به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۱۷:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۳۷۴۲۶

بلینکن: نحوه عملیات اسرائیل مهم است

بلینکن: نحوه عملیات اسرائیل مهم است
گروه بین الملل: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به اسرائیل سفر کرده، پس از ملاقات با اسحاق هرتزوک، رئیس جمهور این كشور، در یک نشست مشترک خبری کوتاه شرکت کردند.
وزیر خارجه آمریکا گفت که شماری از شهروندان اسرائیلی، آمریکایی و سایر کشورها در دست حماس هستند و افزود «ما مصمم هستیم که هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا آنها را به سلامت نزد خانواده‌هابیشان بازگردانیم.»
آنتونی بلینکن تاکید کرد که «ما با تمام قوا در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم و اسرائیل حق و وظیفه دارد از خود دفاع و تضمین کند که حوادث ۷ اکتبر دیگر تکرار نخواهد شد.»
او در عین حال در اشاره تلویحی به آسیب به غیرنظامیان در حملات اسرائیل به غزه، گفت: «اینکه اسرائیل چگونه این کار را انجام می‌دهد اهمیت دارد و مهم است که هر اقدامی برای محافظت از غیرنظامیان صورت گیرد.»در مورد کمک‌های بشردوستانه، وزیر خارجه آمریکا گفت که این کمک‌ها باید به دست کسانی برسد که به آن نیاز دارند و هر دو کشور در این زمینه عزم مشترک دارند.
رئیس‌جمهور اسرائیل با اظهار اینکه اقدامات لازم برای حفاظت از غیرنظامیان صورت می‌گیرد، گفت که ارتش اسرائیل قبل از حملات خود به غیرنظامیان هشدار می‌دهد و افزود: «تا کنون ارتش شش میلیون پیامک ارسال کرده، چهار میلیون تماس تلفنی برقرار کرده و ۱.۲ میلیون اعلامیه با مضمون ترک منطقه عملیات توسط غیرنظامیان را هم توزیع کرده است.»
او گفت که اسرائیل قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کند و از جمله در مورد عملیات اردوگاه جبالیا، پیشاپیش به غیرنظامیان هشدار داده بود از محل حمله دور شوند.
همچنین دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل  یک نشست خصوصی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو برگزار كرد. آنها همچنین با اعضای کابینه جنگ  کردند.»بلینکن برای سومین بار از زمان حملات مرگبار حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل سفر کرده است.

بازگشت  کارگران اهل غزه  به نوار غزه
دولت اسرائیل اعلام کرد که اهالی غزه، که برای کار در اسرائیل به سر می‌برند به غزه بازگردانده خواهند شد.
کابینه امنیتی اسرائیل گفته است که «اسرائیل در حال قطع هرگونه تماس با غزه است و پذیرای کارگران و متقاضیان کار از غزه نخواهد بود.»در اطلاعیه دولت اسرائیل آمده است که «آن دسته از کارگران اهل غزه که در روز شروع جنگ در اسرائیل بودند، به غزه بازگردانده خواهند شد.»
کابینه اسرائیل همچنین تصمیم گرفت که «تمامی بودجه تعیین شده برای نوار غزه در بودجه کل تشکیلات خودگردان توقیف شود و بقیه در اختیار تشکیلات خودگردان قرار گیرد.»

 محاصره شهر غزه کامل شده است
ارتش اسرائیل گفت که محاصره شهر غزه کامل شده است. غزه محل اصلی تمرکز نیروهای حماس است.در مورد رویکرد نظامی اسرائیل، دیوید کیلکولن، کارشناس عملیات ضد شورش  گفت که ارتش اسرائیل تاکتیک‌های جنگ نیروهای عراقی و ائتلاف ضد داعش در موصل را در غزه به کار گرفته است.
نیروهای اسرائیلی در تلاش هستند بخشی از شمال نوار غزه را کاملا محاصره و محل‌های اصلی تمرکز نیروهای حماس را کاملا محاصره و منزوی کنند و سپس از نزدیک با آنها درگیر شوند.
او گفته است که کاملا واضح است که هدف اسرائیل این است که غیرنظامیان این منطقه را تخلیه کنند تا فقط شبه‌نظامیان حماس در محل باقی بمانند و سپس نبرد به سبک جنگ موصل علیه داعش در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ را در ویرانه‌های این محلات به کار گیرد.او تاکید کرده است که در صورت باقی ماندن غیرنظامیان، تلفات سنگین آنها اجتناب ناپذیر خواهد بود.
دیوید کیلکولن که مشاور ارشد ارتش آمریکا در طول جنگ عراق بود، افزوده است که ارتش اسرائیل عملیات خود را «گام به گام» پیش می‌برد و «محاصره» غزه اولین گام است.
همچنین آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی  خاطرنشان کرد که بنا بر گزارش‌های منابع فلسطینی حداقل ۲۰ نفر در مدرسه ای در اردوگاه آوارگان جبالیا کشته شده‌اند.
براساس همین گزارش، مدارس در اردوگاه پناهندگان ساحل و اردوگاه البریج نیز آسیب دیدند و سه کشته گزارش شده است

اتهام ارتش اسرائیل به ایران 
سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه گفت ایران همچنان به «فعالیت‌های منفی نفوذی» خود ادامه می‌دهد و نیروهای نیابتی علیه اسرائیل را تحریک می‌کند.
 دانیل هگاری افزود که جمهوری اسلامی برای نیروهای نیابتی خود، «سلاح می‌فرستد همانگونه که در همکاری با روسیه علیه اوکراین، و در یمن و عراق علیه نیروهای آمریکایی اقدام کرده، می‌کوشد علیه اسرائیل اقدام کند و در تلاش است تا ما را از جنگ در غزه منحرف کند.»او افزود که اما «ما همچنان بر پیشرفت (در اهداف جنگ) در غزه، متلاشی کردن حماس و بازگرداندن ربوده‌شدگان خود متمرکز هستیم.»او همچنین گفت سطح آمادگی ارتش اسرائیل در شمال (در مرز با لبنان) بالاست و به هر حمله‌ای امروز و در روزهای آینده از این منطقه پاسخ خواهیم داد.

روسیه همکاری با حزب‌الله لبنان را رد کرد
روسیه گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال را رد کرد که نوشته بود گروه واگنر ممکن است درصدد تجهیز حزب‌الله لبنان به سامانه دفاع هوایی باشد.
وال استریت جورنال مدعی شد که آمریکا اطلاعاتی در این زمینه در اختیار دارد که گروه واگنر به «همکاری» با حزب‌الله روی آورده و این امر مایه نگرانی واشینگتن شده است. این روزنامه به شنود مکالماتی میان نیروهای واگنر با حزب‌الله اشاره کرده و نوشته بود در آن مکالمات، از ارسال موشک‌های ضد هوایی اس‌ای-۲۲ یا «سام ۲۲» به لبنان سخن رفته بود.اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی نهاد ریاست‌جمهوری روسیه در کرملین، ت گروه واگنر دیگر وجود ندارد و اتهام مطرح شده بی‌اساس است.به نوشته تایمز اسرائیل، گروه واگنر و حزب‌الله هر دو در راستای کوشش‌ها برای بقای حکومت بشار اسد در سوریه مستقر بودند.
روسیه سوریه را به سامانه دفاع هوایی پانتسیر یک مجهز کرده بود. آمریکا و کشورهای عضو ناتو آن سامانه روسی را «سام ۲۲» می‌نامند. سوریه از این سامانه‌ها در نخستین سال‌های جنگ داخلی خود از جمله برای ساقط کردن یک جنگنده نیروی هوایی ترکیه در بهار سال ۲۰۱۲ بر فراز بندر لاذقیه استفاده کرده بود و هنوز به آن مجهز است.

پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز غزه
خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که پهپادهای آمریکایی از مدل «ام‌کیو ریپر» بر فراز بخش جنوبی غزه پرواز کرده‌اند تا اطلاعات احتمالی در مورد محل نگهداری ربوده‌شدگان اسرائیلی به این باریکه را بیابند.براساس این گزارش، ۶ فروند پهپاد آمریکایی در یک هفته اخیر در این عملیات مشارکت کرده‌اند. دو منبع آمریکایی نخواسته‌اند که خبرگزاری رویترز نام آن‌ها را اعلام کند.
ارتش اسرائیل  اعلام کرد که مستندات ربوده شدن ۲۴۲ تن از اسرائیل به غزه را در اختیار دارد. ده‌ها تن دیگر هنوز ناپدید هستند اما هنوز مستندات ربوده شدن آن‌ها به غزه قطعی نشده است. ده تن از گروگان‌ها از شهروندان آمریکا هستند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها