به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۱۸:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۷۸۵۷۸

طرفداران قالیباف بیشتر به سوی پزشکیان می‌آیند

طرفداران قالیباف بیشتر به سوی پزشکیان می‌آیند
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصولگرا، درباره علت کاهش مشارکت در انتخابات گفت: ما در این دوره تصور می‌کردیم مشارکت بالا ۵۰ درصد برسد، اما به ۴۵ درصد هم نرسیدیم. کاهش مشارکت در انتخابات که در این دوره دلایل متفاوتی از دوره‌های قبل دارد. این دلایل سیاسی-اقتصادی-فرهنگی است و به قلمروهای دیگر هم برمی گردد. قطعاً شرایط اقتصادی مردم، روی رفتار سیاسی آن‌ها اثر گذاشته است. تمام علمای علم سیاست روی این موضوع تأکید دارند. قطعاً نوع فرهنگ سیاسی در رقابت‌ها و برخوردهای انتخاباتی، روی مشارکت مردم تأثیر می‌گذارد و مردم به شعارها اعتماد نمی‌کنند.
حسین نقوی حسینی، در ادامه بیان کرد: وقتی یک نامزد می‌گوید من ۱ میلیارد وام می‌دهم یا آن یکی می‌گوید ۲۰ گرم طلا می‌دهم، مردم به سرعت می‌فهمند که در حال شنیدن دروغ هستند. کسی که می‌گوید من گوشت به در خانه مردم می‌دهم، مشخص است که امکان‌پذیر نیست. مردم، چون مطمئن هستند این شعارها واقعیت ندارد و عملی نمی‌شود، ناامیدتر می‌شوند. مردم با شنیدن این حرف‌ها احساس می‌کنند که کسی دنبال رفع مشکلاتشان نیست.
او افزود: نامزدهایی که خودشان در نوشتن برنامه هفتم نقش داشتند و می‌دانند که ملزم به اجرا آن هستند، باز هم برنامه‌هایی می‌دهند که اصلاً ربطی به برنامه هفتم ندارد. آقای پزشکیان حداقل می‌گفت من برنامه هفتم را مدنظر دارم و نمی‌توانم چیز بیشتری را قول بدهم. به نظر من فرهنگ سیاسی ما باید اصلاح شود.
او درباره‌عدم توجه جامعه به جناح‌های سیاسی اظهار داشت: قبلاً مردم به اصلاح طلبان و اصولگرایان رأی دادند و هر دو مجلس و دولت را داشته‌اند. جامعه نسبت به جریان‌های سیاسی، حساس شده است. مردم از جریانات سیاسی مرسوم عبور کرده‌اند. به نظر من‌عدم موفقیت جریانات سیاسی هم نقش مهمی درعدم مشارکت دارد.
نقوی حسینی درباره گرایش آرا قالیباف به سمت پزشکیان در دور دوم گفت: زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی، قبل از برگزاری انتخابات انصراف دادند. آن‌ها شرایط خود را می‌دانستند و از صحنه گریختند تا سبد خالی به دستشان نرسد. آقای پورمحمدی هم انصافا خوش درخشید و نشان داد که برای اداره کشور برنامه دارد. ایشان هم رأی خاصی را جذب نکرد. در نهایت جلیلی و قالیباف می‌ماند.
در بیانات حامیان جلیلی و مسئولین ستادهای ایشان جملاتی دیدم که خیلی تند است و مرز بین خودشان و قالیباف را مرز بین اسلام و کفر می‌دانند. نگاه آقای جلیلی به قالیباف یک نگاه وحشتناک است. تلاش این‌ها برای رأی نیاوردن قالیباف در مجلس را هم به یاد داریم؛ بنابراین طرفداران قالیباف بیشتر به سوی پزشکیان می‌آیند. ۷۰ درصد آرای آقای قالیباف و پورمحمدی به سمت پزشکیان می‌رود.
مرجع : سایت انتخاب
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها