به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۸:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۵ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۷۵۸۹۹

بریتانیا ۵۰ تحریم جدید علیه روسیه وضع کرد

بریتانیا ۵۰ تحریم جدید علیه روسیه وضع کرد
گروه بین الملل: دولت بریتانیا در بیانیه‌ای از وضع ۵۰ تحریم جدید علیه روسیه خبر داد. بریتانیا در این بسته جدید، برای اولین بار کشتی‌هایی را که ناقض تحریم‌های نفتی روسیه هستند، هدف قرار می‌دهد.
بریتانیا از این کشتی‌ها به عنوان «ناوگان در سایه» ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه نام برد و افزود مسکو از این ناوگان برای دور زدن تحریم‌های نفتی غرب استفاده می‌کند.
این تحریم‌ها با هماهنگی سایر کشورهای جی-۷، گروه متشکل از هفت کشور صنعتی جهان، در نظر گرفته شده‌اند.
بخش دیگری از تحریم‌های جدید لندن، به تامین‌کنندگان مهمات، ماشین‌آلات، و تجهیزات میکروالکترونیک برای ارتش روسیه اختصاص دارد و نهادهایی را در چین، اسرائیل، قرقیزستان و ترکیه هدف قرار می‌دهد.سفارت چین در لندن در واکنش به این اقدام اعلام کرد پکن قاطعانه با تصمیم بریتانیا برای گنجاندن نام پنج شرکت چینی در تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه مخالف است و آن را اقدامی «یک‌جانبه» می‌داند.آمریکا نیز  دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه به اجرا گذاشت. این تحریم‌ها شرکت‌های چینی را که از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت می‌کنند، مجازات می‌کند.
روسیه عملیات نظامی خود را علیه اوکراین روز پنجم اسفند ۱۴۰۰ کلید زد. از آن زمان، ایالات متحده بیش از چهار هزار شخص و کسب‌وکار روسی را به منظور متوقف کردن جریان پول و تسلیحات به این کشور، تحت تحریم قرار داده است.دولت بریتانیا همچنین بورس مسکو را به پشتیبانی و کسب منفعت از کرملین متهم و آن را تحریم کرد.
در بیانیه دولت بریتانیا آمده بورس مسکو «در بخشی با اهمیت راهبردی» مشغول به فعالیت بوده است.
ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا که برای شرکت در نشست جی‌-۷ در ایتالیا به سر می‌برد، هدف از بسته تحریمی جدید لندن را «ضربه‌زدن به توانایی روسیه برای تامین مالی ماشین جنگی خود» عنوان کرد.سوناک افزود: «پوتین باید شکست بخورد و از بین بردن قابلیت‌های او برای تامین مالی یک مناقشه طولانی‌مدت، کاملا حیاتی است.»
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها