به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۸:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۳۱۷۱۰

همکاری با اروپا برای پیروزی اوکراین حیاتی است

همکاری با اروپا برای پیروزی اوکراین حیاتی است
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور اوکراین  گفت که پیروزی این کشور در جنگ به همکاری با اتحادیه اروپا بستگی دارد.
ولودیمیر زلنسکی که در جمع وزیران خارجه کشورهای اروپایی که در کی‌یف گرد هم آمده بودند سخنرانی می‌کرد، بر اهمیت «حمایت دفاعی» از اوکراین در طول جنگ تأکید کرد.
او گفت که اتحادیه اروپا باید گام‌های محکم‌تری در زمینه «حمایت دفاعی و حفاظت از زندگی» در اوکراین بردارد.
رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه تأکید کرد که کشورش «به سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری نیاز دارد و حتی چند پاتریوت می‌تواند وضعیت را در مناطق جنوبی اوکراین تغییر داده و تا حد زیادی سیستم ترور روسیه را ناکارآمد کند.»
این اظهارات  زلنسکی پس از آن بیان شد که حمایت مالی کنگره آمریکا از اوکراین به طور موقت متوقف شد.
کنگره آمریکا روز هشتم مهرماه قانونی را تصویب کرد که به منظور جلوگیری از تعطیلی دولت، بودجه را برای بیش از یک ماه تمدید کند، اما با وجود موقعیت واشینگتن به عنوان بزرگترین حامی مالی و نظامی اوکراین، در این بودجه هیچ کمکی برای کی‌یف در نظر گرفته نشد.این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، ماه گذشته در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی به آمریکا اطمینان داده بود که واشینگتن با وجود مخالفت برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه، از اوکراین در جنگ حمایت خواهد کرد.
کرملین می‌گوید تصمیم کنگره برای تصویب لایحه توقف بودجه کمک‌های مالی به اوکراین، یک «شکست موقت» برای کی‌یف است.دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که پیش‌بینی می‌کند در آینده خستگی غرب از جنگ اوکراین افزایش یافته و به اختلاف میان حامیان اوکراین دامن بزند.
 پسکوف افزود: عقب‌نشینی آمریکا در این زمینه «پدیده‌ای موقت» است و واشینگتن به آنچه که او «دخالت مستقیم» در جنگ می‌خواند، ادامه خواهد داد.
جو بایدن روز ۹ مهر پس از تصویب لایحه موقت بودجه توسط کنگره گفت که جمهوری‌خواهان متعهد شده‌اند از طریق رأی‌گیری جداگانه به اوکراین کمک کنند و افزود: «ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم حمایت آمریکا از اوکراین قطع شود.»او گفت که از حاشیه‌ها خسته شده و زمان در حال از دست رفتن است: «کمک‌های واشینگتن به کی‌یف در زمان کنونی ادامه خواهد یافت و شرکای بین‌المللی باید اطمینان یابند که آمریکا حمایت مالی خود را از اوکراین متوقف نمی‌کند».
از زمان تهاجم گسترده روسیه در فوریه ۲۰۲۲، کنگره آمریکا حدود ۱۱۳ میلیارد دلار تسلیحات، تجهیزات، کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین را تصویب کرده است.
برخی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه می‌گویند منابع مالی که برای اوکراین تخصیص داده می‌شود می‌تواند صرف امنیت در مرزهای کشور شود. آن‌ها همچنین نسبت به سرعت ضدحملات اوکراین و هدر رفتن این منابع مالی در سیستم فساد‌آمیز اوکراین اظهار نگرانی می‌کنند.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها