گروه بین الملل: مشاجره حقوقی بر سر تعیین میزان خسارت حدود ۱۰۰ روز پس از پایان به گلنشستن کشتی "اور گیون" در کانال سوئز به فرجام رسید. این کشتی کانتینربر برای مدت چند روز با مسدود کردن کانال سوئز تردد کشتیها را مختل کرده بود.
دادگاه بررسی پرونده تعیین خسارت برای شرکت صاحب کشتی باری "اور گیون" یکصد روز پس از رفع انسداد از کانال سوئز به پایان رسید.
اداره مسئول تردد کشتیرانی در کانال سوئز درخواست ۹۱۶ میلیون دلار خسارت کرده بود. طرفین این مشاجره حقوقی سرانجام بر سر ۵۵۰ میلیون دلار خسارت به توافق رسیدند. خسارتی که توسط شرکت مالک این کشتی کانتینربر و شرکت بیمه باید پرداخت شود.اداره امور کانال سوئز به دلیل بسته شدن این کانال خواستارغرامت یک میلیارد دلاری شده است و تنها زمانی کشتی اجازه حرکت خواهد داشت که توافقی در این زمینه حاصل شود.اسامه ربیع، رئیس اداره امور کانال سوئز گفته بود: «زحمت و کار زیادی برای نجات کشتی هزینه کردیم و درآمد روزانه خود را از دست دادیم. بنابراین باید به ما خسارت پرداخت شود.»موعد برگزاری دادگاه این پرونده در مصر بارها به تعویق افتاده بود. روز یکشنبه چهارم ژوئیه، مقامات ژاپنی از کسب توافق با مسئولان نظارت بر کانال سوئز خبر دادند.