به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۳۲۰۶۱۶

مبلغ یارانه‌ سال ۱۴۰۱ تغییر می‌کند؟

مبلغ یارانه‌ سال  ۱۴۰۱ تغییر می‌کند؟
گروه اقتصادی: یکصد و سی‌ و دومین مرحله پرداخت یارانه نقدی در ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. مبلغ این یارانه چقدر است؟بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مبلغ یارانه نقدی به‌ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. این مبلغ بامداد ۲۱ بهمن به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجوی کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شد.

بر اساس این اطلاع، طی ماه جاری بیستمین قسط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.طبق آخرین آمار موجود بیش از شش میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۸۰ سرپرست خانوار در دو مرحله پرداخت تسهیلات به یارانه‌بگیران معیشتی، از تسهیلات یک میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند.

مبلغ یارانه‌ ۱۴۰۱ تغییر می‌کند؟
سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره منابع مربوط به طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: ۳۵٫۶ هزار میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می‌شود. همچنین هزار میلیارد تومان یارانه به افرادی که پشت نوبت برای تحت پوشش قرارگرفتن، هستند اختصاص یافت. ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیز برای حق بیمه اقشار خاص مانند رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری، ایثارگران، زنبورداران، صنایع دستی و … تعیین شد.

وی تصریح کرد: از محل هدفمندی یارانه، ۱۹ هزار میلیارد تومان به مناطق محروم تخصیص یافت. از این محل ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای راه روستایی، ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای آب روستاها، ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای راه عشایری، ۸۰۰ میلیارد تومان برای آب عشایری و هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در اختیار گروه‌های جهادی، سازندگی، بسیج، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ۷۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و معیشتی مصوب شد، بر این اساس سال آینده تغییری در میزان پرداخت یارانه نقدی به وجود نمی‌آید. زیرا ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف نشده و یارانه ارزی در اختیار تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی قرار دارد.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: یارانه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها