابیش همینه. مالیاتهای سنگین برمی دارند و ته مانده اش که می ماند اقساط وام و ... کسر میشه، می مونه چیزی حدود 1200. تو خود حدیث مفصل بخوان.. (160886)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۷:۴۲
همه یارانه ها را دولت باید قطع کند وپول ان را در جهت تولید وام ازدواج و مسکن وام دانشجویی با بهره کم بدهد زیرا قشر ثروتمند که نیاز به یارانه ندارند قشر متوسط هم گلیم خود را از اب می کشند قشر فقیر و کم در امد می ماند که بدلیل دریافت یارانه دیگر تن به کارهای تولیدی نمی دهند وبرای انجام کار دستمزدهای بالا تقاضا می کنند واین امر برای کارفرما مقرون به صرفه نیست وباعث تعطیلی تولید می شود در بیشتر روستاها کشاورزان برای جمع اوری محصول خود نمی دانند چکار کنند زیرا کارگری که قبلا دنبال کار بود امروز بدلیل دریافت یارانه نیازی نمی بیند با دستمزد کم به سر کار برود (160325)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۸:۰۴
وزیر رفاه اگر راست میگن فکری به حال نیروی مدیریتی به شدت ضعیف به جا مانده از 8 سال بدبختی در مجموعه زیر دستشان از جمله خدمات درمانی بکنند (160330)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۸:۴۱
دو میلون میگیرم پانصد مالیات .هشتصد اجاره و.... حالا ببین مایه دارم یا نه بقیه خرج درس و خونه و .... (160338)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۴:۲۷
چند درصد مالیات میدی (160544)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۳۳
منظورش کلیه کسورات قانونیه که داره می ده مثل بیمه، بازنشستگی، مالیات و... (160889)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۵:۱۰
500 مالیات؟؟؟؟؟
بعدش کجا کار میکنی که 2 تومن میدن و باهاش درس هم میخونی؟؟؟؟ (160583)
ج.ر
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۹:۴۶
من جزو قطع شنوده ها نیستم قطعا
اما به نظر من وقتی سالهاست فرار مالیاتی داریم نمیشه به راحتی معیار عادلانه ای ایجاد کرد. به نظر من یارانه یا کلا قطع بشه یا به همه داده بشه. اگه به همه داده شد قیمت انرژی آزاد بشه و اگه به هیچ کس داده نشد یارانه به بیمه و درمان و کالاهای ضروری و کالاهای مفید (مثل شیر) تعلق بگیره. (160364)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۳۴
موافقم. (160890)
2013
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۳۱
ما حدود 150 میلیون وام گرفتیم واسه مرغداری برای ساخت... حالا برای گرفتن وام درگردش خوردیم به مشکل کارمون دوساله خوابیده... درامد هم نداریم... خونه ،ماشین هم نداریم... بیمه هم نیستیم.....حالا چون بالای 50 میلیون وام داریم باید یارانه ما قطع بشه؟؟؟؟؟ (160400)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۲:۳۳
من پدرم کارمند شرکت هست و ماهی دو میلیون حقوق دارد و دارای 8 فرزند که سه نفرشان دانشگاه آزاد درس میخوانند آیا واقعا دومیلیون تومان با مخارج ما جور در میآید آیا ما احتیاجی به 450 هزار تومان یارانه در ماه نداریم و آیا ما جزو اقشار پردرآمد هستیم؟!!!!!!!!! (160468)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۳:۳۴
زنده باد دولت روحانی ، مردم فکر میکردن با آمدن آقای روحانی مشکلات حل میشه ولی انگار حل نمیشه. مطمئن باشید 3 دهک هم حذف بشن 3 ماه دیگه سه دهک دیگه هم حذف میشن (160493)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۵:۳۷
چرا وقتی درآمد دولت بالاست و پول فروش نفت زیاده چیزیش به مردم نمی رسه اما همین که کم میارن دستشون می ره تو جیب ملت. نمی شه یارانه رو حذف کرد. نمیشه یهو بخشی از پولی که به مردم داده میشه رو از سفره شون جمع کرد.آقای روحانی خوب با مردم تا نمی کنی. اون از لغو مجوز استخدام. این از قطع یارانه. شما قرار بود بیای اوضاعو درست کنی وگرنه اگه قرار به قطغ کردن یارنه و گرون شدن آب و برق و گاز و تلفن بود که بدون شما هم داشت پیش می رفت. دیگه شما رو می خواستیم چکار؟! (160598)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۵:۴۱
خانواده ما كه از دريافت يارانه صرف‌نظر كرد، از همان روز اولي كه براي اين كار ثبت‌نام مي‌شد،سرمايه دار هم نيستيم، ولي بدون دريافت يارانه مي‌توانيم زندگي را بگذرانيم، اميدوارم كساني كه واقعاً نيازي به يارانه‌ها ندارند و بدون آن مي‌توانند زندگي را بگذرانند خود از دريافت آن انصراف دهند. اميدوارم. (160600)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۶:۲۷
این طرح نیاز به یک نظام اداری قدرتمندی هستش که متاسفانه ما تو ایران همچین نظام قدرتمند و قانونی ای نمیتونیم پیاده کنیم. (160642)
توانا؟ اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۶:۳۷
دوستان بنده باداشتن 63 سال و 5فرزند دختر اندک سرمایه زندگی خود راکه بانک ها از چنگم در اوردند و در این سن بیکار و خدا را شاهد میگیرم با وجود چندین بار سکته که مدارکش موجود است حدود 4 سال شاید هم بیشتر هیچ در امدی ندارم از انجائی که در شهر محل زندگیم میشناسنم لذا به هیچ یک از مراکز یا نهادهایی که به افراد مانند من کمک و مساعدت میکنند نمیتوانم رجوع کنم شاید این مسئله باعث شود گشایشی در زندگی افرادی مثل من شود تا بتوانیم درد خودرا با دیگران در میان بگذاریم (160646)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۶:۴۱
با حذف یارانه ها هم کسری دولت برطرف نمیشه (160650)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۶:۴۴
این ظاهر قضیه هستش. خودشون میگن الان یارانه ای که دارن به مردم میدن نصف مبلغی هستش که قبلا به صورت غیر مستقیم و با کپن به مردم میدادن هستش.
پس در همچین حالتی باید به جای اینکه بگن پول کم اوردیم باید بگن پول اضاف اوردیم.
باطن قضیه پایین اومدن صادرات نفت , بلوکه شدن میلیاردها دلار ارز در کشورهای به ظاهر دوست مثل چین , بالا رفتن قیمت ارز , کاهش صادرات , تحریم بانک مرکزیمون که از تحریم 100% نفت هم بدتره که همه ی اینها از بی درایتی مسئولان و جناح بازیهاشون و افطگریهای عده ای هستش که دولت مجبور شده به پس گرفتن درآمدهای انتقالی که به مردم میدادند رو بیاره.
البته همه ی این مبالغ یارانه پولهایی هستند که دولتها ی مختلف در سالهای متمادی از مردم و کارکنان میگرفتند و الان فقط بخش خیلی کوچکی از این مبالغ را به مردم (پس دادند). (160654)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۷:۵۶
زوج کارمند ها؟ (160727)
ویدا
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۸:۱۲
یارانه حق مردم از فروش منابع کشورشونه ... فرقی نداره که ثروتمند باشی یا فقیر ... این کشور و منابعش حق همه است .... دولت نباید کمبود خودش رو از مردم و جیب ثروتمندان ( اگر درست شناسایی بشوند البته ) جبران کند ... (160749)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۰۳
اینا راه حل نیست باید برن مشکل تحریمها رو حل کنن (160865)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۷:۲۱
شما دارین اینهمه مینالید اگه به وضعیت پناهندگان افغان در کشور خودتون دقت میکردید نتنها اینجا گله و شکایت نمیکردید بلکه خدارو هم شکر میکردید. اول از همه که باید کلی تحقیر و توهین از جانب بعضی از مردم و مسئولان رو تحمل میکردید و برای مدرسه رفتن بچه هاتون اول سال برای هرنفرشون 300 تومن بدی و هرسال برای تمدید اقامتت 600 تومن بدید و هیچگونه بیمه هم نداشته باشین و دوچرخه هم بنامتون نکنن خونه اجاره ایی تو این وضعیت و نتنها یارانه نگیرید بلکه یه چیزی باید بدید
اونم با پول کارگری! آیا بازهم اینقد مینالیدید؟؟؟؟؟؟
میگن هر کسی یه ظلمی کنه نتیجشو میبینه (161085)