به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۴۲۹۴۸۷

افزایش احتمال تعطیلی دولت آمریکا

افزایش احتمال تعطیلی دولت آمریکا
گروه بین الملل: تعدادی از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا برای سومین بار با بررسی بودجه دفاعی که رئیس جمهوریخواه این مجلس پیشنهاد کرده بود مخالفت کردند که احتمال دارد ده روز دیگر باعث تعطیلی دولت آمریکا شود.
مجلس نمایندگان با ۲۱۶ رای در برابر ۲۱۲ با در دستور کار قرار دادن بودجه ۸۸۶ میلیارد دلاری برای خریدهای نظامی مخالفت کرد.حداقل شش جمهوریخواه تندرو به بررسی این لایحه رای مخالف دادند.این نتیجه شمارش آرا یک شکست دیگر برای کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان، تلقی می‌شود.
 مک‌کارتی پس از پایان جلسه رای گیری گفت: «همان استراتژی را که از ماه ژانویه آغاز کردم، ادامه خواهم داد و تلاش در این زمینه را متوقف نخواهم کرد.»او گفته بود که جمهوریخواهان همزمان با ادامه این بحث، به پذیرش تامین موقت بودجه نهادهای دولتی که اصطلاحا «راه‌حل تداوم کار» نامیده می‌شود نزدیک شده‌اند.نکات و شروط مورد نظر جمهوریخواهان با مخالفت شدید دموکرات­‌ها در هر دو مجلس قانونگذاری آمریکا روبرو است.
چاک شومر، رئیس دموکرات مجلس سنا،  گفت: «رئیس مجلس نمایندگان با تمرکز روی پیشنهادهای افراطی که هیچگاه در سنا تصویب نخواهند شد، به جای کاهش ریسک تعطیل شدن دولت این ریسک را افزایش می‌دهد.»
دونالد ترامپ، نامزد پيشتاز جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، نیز با درخواست تعطیلی دولت، حل این معضل را برای رئیس مجلس نمایندگان دشوارتر کرده است.
او در شبکه اجتماعی خود، «تروث»، نوشت: «جمهوریخواهان کنگره می‌توانند و باید بودجه تمامی نهادهای دولت کلاهبردار جو بایدن را قطع کنند که حاضر نیست مرزها را ببندد و با نیمی از مردم کشور همچون دشمنان حکومت رفتار می‌کند.»تصویب طرح بودجه پیشنهادی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان به‌دلیل مخالفت گروه کوچکی از نمایندگان محافظه­‌کار تندرو چندین بار به تعویق افتاده است.
شرط اصلی آنها این است که اعتبارهای مالی بودجه دولت فدرال در سال آینده میلادی بالاتر از حد نصاب سال ۲۰۲۲ یعنی ۱.۴۷ تریلیون دلار نباشد. رقم مورد نظر آنها ۱۲۰ میلیارد دلار کمتر از توافق ماه مه بین رئیس‌جمهور و رئیس مجلس نمایندگان است.۶۴ عضو مجلس نمایندگان از هر دو حزب برای حل این مشکل پیشنهاد کرده‌اند که بودجه نهادهای دولتی تا ۱۱ ژانویه آینده پرداخت شود. اما با توجه به عدم حمایت کوین مک‌کارتی از این طرح، آینده آن نامعلوم است.به گفته دو منبع مطلع از مذاکرات در مجلس نمایندگان،  مک‌کارتی در روزهای اخیر پیشنهاد کرده بود که در چارچوب «راه‌حل تداوم کار» برای یک ماه آینده بودجه ادارات دولتی در حد بودجه سال ۲۰۲۰ پرداخت شود.
بخش دیگری از این طرح تشکیل یک کمیسیون برای برخورد با بدهی­‌های دولت فدرال و اعمال محدودیت‌های مورد نظر محافظه­‌کاران در زمینه مهاجرت و مرزبانی است.
رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان در­عین حال پیشنهاد داده که کل هزینه دولت در سال ۲۰۲۴ به۱.۵۴ تریلیون دلار محدود شود که هنوز ۶۰ میلیارد دلار کمتر از توافق او با جو بایدن، رئیس‌جمهور، است.
هنوز مشخص نیست که این پیشنهادهای او تا چه می‌تواند حمایت اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان به خصوص تندروها را جلب کند.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها