به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۷۳۲۶۴

جنگ غزه تا پایان ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد

جنگ غزه تا پایان ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد
 گروه بین الملل: مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، می‌گوید ارتش این کشور کنترل ۷۵ درصد از منطقه حائل بین غزه و مصر، موسوم به «گذرگاه فیلادلفی»، را در اختیار دارد.
تساخی هانگبی، گفت ارتش اسرائیل «در داخل غزه اکنون کنترل ۷۵ درصد از گذرگاه فیلادلفی را در اختیار گرفته و من معتقدم که با گذشت زمان کنترل کامل آن را در اختیار خواهند گرفت. ما باید همراه با مصری‌ها اطمینان حاصل کنیم که از قاچاق اسلحه جلوگیری می‌شود».
او افزود که انتظار دارد جنگ در غزه حداقل تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.
با وجود مخالفت‌های جهانی،  تانک‌های اسرائیلی برای دومین روز به نقاط مختلف رفح حمله کردند.ساکنان رفح گفتند که تانک‌های اسرائیلی پیش از عقب‌نشینی به سمت منطقه حائل در مرز با مصر، به سمت تل السلطان در غرب رفح و به یبنه و شبوره در مرکز شهر رفح حمله کردند.
شاخه‌های مسلح حماس و گروه جهاد اسلامی هم گفتند که با راکت‌های ضدتانک و خمپاره با تانک‌های اسرائیل مقابله کرده و مواد منفجره قبلاً کار گذاشته شده را در این مناطق منفجر کرده‌اند.
 برخی از ساکنان گزارش می‌دهند که «خودروهای زرهی روباتیک بدون سرنشینی» را درحال شلیک با مسلسل در برخی از نقاط شهر رفح مشاهده کرده‌اند.همزمان با ادامه درگیری‌ها در رفح، ارتش اسرائیل اعلام کرد که سه سرباز اسرائیلی در جنوبی‌ترین شهر غزه، یعنی رفح، کشته شده‌اند.رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که این سربازان  بر اثر انفجار یک تله انفجاری کشته شدند و سه سرباز دیگر نیز زخمی شدند.
ارتش اسرائیل اعلام کرده که از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه در ماه اکتبر، حداقل ۲۹۰ سرباز ارتش این کشور کشته شده‌اند.
 به نظر می‌رسد اسرائیل در حال گسترش تهاجم خود به رفح است که آغاز آن تاکنون باعث فرار بیش از یک میلیون نفر از این شهر شده است. اکثر آن‌ها قبلاً از مناطق دیگر نوار غزه آواره شده و به رفح آمده بودند.
در همین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داد و از «جهان اسلام» خواست تا پس از حملات مرگبار اخیر اسرائیل در غزه به این روند «واکنش نشان دهند». اردوغان به قانونگذاران حزب عدالت و توسعه گفت: «سازمان ملل حتی نمی‌تواند از کارکنان خود محافظت کند. شما منتظر چه کاری هستید؟ روح سازمان ملل در غزه مرده است».

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها