به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۸:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۷۲۹۷۵

رکورد تاریخی جابه‌جایی مسافر در آمریکا 

رکورد تاریخی جابه‌جایی مسافر در آمریکا 
گروه بین الملل: اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا از ثبت رکورد تاریخی انتقال ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار مسافر هوایی در روز جمعه ۴ خرداد خبر داد.
رکورد روزانه قبلی حمل هوایی مسافر در نوامبر پارسال به تعداد ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار نفر ثبت شده بود.
 هفته گذشته شماری از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا پیش‌بینی کردند پروازهای تابستانی رکورد تازه‌ای را شاهد باشد و انتقال مسافر با رشد بیش از ۶ درصدی به ۲۷۱ میلیون نفر برسد و در مجموع ۲۶ هزار پرواز در بازه زمانی اول ژوئن تا پایان اوت انجام شود.اداره هوانوردی فدرال در تلاش برای رفع کمبود مداوم کنترل کننده‌های ترافیک هوایی است. برخی از خطوط هوایی در تابستان گذشته به شکل داوطلبانه پروازهای نیویورک را برای کمک به حل مشکل ترافیک هوایی کاهش دادند.
پارسال ۸.۷ میلیارد مسافر با خطوط هوایی در جهان سفر کردند که ۳۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است و انتظار می‌رود شمار مسافران هوایی در سال جاری به ۹.۷ میلیارد بالغ شود.
شرکت رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی «اسکای ترکس» مستقر در لندن با نظرسنجی از مسافران، شرکت‌های هواپیمایی قطر، امارات و ترکیه را در رده دومین، چهارمین و ششمین جایگاه جهان از لحاظ ارائه خدمات قرار داده است.پارسال «قطر ایرویز» ۵۰ میلیون مسافر و شرکت هواپیمایی امارات نیز بیش از ۳۶ میلیون مسافر حمل کرد. شرکت «ترکیش ایرلاینز» نیز به ۸۳ میلیون مسافر هوایی خدمات پرواز ارائه داد.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها