به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۴۷۷۰۸۰

رقابت‌های اصولگرایانه برای فتح پاستور

رقابت‌های اصولگرایانه برای فتح پاستور
گروه سیاسی: تبلیغات ۶ کاندیدای انتخابات زودهنگام ۱۴۰۳ اوج گرفته و باز هم بازار وعده و وعیدهای کاندیداها برای ربودن میدان رقابت شلوغ شده است. هرچند دادن شعارهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بخش جدایی‌ناپذیری از رقابت‌های انتخاباتی خاصه در ادوار اخیر شده است و در روزها و سال‌هایی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی فراوانی شده‌اند، نامزدهای انتخابات همواره تلاش کرده اند که با شعارهای عجیب خاصه شعارهای اقتصادی گوی رقابت را از رقبایشان بربایند اما در این میان گاها وعده‌های عجیبی مطرح کردند که نه تنها با دو دوتا چهارتای اقتصادی ایران همخوانی ندارد بلکه زمانی هم که پا به قدرت گذاشته و منصبی را به نام خود ثبت کردند، دیگر خبری از آن وعده‌ها و راه‌حل‌های عجیب نمی شود.
۸ روز دیگر تا مهم‌ترین ماراتن سیاسی سال ۱۴۰۳ باقی مانده است و «سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف» ۴ کاندیدای اصولگرایانی هستند که چند بار شانس خود را برای رسیدن به صندلی پاستور امتحان کرده اند اما یا نتوانستند رأی مردم را از آن خود کنند یا بنابر تصمیمات تشکیلاتی از ادامه راه انصراف دادند.
با این حال، بعد از درگذشت شهادت‌گونه ابراهیم رئیسی و همراهانش و برگزاری انتخابات زودهنگام ۱۴ّ۰۳، بار دیگر با کاندیداتوری خود، برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری به رقابت با هم پرداختند.
در همین راستا به بررسی وعده‌ها و قول‌های این ۴ کاندیدا در انتخابات‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۶، ۱۳۹۲ و ۱۳۸۴ خواهیم پرداخت.
وعده‌ پشت وعده
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، از حل شدن ۳ روزه مشکلات بورس وعده می‌داد، مشکلاتی که در این چند سال حل نشد و اوکه این روزها بخاطر وعده سه سال پیش محل نقد و سوال است با توجیه گفته است؛«وقتی یک دولت با سیاست ‌های غلط می‌تواند یک روزه بازار سرمایه را به نابودی ببرد آیا سه روزه نمی‌تواند آن را اصلاح کند؟» او البته از این وعده عقب نشینی نکرده و وعده حل مشکل بورس در یک روز را هم داده است.
محمدباقر قالیباف نیز که تجربه ۳ دوره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را دارد، در انتخابات سال ۸۴ گفته بود: «این قول را به مردم می‌دهم که در دو سال اول نظام تامین اجتماعی را برقرار و توزیع ثروت را عادلانه‌تر کنم.»او همچنین در جریان رقابت‌های سال ۹۲ نیز گفته بود: « قول می دهم در مدت دو سال ثبات را به اقتصاد کشور بازگردانم و کسی نگران بیکاری و تورم نباشد و جزئیات طرح خود را نیز اعلام خواهم کرد.»
او حال در انتخاباتی که زودهنگام برگزار می شود خود را طراز رئیس جمهور قوی می داند و می گوید«بازنشسته ها نگران یخچال خود نباشند»، برای حل مشکل بورس در سال اول وعده می دهد و تاکید دارد«نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها برای مسکن هزینه می شود که باید این مشکل را حل کنیم؛ در زمینه خودرو و اتباع بیگانه هم مشکل داریم که برای آن ها برنامه دارم.»
سعید جلیلی هم تاکنون در انتخابات‌های سال ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ کاندیدای انتخابات شده است. او در سال ۱۴۰۰ از طرح وان رونمایی کرد و گفت: « طرح وان، تحت عنوان واحد انرژی، که بر اساس آن مردم می توانند سهم خودشان از انرژی نفت، بنزین و گاز خودشان مدیریت کنند. طرح دیگر ما تامین سبد غذایی برای همه شهروندان و طرح کوتاه مدت دیگر ما طرح سفر است که هر خانواده ایرانی به فراخور می تواند از آن استفاده کند.» جلیلی حال سه سال بعد از انصراف در آن انتخابات از پول نفت می گوید و اینکه « دغدغه ما نباید فروش نفت باشد.» از کسب درآمد از «تنگه هرمز می گوید» و ...
علیرضا زاکانی هم با تکیه بر سه سال حضورش در شهرداری از آزادسازی اقتصاد از کمند ارز و دلار وعده می دهد، از توزیع گوشت درب منزل و ...
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها