به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۶:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۴۳۳۸۰۸

تشدید حملات روسیه به اوکراین 

تشدید حملات روسیه به اوکراین 
گروه بین الملل: در حالی که توجه جهانی بر جنگ اسرائیل و حماس متمرکز شده، گزارش‌ها حاکی از حملات سنگین زمینی و هوایی روسیه به روستاها و شهرهای اوکراین در شرق این کشور است.
به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین که  برای بازدید از جبهه جنگ به مناطق شرقی کشور رفته بود، وضعیت طی روزهای گذشته «به میزان قابل توجهی بدتر» شده است.
نیروهای روسی از پنج روز گذشته شهر آودیوکا اوکراین را هدف حملات زمینی و هوایی سنگین قرار داده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، این بزرگ‌ترین حمله ارتش روسیه طی چند ماه گذشته بوده است.
الکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین در سفر به جبهه نبرد در شرق کشور گفت که نیروهای روسی پس از متحمل شدن تلفات، دوباره تجمیع قوا کرده و به اطراف روستای ماکییوکا و شهر کوپیانسک حمله کرده‌اند تا با محاصره این شهر به رود اوسکیل برسند.
ویتالی باراباش، رهبر نظامی شهر آودیوکا نیز اعلام کرده است نیروهای روسی هر چیزی را که در تیررس باشد، هدف حملات مداوم زمینی، توپخانه‌ای و هوایی قرار می‌دهند.
حدود ۱۶۰۰ غیرنظامی در این شهر، در مقایسه با ۳۱ هزار جمعیت در دوران قبل از جنگ، سکونت دارند.
در این میان، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا  اعلام کرد حملات کنونی روسیه به منزله «تهاجمی جدید» است و نشان می‌دهد کرملین به هیچ وجه حاضر نیست کارزار تهاجم را کنار بگذارد.او با این حال اضافه کرد که ایالات متحده مطمئن است که ارتش اوکراین نیروهای روسیه را شکست خواهد داد.اوکراین از ژوئن امسال ضدحملات خود به نیروهای روسی را آغاز و بخش‌هایی از مناطق اشغالی را آزاد کرده است.واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تایید تشدید حملات ارتش روسیه گفت، این عملیات مرحله جدیدی از کارزار مسکو در اوکراین است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اخیرا با اشاره به شدت گرفتن حملات روسیه گفت ارتش اوکراین آنها را دور نگه داشته و مواضع خود را حفظ کرده است.
فرمانده نیروهای زمینی اوکراین نیز گفته است نظامیان روس روزانه «ده‌ها» حمله انجام می‌دهند، اما نیروهای اوکراینی آماده بوده و در حال حفظ مواضع خود هستند.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها