به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۴۲۹۴۶۲

چگونه فرش خود را در بهترین حالت حفظ کنیم

گروه کسب و کار: فرش‌ها یکی از لوازم کاربردی منزل هستند که نیاز به دقت و مراقب کافی در زمان شستشو و استفاده دارند تا برای مدت طولانی سالم مانده و بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.
چگونه فرش خود را در بهترین حالت حفظ کنیم
درصورتی که مراقبت‌های کافی از ان در زمان شستشو و استفاده صورت نگیرد عمر مفید آنها به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. عواملی مثل انتخاب با دقت قالیشویی کرج ، تهران و یا هر نقطه ای که در آن ساکن هستید، اقدام به موقع برای تعمیر در صورت لزوم، استفاده از شوینده مناسب و بسیاری موارد دیگر می‌تواند برای شما مفید باشد. برخی از مواردی که برای نگهداری از فرش‌ها و در زمان شستشوی آنها مهم است در ادامه بررسی خواهد شد.
 
مانع از تابش طولانی مدت نور خورشید به فرش شوید
تغییر رنگ و محو شدن رنگ‌ها در اثر قرارگیری در مقابل نورخورشید بسیار رایج است. اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می‌توانند به فرش‌ها آسیب برسانند. این اشعه می‌توانند باعث تغییر رنگ فرش شوند و با گذر زمان، رنگهای زنده و جذاب فرش را محو کنند. در نتتیجه فرش زیبایی خود را از دست می‌دهد. تابش نورخورشید برای مدت زمان طولانی بر روی الیاف فرش باعث خشک شدن الیاف فرش می‌شود، که می‌تواند به فرسودگی و اسیب‌های جدی به فرش منجر شود. این امر به ویژه در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین بهتر است بعد از شستشوی فرش از قرار دادن و آویزان کردن آنها در مقابل نور خورشید خودداری کنید. همچنین بهتر است فرش‌ها را نزدیک پنجره‌ها و نورگیر‌ها پهن نکنید و یا از پرده‌های مناسب و ضخیم برای جلوگیری از تابش نور خورشید استفاده نمایید.
 

 
از قرار دادن وسایل سنگین بر روی فرش‌ها خودداری کنید
قطعا همه ما می‌دانیم که قرار دادن وسایل سنگین بر روی فرش می‌تواند به فرش‌ها آسیب برساند. وقوع فشار نقطه‌ای به عنوان نتیجه قرار دادن وسایل سنگین، می‌تواند باعث فشار ناهمگن بر روی الیاف فرش شود. این فشار می‌تواند به طور تدریجی به فیبرها آسیب برساند و منجر به فشار یا ترک‌های دائمی در فرش شود. همچنین حرکت‌های مکرر وسایل سنگین روی فرش می‌تواند به سایش الیاف فرش منجر شود. ماندن طولانی مدت وسایل سنگین بر روی فرش می‌توانند باعث تغییر در شکل و ساختار الیاف فرش شوند. این تغییرات ممکن است دائمی و یا موقت در ظاهر فرش شوند.
بهتر است از پدهای مناسب و مخصوص برای قرار دادن زیر پایه‌های لوازم سنگین استفاه کنید. این کار می‌تواند فشار را به طور یکنواخت توزیع کند و از سایش و ایجاد آسیب در فرش‌ها جلوگیری کند. درصورت امکان بهتر است از قرار دادن لوازم سنگین بر روی فرش تا جای ممکن خودداری شود.
 
شستشوی اصولی و دقیق فرش‌ها
یکی از اصلی ترین کارها برای نگهداری فرش‌ها در بهترین حالت شستشوی اصولی با استفاده از تجهیزات مدرن و شوینده‌های مناسب توسط پرسنل حرفه ای است. شستشوی اصولی فرش‌ها مانع از اسیب رسیدن به آن‌ها شده و الودگی‌ها را به طور کامل از بین الیاف فرش خارج می‌کند. استفاده از شوینده‌های مناسب برای فرش مانع از تغییر رنگ و یا ایجاد اسیب به الیاف فرش می‌شود. بعد از شستشو آبکشی کامل و خارج کردن مواد شوینده از بین الیاف فرش بسیار مهم است. ماندن مواد شوینده در بین الیاف فرش با گذشت زمان باعث ایجاد پوسیدگی در فرش‌ها می‌شود. در گام آخر فرش باید قبل از استفاده مجدد به طور کامل خشک شود. مرطوب ماندن فرش برای مدت طولانی باعث ایجاد پوسیدگی شده و زمینه رشد باکتریها را ایجاد می‌کند که در نهایت منجر به ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.
اگر قصد شستشوی فرش در منزل را دارید بهتر است از مکان و وسایل مناسب برای شستشو استفاده کنید. توجه داشته باشید که از یک برس نرم برای شستشوی فرش استفاده کنید. استفاده از برس‌های زبر برای شستشوی فرش به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همچنین دقت داشته باشید که از اعمال فشار زیاد برای پاک کردن لکه‌ها از روی فرش خودداری کنید. درصورتی که امکان انجام شستشوی اصولی فرش‌ها در منزل را ندارید می‌توانید از یک قالیشویی معتبر کمک بگیرید. اگر ساکن کرج هستید می‌توانید از خدمات قالیشویی گلشهر بانوکرج استفاده نمایید. این مجموعه در تمام کرج شعب فعال داشته و در تمامی روز‌های هفته اماده خدمات رسانی به شما هستند.
 
 
 
اقدام سریع برای ترمیم در صورت نیاز
درصورتی که فرش ما اسیب دیده است در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع ان اقدام کنید. توجه داشته باشید که اسیب‌های وارد شده به فرش هر چه زودتر رفع شود هم هزینه‌های کمتری دارد و هم سلامت و زیبایی فرش کمتر از میان می‌رود. برای انجام خدمات ترمیم و رفوگری بهت است از یک مجموعه مجرب و حرفه ای برای این کار کمک بگیرید. تجربه و سابقه کافی می‌تواند ضامن بهترین نتیجه برای فرش شما باشد.
در نهایت بهتر است برای نگهداری از فرش‌های خود در بهترین حالت اطلاعات کافی را داشته باشید. در صورتی که برای شستشو و نگهداری فرش خود اطلاعات کافی داشته باشید می‌توانید آ نها را برای مدت طولانی تری در بهترین حالت ممکن نگهداری کنید.
 
قالیشویی بانو کرج
قالیشویی معتبر بانو کرج بهترین قالیشویی در محدوده کرج است که سابقه چنذین سال فعالیت درخشان را داشته و خدمات متنوعی را ارائه می‌کند. خدمات این مجموعه شامل شستشوی انواع فرش دستبافت، ماشینی، ابریشم، گل ابریشم و تابلوفرش، شستشوی انواع موکت، انواع مبلمان راحتی و استیل، نظافت منزل، رفوگری توسط بهترین و مجرب ترین پرسنل در محدوده کرج می‌باشد.
قالیشویی بانوکرج با بکارگیری تجهیزات وماشین آلات به روز و حرفه ای، شوینده‌های استاندارد و متناسب با الیاف فرش، پرسنل حرفه ای و کارآزموده بالاترین کیفیت خدمات را در کرج ارائه می‌کند. این مجموعه خدمات خود را به صورت قالیشویی مهرویلا، حصارک، فردیس، مهرشهر، گلشهر، کیانمهر، عظیمیه، دهقان ویلا، فردیس، رزکان، شهرک وحدت، منظریه و بسیاری نقاط دیگر در کرج با بالاترین کیفیت ارائه می‌کند. این مجموعه در تمامی روزهای هفته اماده ارائه خدمات خود به مشتریان عزیز است. ضمنا اگر قصد رزرو انلاین خدمات قالیشویی را دارید می‌توانید از خدمات رزرو آنلاین قالیشویی بانو کرج استفاده نمایید و به راحتی خدمات مورد نظر خود را سفارش دهید.
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها