گروه فرهنگی: «مولان» لایو اکشن جدید کمپانی دیزنی اکران خود را در گیشه چین آغاز کرد اما مورد استقبال واقع نشد.این هفته فیلم سینمایی «مولان» محصول دیزنی، در چین اکران شد و با رقم ناامیدکننده ۲۳ میلیون دلار کار خود را آغاز کرد. این فروش برای «مولان» در منطقهای مهم مانند چین دور از انتظار بود.در حالی که این فیلم بیشترین میزان فروش هفتگی را رقم زد و در جایگاه نخست قرار گرفت، اما با توجه به آمار داده شده اختلاف کمی با فیلم سینمایی «هشت صد» داشته که ۲۱.۷ میلیون دلار فروخته است. به گفته ورایتی، دیزنی برای جذب مخاطبان چینی به این فیلم اقدامات زیادی انجام داده تا حس نسخه اصلی انیمیشن که سالها پیش منتشر شده بود به آنها انتقال داده شود، اما به نظر موفق نبوده است.به دلیل حاشیههای مختلفی که برای دیزنی و این فیلم پیش آمده حمایت زیادی از فیلم نشد و چند روز گذشته نیز بین مخاطبان صحبت و درخواستهایی برای تحریم و تماشا نکردن این فیلم صورت گرفت.این فیلم آمریکایی که ۲۰۰ میلیون بودجه ساخت داشته توسط نیکی کارو، فیلمساز نیوزیلندی ساخته شده و در حال حاضر پیش بینی میشود که ۴۱ میلیون دلار در یک ماه بفروشد.