به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۷۳۷۷۴
بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری خرد در بازار طلا چیست؟

احتیاط معامله‌گران طلا به دلیل انتخابات ریاست جمهوری

احتیاط معامله‌گران طلا به دلیل انتخابات ریاست جمهوری
گروه اقتصادی: هفته گذشته با فعال شدن دلار به عنوان بازوی کمکی بازار طلا، قیمت این فلز افزایشی شد. این نوسان پس از آن رخ داد که نرخ طلای ۱۸ عیار در روندی کاهشی سطح حمایت را شکسته بود و تحلیلگران کف ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را نیز برای آن تعریف کرده بودند، اما با افزایش قیمت دلار و حرکت آن به سمت کریدور ۶۰ هزار تومانی، طلا نیز راه رفته را برگشت و رشد کرد.
 
به گزارش اقتصاد24، حالا در نخستین روز هفته اگرچه به دلیل ریزش انس جهانی، قیمت طلا با کاهشی جزئی قیمت مواجه بود، اما به نظر می‌رسد فاکتوری به نام انتخابات مانع از ادامه این کاهش شود. طبق پیش‌بینی «ابراهیم محمدولی» فعال بازار طلا، قیمت‌ها احتمالا تا اواسط مرداد و مستقر شدن رئیس جمهور جدید در همین محدوده خواهد ماند و تغییر زیادی نخواهد داشت. فاکتور تاثیرگذار دیگر انس طلاست که طبق پیش بینی کارشناسان در آینده رقم‌های بالاتری را خواهد دید.

بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام شده از سوی اتحادیه، قیمت هر مثقال طلا در لحظه تنظیم این گزارش ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است. طلای ۱۸ عیار در روز شنبه روی ۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان ثابت ماند. سکه امامی نیز ۴۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

کنترل موقت قیمت طلا در بازار‌های جهانی
ابراهیم محمدولی، فعال بازار طلا و عضو اتحادیه درباره روند آتی طلا در بازار داخلی می‌گوید: احتمالا تا نیمه مرداد قیمت طلا در همین رنج و با نوسان‌های کوچکی باقی بماند، اما بعد از آن نوساناتی در بازار‌های داخلی و انس جهانی طلا شاهد خواهیم بود.

به گفته او بعد از اتفاقی که برای رئیس جمهور افتاد حالا انتخابات ریاست جمهوری آینده و مشغول شدن مجلس جدید بر این بازار موثر است. روند انس جهانی که فعلا توسط موسسات مالی کنترل شده نیز مورد توجه خواهد بود. طلای جهانی احتمالا در آینده تا ۲ هزار و ۵۰۰ دلار نیز برود.

معامله‌گران طلا در انتظار روشن شدن خط فکری رئیس جمهور بعدی
انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری چشم انداز بازار‌های چهارگانه کشور از بورس تا طلا و سکه و ارز را دستخوش تغییراتی کرده است، موضوعی که محمدولی نیز به آن اشاره می‌کند. او در این باره می‌گوید: در کنار رشد انس جهانی، باید یادآور شد که همین سیاست خلق پول و افت ارزش پول ملی در نهایت خود خبر از روند افزایشی می‌دهد. از همین رو خط فکری رئیس جمهور بعدی از زمانی که در راس قوه مجریه قرار می‌گیرد تا مشخص شدن طرح‌ها و برنامه‌هایش برای بازار ما خیلی مهم است.

به باور وی حتی در این مدت اینکه چه کسانی دارند کاندیدا می‌شوند می‌تواند جو روانی بازار را تحت تاثیر قرار دهد، چرا که هر سرمایه گذار و کسی که در بازار‌های مختلف مثل طلا ورود پیدا می‌کند، دنبال این است که ریسکی متوجه سرمایه‌اش نشود. حالا هم یک صبر یکی دو ماهه و عدم خرید و فروش را شاهد هستیم و بسیاری از سرمایه‌گذاران دست نگه داشته‌اند.

بازار شمش طلا محلی مناسب برای جذب سرمایه‌های خرد
در گزارش ها  بر این تاکید شد که خرید و فروش طلای شکسته و خرید قسطی طلا به عنوان اَشکال جدیدی از سرمایه‌گذاری چه زیان‌هایی را می‌تواند برای خریداربه همراه داشته باشد؛ اما بهترین محل برای سرمایه‌های خرد در بازار نوسانی طلا کجاست؟ محمد ولی، با تاکید بر امن بودن سرمایه گذاری در این بازار بر خرید شمش تاکید می‌کند.

وی می‌گوید: تجربه ما نشان داده که طلا تنها بازاری است که قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد، یعنی می‌توان در کوتاه‌ترین زمان خرید انجام داد و در کوتاه‌ترین زمان آن را به ریال تبدیل کرد. این کالا در بلندمدت ایجاد ارزش افزوده می‌کند. به عنوان یک تولیدکنننده مصنوعات که بازار آن در رکود کامل رفته است، به نظرم شمش طلا بهترین گزینه برای سرمایه‌های خرد باشد. بازار سکه، اما همچنان با ریسک ترکیدن حباب همراه است و هر آن ممکن است با اجرای طرح و برنامه بانک مرکزی تغییراتی درباره حباب آن رخ دهد. از همین رو توصیه می‌کنم افراد به طرف سکه نروند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها