به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۳۲۳۳۳۴

تاثیر جنگ اوکراین بر بورس تهران

تاثیر جنگ اوکراین بر بورس تهران
گروه اقتصادی: معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص‌کل بورس تهران با ثبت افت پنج هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۲۸۲هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز افت ۷۹۸واحدی داشت اما شاخص فرابورس ۴۵واحد رشد داشت. به زعم اغلب کارشناسان تحت تاثیر جنگ بین اوکراین و روسیه و همچنین مذاکرات برجام، بورس با همجان همراه شده و به نظر می‌رسد در روزهای آینده بازاری پرفروش داشته باشیم.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز نهایتا با ارزش معاملات خرد سه هزار و ۵۸۰میلیارد تومانی به کار خود پایان داد. حدود ۶میلیارد و ۸۰۰میلیون برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد که سرانه خرید ۱۶.۸میلیونی و سرانه فروش ۱۸.۸میلیونی را رقم زد.

وی افزود: از میان ۷۰۷نماد قابل معامله در بازار امروز، ۸۱نماد با صف خرید معاملات خود را به پایان رساندند و در مقابل ۹۳نماد با صف فروش همراه شدند. حدود ۵۸درصد نمادها در بازه صفر تا ۵- معامله شدند و ۴۲درصد باقی مانده معاملات خود را در بازه صفر تا ۵+ به ثبت رساندند. در مجموع، بیشترین بازه معاملاتی بورس امروز بازه ۲- تا ۳- بود که حدود ۱۱۳نماد در بازه معاملاتی قرار گرفتند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: حدود ۳۶۵میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد. حدود ۱۱۰میلیارد تومان خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت به ثبت رسید. ۵۰نماد بزرگ بازار مجددا وضعیت خوبی نداشتند و با خروج پول ۱۰۹میلیارد تومانی همراه شدند.وی افزود: نکته عجیب معاملات در این روزها این است که ورود پول به صنایع بیشتر از یک روز دوام نمی‌آورد. به طوری‌که بانکی‌ها ۹۰میلیارد تومان و گروه استخراج کانه‌های فلزی با ۳۵میلیارد تومان خروج پول همراه شدند. در حالی‌که  برآیند معاملات گروه‌های محصولات شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها به نفع حقیقی‌ها تمام شد. شیمیایی‌ها تحت تاثیر جهش قیمتی اوره با اقبال همراه شدند.مرید سادات در پایان تشریح کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد به واسطه جنگ در اوکراین و رفتار هیجانی سهامداران، بازار پرفروش و پرعرضه‌ای خواهیم داشت.
مرجع : اقتصاد آنلاین
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها