به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۳۲۰۳۴۲

تشکیل مقر عملیات ویژه آمریکا در آلبانی

تشکیل مقر عملیات ویژه آمریکا در آلبانی
گروه بین الملل: در پس زمینه خشونت‌های منسوب به روسیه در شرق اروپا، نیروهای ویژه وابسته به آمریکا یک پایگاه عملیاتی خط مقدمی جدید در گوشه پرتنش دیگری از اروپا ایجاد کرده‌اند.
اوایل ژانویه، فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش آمریکا در اروپا (SOCEUR) تصمیم خود را برای ایجاد یک مقر عملیات ویژه در آلبانی را اعلام کرد.
این فرماندهی اعلام داشت، این مقر عملیاتی جدید به مأموریت فرماندهی SOCEUR برای "تقویت روابط ما با متحدان و شرکایمان با هدف مقابله با نفوذ شرورانه، ایجاد قابلیت عملیات مشترک، واکنش سریع به تهدیدات در حال ظهور و در صورت لزوم، شکست دادن تجاوزگری کمک خواهد کرد."فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش آمریکا در اروپا  عنوان کرد که مقرش در آلبانی به صورت چرخشی مستقر خواهد بود و این نشان می‌دهد که فقط در ماه‌های خاصی از سال یا در مواقع ضروری استفاده می‌شود.ژنرال دیوید تابور، افسر ارشد فرماندهی SOCEUR به یک رسانه محلی گفت که تعداد نیروهای عملیاتی ویژه مستقر در مقر جدید کم - حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر- خواهد بود.این فرماندهی که بر فعالیت‌های نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا در اروپا نظارت دارد، همچنین بیان داشت که آلبانی را به دلیل نزدیکی به قطب‌های اصلی حمل‌ونقل در بالکان انتخاب کرده تا به این ترتیب زمان سفر را برای عوامل نیروهای ویژه و واحدهای نظامی متعارف کاهش دهد.
تابور در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: "قابلیت تحرک و آموزش سریع در بالکان، در هماهنگی نزدیک با سایر نیروهای متحد و شریک، آلبانی را به بهترین مکان برای این تلاش تبدیل کرده است. آلبانی متحد مهم ناتو و یک شریک امنیتی ارزشمند، هم در سطح منطقه و هم در سطح جهانی است."


 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها