به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۲:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۳۲۱۶۵۴

شاخص کل بورس ۸۴۵ واحد افت کرد

شاخص کل بورس ۸۴۵ واحد افت کرد
گروه اقتصادی: امروز چهارشنبه ( ۲۷ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس امروز با ۸۴۵  واحدی به یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید.شاخص کل (هم‌وزن) نیز منفی بود و با ۲۱۸ واحد کاهش به ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۹۷ هزار و ۲۰۷ معامله به ارزش ۲ هزار و  ۴۸۵ میلیارد تومان انجام دادند.
 
امروز نمادهای شتران، خودرو، شپنا، شبندر و وتجارت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای ومعادن، نوری و ونیکی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز تاثیرگذارترین نماد روی شاخص بورس نماد ومعادن با تاثیر مثبت بود.  اما امروز شاخص فرابورس با کاهش حدود یک واحدی به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۷۱۶ هزار و ۲۶۱ بود.
 
امروز نمادهای شرانل، فرابورس و توسن بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای تجلی، فزر، اتکای، و آریا نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.  همچنین امروز تاثیرگذارترین نمادها روی شاخص فرابورس نمادهای تجلی،‌فزر د اتکاری با تاثیر مثبت بودند.

همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین، افراد حقیقی امروز ۳۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.
در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۴۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی ۶۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۴درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «زراعت و خدمات وابسته» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.سه نماد «فملی»، «اتکای» و «فزر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تجلی»، «سپید» و «سیمرغ» معطوف بود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها