به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۰:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : ۴۶۶۱۳۴

آمریکا دوباره تحریم‌های ونزوئلا را برقرار کرد

آمریکا دوباره تحریم‌های ونزوئلا را برقرار کرد
گروه بین الملل: آمریکا بار دیگر تحریم‌های نفتی فلج‌کننده‌ای را علیه ونزوئلا اعمال کرد و به تلاش‌های رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو برای تحکیم حکومت خود هشدار داد.
اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ونزوئلا، تنها شش ماه پس از کاهش محدودیت‌ها توسط ایالات متحده صورت می‌گیرد، به این امید که در این کشور عضو اوپک گشایش دموکراتیک رخ دهد.
یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: هر شرکت آمریکایی که در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کرده ۴۵ روز فرصت دارد عملیات خود را در این کشور متوقف کند تا از بروز ابهام در بازارهای جهانی انرژی جلوگیری کند.ایالات متحده آمریکا در اکتبر ۲۰۲۳ پس از موافقت دولت مادورو برای همکاری با مخالفان به منظور برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی ریاست‌جمهوری در سال جاری، با صدور «لیسانس ۴۴»، بخش‌های دولتی نفت، گاز و معدن این کشور را پس از پنج سال از تحریم معاف کرد. در حالی که مادورو به برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات در ماه ژوئیه و دعوت از ناظران بین‌المللی برای نظارت بر آن ادامه داده، حلقه نزدیک به او اقدام به تضعیف این توافق کرده است. اقدامات این حلقه شامل جلوگیری از نامزدی ماریا کورینا ماچادو، رقیب اصلی او، یا یک جایگزین بوده است.
از سوی دیگر، بسیاری از منتقدان دولت در شش ماه گذشته زندانی شده‌اند، از جمله چند تن از دستیاران ماچادو.
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: «ما بار دیگر از مادورو می‌خواهیم که به همه نامزدها و احزاب اجازه دهد در انتخابات شرکت کنند و همه زندانیان سیاسی را بدون محدودیت یا تأخیر آزاد کند».او افزود: «ما به حمایت از آرمان‌های مردم ونزوئلا برای کشوری دمکراتیک‌تر، با ثبات و مرفه ادامه خواهیم داد».
صادرات نفت شرکت نفت دولتی ونزوئلا در ماه مارس به حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در چهار سال اخیر است، زیرا به گفته خبرگزاری رویترز، مشتریان برای خرید نفت این کشور قبل از پایان مهلت مجوز آمریکا عجله داشتند.این گزارش می‌افزاید: با این حال، داده‌های کشتیرانی نشان می‌دهد که زمان بارگیری محموله‌های نفتی در بنادر ونزوئلا کاهش چندانی نداشته است.

 
برچسب ها: ونزوئلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها