به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۶۶۷۹۶

دومین استعفا در رده‌های بالای ارتش اسرائیل 

دومین استعفا در رده‌های بالای ارتش اسرائیل 
گروه بین الملل: رسانه‌های اسرائیل از اعلام استعفای دومین ژنرال ارشد ارتش این کشور پس از کناره‌گیری رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل خبر دادند.
 ژنرال یهودا فوکس، فرمانده شاخه میانی ارتش اسرائیل استعفای خود را در نامه‌ای به هرتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرده و خواهان کنار رفتن از این مقام در تابستان شده است.
 ژنرال فوکس ارتباطی با شکست اطلاعاتی ارتش در خصوص حمله گروه  حماس به خاک اسرائیل در ۱۵ مهر سال گذشته ندارد و مورد اتهام قرار نگرفته اما خود تأکید کرده که به پایان راه در خدمت به ارتش رسیده است.
 ژنرال فوکس از عدم حمایت عوامل قدرتمند سیاسی از خود در پی انتقادهایی که عوامل راست افراطی در کرانه باختری متوجه او کرده‌اند، کنار می‌رود.
 در سه سال فرماندهی ژنرال فوکس، ارتش بیش از دوهزار فلسطینی مظنون به مشارکت در عملیات تروریستی را در کرانه باختری بازداشت کرد اما خود او کماکان از سوی عوامل راست افراطی در دولت و مجلس اسرائیل، مورد انتقاد بود و افراطیون حتی او را تهدید کرده بودند.ارتش اسرائیل سه شاخه شمالی، جنوبی و میانی دارد و ژنرال فوکس یکی از سه فرمانده ارشد زیر دست هرتسی هالوی محسوب می‌شود.شاخه میانی ارتش اسرائیل در مأموریت‌های نظامی در کرانه باختری در کنار نیروهای یگان مرزی، پلیس و سازمان امنیت داخلی، شباک، نقشی مهم دارد.
عوامل راست افراطی در دوره اخیر حملات بیشتری را متوجه فلسطینیان کرده و از این بابت، مورد تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا نیز قرار گرفته‌اند.
ساعتی پیش از اعلام تسلیم نامه کناره‌گیری ژنرال یهودا فوکس، سخنگوی ارتش اسرائیل تأیید کرد سرلشگر آهارون حلیوه، فرمانده سازمان اطلاعات نظامی ارتش نامه کناره‌گیری خود را به رئیس ستاد ارتش ارائه کرده و نوشته است که مسئولیت ناکامی اطلاعاتی در ارتباط با حمله حماس را برعهده می‌گیرد.
سرلشگر حلیوه نوشت وظیفه‌ای که به او در خصوص شناسایی تهدیدها محول شده بود، به روی زمین ماند و اکنون آماده است در پایان تحقیقات، از ارتش کنار رود اما «درد این ناکامی تا آخرین روز زندگی» او را همراهی خواهد کرد.فرمانده سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در نامه خود خواهان تشکیل یک کمیته تحقیق کشوری شد که «به طور کامل، عمیق، جامع و دقیق تمامی عوامل و شرایطی را که منجر به حمله حماس و بروز رویدادهای بحرانی برای اسرائیل شد، بررسی و شناسایی کند».
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها