به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۲۲:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۷۹۸۷۳

 دموکرات‌ها موافق ادامه نامزدی بایدن نیستند

 دموکرات‌ها موافق ادامه نامزدی بایدن نیستند
گروه بین الملل: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی خبر داد كه بیش از ۵۰ مصاحبه با شخصیت‌های دموکرات در هفته اخیر نشان می‌دهد، قانونگذاران و استراتژیست‌های دموکرات به صورت فزاینده‌ای موافق ادامه نامزدی جو بایدن نیستند و معتقدند او شانس گزینه‌های دیگر دموکرات‌ها برای راه یافتن به کاخ سفید را تهدید می‌کند.
بنا بر این گزارش، همزمان با اصرار بایدن بر ادامه کارزار انتخاباتی، تعداد بیشتری از حامیانش به دنبال کنار گذاشتن او هستند و مصاحبه‌ها با ده‌ها دموکرات نشان داده است که علی‌رغم ادامه حمایت مقامات حزبی از او، یک برخورد قریب‌الوقوع بین بایدن و کسانی که توانایی او برای پیروزی را زیر سوال می‌برند، در حال شکل‌گیری است.
اسکات پیترز، نماینده دموکرات از کالیفرنیا، یکی از کسانی است که در مصاحبه‌ای با اشاره به اعتماد اندکش به توانایی کمپین بایدن برای پیروزی در این رقابت، گفت: «اگر قرار است ببازیم، احمقانه است که به دنبال مسیر دیگری نباشیم.»انجی کریگ، قانون‌گذار دموکرات از مینه‌سوتا، موضعی صریح‌تر از همکارش گرفته و با انتشار بیانیه‌ای از بایدن خواست از نامزدی دموکرات‌ها انصراف بدهد: «من باور ندارم رئیس‌جمهور بتواند به شکلی موثر کارازر خود را پیش ببرد و در برابر دونالد ترامپ پیروز شود.»
شماری از قانون‌گذاران دموکرات می‌گویند که مردم در حوزه‌های انتخاباتی آن‌ها و حامیان مالی‌شان، نگرانی‌های خود درباره نامزدی بایدن را با آن‌ها در میان گذاشته‌اند.
ابیگیل دیزنی، نوه بنیان‌گذار شرکت والت دیزنی، در بیانیه‌ای  گفت در صورتی که بایدن از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری نکند، کمک‌های مالی خود را به حزب دموکرات قطع خواهد کرد.
از این جمله، مایک کویگلی، عضو دموکرات مجلس نمایندگان،  خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی شد. او با قدردانی از دستاوردهای بایدن گفت بهترین راه برای حفظ این میراث و جلوگیری از وقوع یک فاجعه، کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی است.در همان حال هرچند بسیاری از اعضای کمیته ملی دموکرات‌ها که به عنوان بازوی سیاسی کاخ سفید شناخته می‌شوند، گفته‌اند همچنان از بایدن حمایت می‌کنند، حمایتی باقی می‌مانند، در میان اعضا کمیته هم شکاف‌ها و تردید‌هایی ایجاد شده است.
از آن جمله یک عضو دموکرات کنگره، یک مقام سابق بلندپایه دولت اوباما و یک مشاور ارشد یکی از فرماندارهای شاخص دموکرات، در مصاحبه‌های جداگانه  برای توصیف وضعیت بایدن در کارزار انتخاباتی‌اش، از کلمه «غیر قابل ‌تحمل» استفاده کردند.مارک لاچ، معاون اول سابق حزب دموکرات در میشیگان، بایدن را تشویق کرد از رقابت خارج شود و گفت: «خوب است او درک کند هیچ‌کس غیر قابل‌ جایگزینی نیست و بسیاری از مردم بسیار مشتاق هستند کسی دیگر به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.»
بسیاری از چهره‌های برجسته دموکرات‌ به صورت علنی از رییس‌جمهور حمایت کرده‌اند یا درباره نگرانی‌های احتمالی خود درباره توانایی او برای ادامه کارزار انتخاباتی سکوت کرده‌اند.
با این حال، یک مقام ارشد کاخ سفید که علاوه بر همکاری با بایدن در دوران معاونت ریاست‌جمهوری او، در کارزار انتخاباتی او در چهار سال پیش هم همکاری کرده است، و به شرط ناشناس ماندن با نیویورک تایمز صحبت کرده است، گفته بایدن نباید به دنبال انتخابات مجدد باشد.این مقام بلندپایه دولت بایدن می‌گوید پس از مشاهده وضعیت بایدن در فضاهای خصوصی و عمومی و در سفرها، به این نتیجه رسیده که او دیگر توانایی لازم برای پیش‌بردن یک کارزار قدرتمند و شکست دادن دونالد ترامپ را ندارد.
به گفته این فرد، بایدن در ماه‌های اخیر بیشتر نشانه‌های پیری از خود نشان داده است و از جمله صحبت کردنش کندتر و آرام‌تر شده و در جمع‌های خصوصی، بیشتر خسته به نظر می‌رسد.
نیویورک‌تایمز هم  به نقل از افراد نزدیک به بایدن گزارش داد طی ماه‌های گذشته لکنت‌های بایدن بسیار شدیدتر شده و پس از مناظره پنج‌شنبه بایدن با ترامپ، این مشکل واضح‌تر و نگران‌کننده‌تر شده است.در همان حال، به گزارش نیویورک تایمز، همزمان با این‌که حامیان مالی بایدن در حال تامین مالی نظرسنجی‌های خصوصی هستند برای ارزیابی عملکرد جایگزین‌های احتمالی بایدن هستند، یکی از استراتژیست‌های دموکرات نزدیک به اعضای معتدل کنگره پیش‌بینی کرده زمانی که قانون‌گذاران کنگره هفته آینده به واشنگتن بازگردند، سر و صداها در این باره بالا خواهد گرفت.
همه این‌ها در حالی رُخ می‌دهد که بایدن در جریان سخنرانی خود در ویسکانسین، لحن سرسختانه‌ای داشت و گفت هیچ‌کس نمی‌تواند او را برای کنار رفتن از کارزار انتخاباتی هل بدهد: «بگذارید این را به واضح‌ترین شکل ممکن بگویم: من در رقابت باقی می‌مانم.»خانواده بایدن تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری‌های او دارند و پس از مناظره، همسر و فرزندش او را تشویق کردند در رقابت باقی بماند، اما تصمیم نهایی بر عهده اوست.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریتی چشمگیر از رای‌دهندگان معتقدند بایدن برای خدمت در یک دوره دیگر به عنوان رئیس‌جمهور بسیار پیر است، از جمله یک نظرسنجی که نیویورک تایمز و کالج سیینا، پس از برگزاری مناظره نخست، انجام دادند.اما جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین گفتگویی تلویزیونی خود بعد از مناظره‌اش با ترامپ با رد هرگونه ناتوانی گفت که از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری نمی‌کند. او گفت فقط خدا است که می‌تواند او را متقاعد کند از رقابت‌ها کنار بکشد.
بایدن به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «اگر خداوند بزرگ پایین بیاید و بگوید کناره‌گیری کنم، از رقابت‌ها کنار می‌روم، اما خدا پایین نیامده است.»
جو بایدن در پاسخ به پرسشی در خصوص سلامتش تاکید کرد که دارای انرژی و توانایی لازم برای ریاست‌جمهوری و شکست دادن رئیس‌جمهوری پیشین‌، دونالد ترامپ، است.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها