به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۲۳:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۴۴۷۰۰۶

ادعای یک منبع امنیتی اسرائیل: از محل اختفای یحیی السنوار اطلاع داریم!

ادعای یک منبع امنیتی اسرائیل: از محل اختفای یحیی السنوار اطلاع داریم!
گروه بین‌الملل: یک منبع امنیتی اسرائیل امروز سه‌شنبه با بیان اینکه ارتش در حال یورش به تاسیسات زیرزمینی (تونل‌ها) در شهر خان‌یونس است  مدعی شد که اسراییل از محل اختفای یحیی السنوار، رئیس حماس در نوار غزه اطلاع دارد!
به گزارش شبکه رادیو و تلویزیون اسرائیل «ماکان»، این منبع افزود: «لشکر 98 ارتش اسرائیل برای گسترش کنترل میدانی خود بر شهر خان‌ یونس تلاش می‌کند و در حال تکمیل جستجوی فشرده برای دهانه تونل‌ها و تأسیسات زیرزمینی است. وی ادامه داد: «السنوار دو گزینه اصلی دارد: اول اینکه او که اسیران اسرائیلی‌ به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند منتظر بماند تا مخفیگاه زیرزمینی را که او و رهبران حماس در آن قرار دارند را محاصره کنیم و سپس مذاکرات با اسرائیل را آغاز کند تا خواستار گذرگاهی برای خروج به کشوری شود که موافقت می‌کند به آنها پناه دهد.» وی افزود: «گزینه دوم این است که پس از اتمام ماموریت ارتش اسرائیل در محاصره کامل شهر خان یونس و از بین بردن مقاومت در این شهر، منتظر تسلیم رهبری حماس باشیم.»
ماه گذشته، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: «رهبران حماس، از جمله یحیی سنوار، هنوز در شهر غزه یا در تونل‌های زیر آن هستند» و افزود: «آن‌ها آنجا هستند. ما به آنها خواهیم رسید». اسرائیل، السنوار را مسئول و طراح حمله 7 اکتبر می‌داند.
در همین حال، فرمانده ارتش اسرائیل از جنگ «چند ماهه» در غزه سخن گفته و مقام‌هایی بهداشتی در غزه هم آمار جدیدی از کشته شدگان حملات اسرائیل اعلام کرده‌اند. سپهبد هرزی حلوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفته است که انتظار دارد جنگ در غزه ماه‌ها ادامه داشته باشد. حلوی در یک نشست خبری تلویزیونی گفته که اگرچه ارتش اسرائیل به انهدام گردان‌های رزمی حماس در شمال غزه نزدیک شده، اما دستگیری یا از میان برداشتن رهبران ارشد این گروه زمان می‌برد. او گفت حملات هوایی اسرائیل همراه با آتش زمینی بدون وقفه در غزه ادامه دارد اما افزود که شرایط میدانی پیچیده است و «راه حل معجزه آسایی» وجود ندارد. به گفته او، اسرائیل ظرف یک هفته یا چند هفته یا چند ماه سرانجام به رهبران حماس دست خواهد یافت. همزمان، مقام‌های درمانی در غزه- تحت کنترل حماس- گفته‌اند که از آغاز جنگ در اوایل اکتبر تاکنون تقریبا بیست و یک هزار فلسطینی کشته و چند هزار نفر هم زخمی شده‌اند. براساس این گزارش، تنها در روز گذشته حداقل دویست و چهل نفر در حملات اسرائیل کشته شدند.

نماینده حماس در لبنان:
نتانیاهو یک انتخاب دارد؛ اعتراف به شکست 

در همین حال اسامه حمدان «نماینده حماس در لبنان» گفت: نتانیاهو یک انتخاب دارد، قبول شکست و روبرو شدن با سرنوشت خود. تا به امروز بیش از ٢١٠٠٠ شهید و ٥٤٠٠٠ مجروح بر اثر تجاوزات جان باخته‌اند. دولت اشغالگر صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در غزه نرسید و ما نقشه‌های آنها را خنثی کردیم. هیچگونه تسلیم، تبعید و شکست برای مردم ما وجود ندارد. آزادی اسرا بدون تسلیم شدن به شرایط مقاومت وجود نخواهد داشت. نتانیاهو از شکستی به شکست دیگر حرکت می‌کند و تنها در کشتن غیرنظامیان موفق است.
 
برچسب ها: یحیی السنوار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها