به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۲:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۰۰۲۱۳

منتقد  پوتین باز هم محاکمه خواهد شد

منتقد  پوتین باز هم محاکمه خواهد شد
گروه بین الملل: رهبر زندانی مخالف ولادیمیر پوتین، در جلسه دادگاهی در مسکو گفت که پرونده جدیدی به اتهام اقدامات تروریستی علیه او تشکیل شده است.
الکسی ناوالنی که از طریق ویدیو در جلسه دادگاه شرکت داشت گفته است که به این اتهام تحت بازجویی قرار گرفته و قرار است در دادگاه نظامی محاکمه شود. به گفته  ناوالنی، ممکن است برای این اتهام مجازات حبس ابد صادر شود.
مشخص نیست که آیا پرونده جدید با فعالیت بنیاد مبارزه با فساد او ارتباطی دارد یا نه. این بنیاد وجود فساد در تشکیلات دولتی را بررسی و افشا می‌کرده است.مقامات حکومتی بنیاد او را به ارتباط با بمب‌گذاری در یک کافه در شهر سن‌پیترزبورگ متهم کرده‌اند که به کشته شدن یک وبلاگ‌نویس مدافع حکومت و جنگ اوکراین به نام ولادلن تاتارسکی منجر شد.
یک مقام قضایی روسیه گفت که یازده نفر که با الکسی ناوالنی آشنایی یا همکاری داشته‌اند در ارتباط با این بمب‌گذاری تحت تعقیب هستند و برای آنها حکم بازداشت بین‌المللی هم صادر شده است.این منتقد برجسته ولادیمیر پوتین در حال گذارندن چند حکم حبس طولانی مدت است.
طرفداران  ناوالنی بازداشت و محاکمه او را دارای انگیزه سیاسی و به منظور ارعاب مخالفان و منتقدان  پوتین و نزدیکانش توصیف کرده‌اند.الکسی ناوالنی در ۲۰ آگوست ۲۰۲۰، در سفر به یکی از شهرهای روسیه به شدت بیمار شد و نخست به بیمارستانی در روسیه انتقال یافت.او بعدا توانست در یک بیمارستان در برلین تحت درمان قرار گیرد و مشخص شد که او را با ماده نوویچوک مسموم شده است.منتقدان دولت روسیه معتقدند که ماموران دولتی او را با این ماده که در تسلیحات شیمیایی کاربرد دارد مسموم کردند. وی پس از درمان و بازگشت به روسیه، بازداشت و محاکمه شد.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها