به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۱۰۱۴۲

اعزام جت‌های جنگنده آمریکا به خاورمیانه

اعزام جت‌های جنگنده آمریکا به خاورمیانه
گروه بین الملل: ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، در بیانیه‌ای از اعزام جت‌های جنگنده اف ۲۲ آمریکایی به خاورمیانه خبر داد.
در این بیانیه که در حساب کاربری سنتکام در توئیتر نیز منتشر شده، دلیل این اقدام تازه ارتش آمریکا نگرانی از «رفتار پرمخاطره و غیرحرفه‌ای» نیروی هوایی روسیه عنوان شده است.
مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، در این بیانیه هشدار داده که «نقض مدام» اصول تنش‌زدایی در آسمان به دست «نیروهای روس» خطر افزایش تنش یا سوء‌ محاسبه را به همراه دارد.
در همین زمینه تلویزیون خبری سی‌ان‌ان اشاره کرده است که به‌ویژه در هفته‌های گذشته حرکات تهاجمی جنگنده‌های روس در منطقه افزایش یافته است.
در حالی که حملات روسیه در خاک اوکراین ادامه می‌یابد، همزمان برخوردهای دو نیروی هوایی روسیه و آمریکا هم در منطقه خاورمیانه، به‌ویژه در سوریه و پیرامون این کشور، ادامه یافته است.
ژنرال مایکل کوریلا کمتر از سه ماه پیش به کنگره آمریکا اطلاع داد که پروازهای تهاجمی روسیه در این منطقه «افزایشی چشمگیر» داشته است.
اواخر اسفندماه سال ۱۴۰۱، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌داد برخورد جنگنده‌های روسی باعث آسیب رساندن به پروانه یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی شده و در نهایت این پهپاد ام کیو ۹ در دریای سیاه سقوط می‌کند.
این خبر پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۲۹ اردیبهشت به نقل از دو منبع آگاه نوشت که رئیس جمهور آمریکا در جريان گفت‌وگو با ساير رهبران گروه هفت از آموزش خلبانان اوکراينی با جنگنده‌های آمريکايی اف ۱۶ «حمايت کرده است».
در نزدیک به یک سال و نیمی که از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین می‌گذرد، دولت اوکراين همواره ‌بر دريافت جنگنده‌های غربی اصرار داشته، اما با پاسخ منفی آمريکا و اکراه برخی ديگر از قدرت‌های غربی مواجه شده بود.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها