به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۸:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۴۷۹۲۹۲

تشدید لکنت و تعلل حرکتی بایدن 

تشدید لکنت و تعلل حرکتی بایدن 
گروه بین الملل: نیویورک‌تایمز به نقل از افراد نزدیک به بایدن گزارش داد طی ماه‌های گذشته لکنت‌های او بسیار شدیدتر شده و پس از مناظره پنج‌شنبه بایدن با ترامپ، این مشکل واضح‌تر و نگران‌کننده‌تر شده است.
روزنامه نیویورک تایمز ، نوشت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ۸۱ ساله ایالات متحده، به شهادت بسیاری از کسانی که مدت مدیدی را با وی گذرانده‌‌اند، طی ماه‌های گذشته بیش از پیش دچار رخوت و تعلل ناشی از کهولت سن شده است.
افراد مورد مصاحبه در این گزارش تصریح کرده‌اند که سردرگمی برای لحظاتی، از دست دادن رشته کلام و قاطی کردن اسامی و عناوین یا فراموش کردن آنها از جمله عوارضی است که بایدن با آنها دست به گریبان بوده است.این افراد تصدیق می‌کنند که خستگی یا قرار گرفتن در جمع افراد زیاد و برنامه فشرده این عوامل را تشدید می‌کند.
به نوشته این گزارش، طی ۲۳ روز منتهی به مناظره میان ترامپ و بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا دو سفر پیاپی بر فراز اقیانوس اطلس داشت تا با رهبران خارجی دیدار کند و سفری طولانی نیز از ایتالیا به کالیفرنیا داشت تا بتواند در برنامه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کارزار انتخاباتی‌اش شرکت کند.
افراد مورد مصاحبه با تایید اینکه این اتفاق همیشگی نیست، به موارد متعددی اشاره کردند که در ماه‌های اخیر نشان‌دهندده تشدید این وضعیت بوده است.
آنها با اشاره به سردرگمی بایدن در مراسم جشن شش ژوئن در فرانسه، ملاقاتش در روز بعد با رئیس‌جمهوری اوکراین، سرگشتگی‌اش در مراسم بزرگداشت (جون‌تینت) در دهم ژوئن و جویده جویده صحبت کردن او در یک برنامه با موضوع مهاجران که در آن نام وزیر امنیت میهنی را به‌خاطر نمی‌آورد، بر گفته‌های خود صحه گذاشتند.
مقامات کاخ سفید اما اصرار دارند که رئیس‌جمهوری در وضعیت جسمی ممتازی قرار دارد و کاملا قادر به انجام وظایفش است.
کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید با اشاره به بیماری‌های جزیی بایدن از جمله بی‌نظمی خواب و بی‌حسی موضعی در بخشی از پا،‌ کاملا برای انجام وظایفش مهیا است.
این درحالی است که مقامات کاخ سفید اجازه مصاحبه به دکتر اوکانر ندادند و او نیز پاسخی به سوالات طرح شده از سوی نیویورک تایمز که شامل پرسش‌هایی درباره وضعیت پزشکی رئيس‌جمهوری بود، نداد.با اینکه مقامات کاخ سفید و مشاوران بایدن اصرار دارند که او در وضعیت خوبی قرار دارد، اما این گزارش نیویورک تایمز با اشاره به افراد دیگری که با آنها مصاحبه کرده نتیجه گرفته است که وضعیت هشیاری و واکنش‌های بایدن طی دو سال گذشته در مسیر نزولی قرار دارد و بسیاری از دولتمردان او بیم دارند که آیا او حتی توانایی دیدار و مذاکرات سنگین و طاقت‌فرسا در بعد بین‌المللی مثلا مواجهه با سیاستمداری مثل ولادیمیر پوتین را داشته باشد یا نه.
نخستین مناظره بایدن و ترامپ در هفته گذشته با واکنش گسترده طرفداران و مخالفان بایدن روبرو شد. بسیاری از ناظران و رای‌دهندگان، عملکرد بایدن در این مناظره را بسیار ضعیف ارزیابی کردند.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها