به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۵۱۷۴۵

كناره گیری دوسنتس از کارزار انتخاباتی آمریکا

كناره گیری دوسنتس از کارزار انتخاباتی آمریکا
گروه بین الملل: ران دوسنتس که برای مدت‌ها، نفر دوم در فهرست نامزدهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی آمریکا بود  اعلام کرد که به کارزار خود را برای نامزدی رسمی این حزب پایان می‌دهد. دوسنتس با اعلام این خبر در یک ویدیوی کوتاه گفته است که در انتخابات پیش رو از دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا حمایت خواهد کرد.
فرماندار فلوریدا گفته است راه روشنی برای پیروزی نهایی در نامزدی رسمی حزب نداشته است.
با این حساب نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در حال حاضر به رقیب اصلی ترامپ در رقابت‌های برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه تبدیل خواهد شد.
 دوسنتس در پیام ویدیویی که بر شبکه ایکس، توئیتر سابق، برای پایان دادن به کارزار هفت ماهه خود منتشر کرد به هوادارانش گفت: اگر کار دیگری بود که می‌شد برای کسب نتیجه بهتر انجام بدهم ابایی نداشتم.» او گفت حالا مشخص شده است که «اکثریت رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی می‌خواهند فرصت دیگری به دونالد ترامپ بدهند.»
فرماندار فلوریدا ضمن اذعان به اختلاف‌هایی که با دونالد ترامپ دارد تاکید کرد رئيس جمهوری سابق آمریکا انتخاب بسیار بهتری از جو بایدن، رئيس جمهوری فعلی این کشور است و افزود: «روشن است. من تعهد کرده‌ام که از نامزد حزب جمهوری‌خواه حمایت کنم و همین کار را خواهم کرد.»با این حال او رقیب دیگرش نیکی هیلی را از انتقاد بی‌نصیب نگذاشت و او را یک عضو قدیمی جمهوری‌خواه خواند که تنها «بسته‌بندی» اش تغییر کردهاست.
هیلی که سابقه فرمانداری و نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد را در کارنامه خود دارد در پاسخ به دوسنتس گفته است که او «تنها کسی است» که می‌تواند جو بایدن را شکست دهد.
 هیلی در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به خود و رقیب دیگرش دونالد ترامپ گفت: تنها دو نفر در این کارزار هستند. این همان چیزی است که به دنبالش بودیم و به راهمان ادامه می‌دهیم.»
 دوسنتس در رقابت‌های ایالت آیووا با ۲۱٪ آراء، با فاصله کمی از هیلی که ۱۹٪ آراء را کسب کرده بود، پیش بود. دونالد ترامپ در این رقابت‌ها ۵۱٪ رای آورد.
خروج فرماندار فلوریدا از انتخابات او را از دردسر تحمل شکست در رقابت‌های نیوهمشایر نجات خواهد داد. با این‌همه یکی از افراد نزدیک به برنامه‌های او در این ایالت کاملا از تصمیم ناگهانی  دوسنتس برای خروج از رقابت‌ها شگفت زده شده است. او به بی‌بی‌سی گفت که کارزار دوسنتس همین روز شنبه برنامه‌های او را برای شب انتخابات در نیوهمشایر نهایی کرده بود.
کریس آگر، دبیر کمیته حزب جمهوری‌خواه در نیوهمشایر گفت رقابت‌ها حالا به مرحله یک به یک نیکی هیلی و دونالد ترامپ تبدیل شده است.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها