به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۸ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۷۸۴۰۶

جوانه امیدی در دل جوانان روشن شده است

جوانه امیدی در دل جوانان روشن شده است
گروه سیاسی: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه جوانه امیدی در دل جوانان روشن شده است، گفت: به نظر من در ویترین کاندیدا‌های موجود، سلایق مختلف برای انتخاب هست و جوانان ما می‌توانند ان شاءالله انتخاب مطلوب خودشان را داشته باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در حاشیه حضور پای صندوق رأی چهاردهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری، گفت: مردم، ایران و انقلاب را از آن خودشان می‌دانند مایل هستند در این کشور خوب زندگی کنند، مورد احترام باشند. مهمترین حق اساسی آن‌ها حق رأی و مشارکت در سرنوشت خودشان است.
 هر زمان که این حق محدود شده، طبیعی است که مردم واکنش نشان می‌دهند. متأسفانه طی سال‌های اخیر، نظام انتخاباتی ما و رفتار انتخاباتی مسئولین به گونه‌ای بوده که انگار دیگر نیازی به حضور مردم ندارد. با ردصلاحیت‌های ناموجه و محدودیت‌هایی که در قوانین انتخابات ایجاد کرده‌اند، مثل قانون اخیر مجلس، نتیجه فاجعه‌آمیز بود.
وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم که برای اولین بار مشارکت در انتخابات رئیس جمهوری کشور زیر ۵۰ درصد بود و انتخابات مجلس که بعضی نمایندگان تهران به اندازه یک شهرستان کوچک یا کمتر از یک محله تهران رأی آوردند. این روند خطرناک بود. در ۴۰ سال گذشته اگر جنگ بوده و صدام و متخاصمین را شکست داده‌ایم، و هر مشکلی که بوده با حضور مردم حل شده است. اگر کاری کنیم که مردم نسبت به آینده ناامید و نسبت به مسئولین بی‌اعتماد شوند، برای کشور بسیار خطرناک است؛ بیگانگان و دشمنان طمع می‌کنند و در داخل هم کار پیش نمی‌رود.
وی تأکید کرد: طرح‌های هیچ دولتی بدون پشتیبانی مردم موفق نخواهد بود. ما در زمان جنگ شاهد بودیم که کشور مشکلاتی داشت و کشور هفت میلیارد دلار بیشتر درآمد سالانه نداشت. چون مردم به مسئولین، نظام و امام اعتماد داشتند و کشور را از آن خودشان می‌دانستند، مشکل جنگ را هم خود مردم حل کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این فرمول قطعی است؛ هر وقت به مردم احترام گذاشته شد، مردم متقابلا واکنش مثبت نشان می‌دهند؛ این دفعه هم واقعا جای تشکر از مردم شریف ایران دارد. من این چند روز برای سخنرانی به بعضی استان‌های کشور رفتم؛ دوباره جوانه امیدی در دل جوانان روشن شده است. من در یزد، کرمان و جا‌های دیگر شاهد شور جوانان بودم و امروز هم می‌بینیم که جوانان داخل صف ایستاده‌اند.من امیدوارم بعد از انتخابات همه قوای کشور و مسئولین و مردم بحث رقابت‌های انتخاباتی را خاتمه یافته تلقی و از رئیس جمهور منتخب مردم حمایت کنند و رئیس جمهور منتخب هم با تشکیل دولت قوی، مردمی، کارآمد و توانا به وعده‌هایی که داده عمل کند.
انصاری ادامه داد: البته کار سخت است و یک روزه، یک ماهه و یک ساله حل نمی‌شود. مهم این است که کشور را روی ریل درست توسعه و پیشرفت قرار بدهند. مسائل را با دنیا و مردم خودمان باید حل کرد و ان شاءالله دروازه‌های کشور به روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز شود و با کارآفرینی هم کشور از رکود خارج شود و هم جوانان شغل آبرومند داشته باشند.وی در پاسخ به سؤالی درخصوص توصیه به مرددین شرکت در انتخابات، تأکید کرد: من وجهی برای تردید نمی‌بینم. مردم ما معمولا عادت دارند که بعدازظهر‌ها پای صندوق می‌آیند و ممکن است تراکم سنگین ساعات غروب و اول شب شکل بگیرد؛ کار را به تأخیر بیاندازند. البته طبق قانون باید تمدید کنند تا زمانی که مردم بتوانند رأی بدهند و تعرفه‌ها را برسانند، ولی مردم هم زود‌تر بیایند. به نظر من در ویترین کاندیدا‌های موجود، سلایق مختلف برای انتخاب هست و جوانان ما می‌توانند ان شاءالله انتخاب مطلوب خودشان را داشته باشند.
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها