به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۲ - ۱۷:۲۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۸۰۸۱۰

 هشدار گرمازدگی برای نیمی از مردم آمریکا

 هشدار گرمازدگی برای نیمی از مردم آمریکا
گروه بین الملل: با ادامه مستقر شدن جبهه هوای گرم در اکثر نقاط آمریکا، حدود نیمی از مردم این کشور هشدارهای هواشناسی و سلامتی مرتبط با گرما دریافت کردند.
همزمان در تگزاس که به طور معمول هم تابستان‌های داغی دارد، خسارات توفند بریل موجب شده بیش از نیم میلیون نفر بدون برق بمانند.
در شهر هیوستون که یکی از سه شهر بزرگ تگزاس است بیمارستان‌ها با مراجعانی که متاثر از توفند بریل و بی‌برقی نیاز به خدمات اورژانس پیدا کرده‌اند، پر شده است.
دن پتریک، قائم‌مقام فرماندار تگزاس گفته در استادیوم فوتبال آمریکایی این شهر یک «درمانگاه سرپایی» برپا شده تا چنانچه ظرفیت بیمارستانها در هیوستون پر شد، مراجعان را بتوان به طور موقت و تا قبل مهیا شدن تخت بیمارستانی، در آنجا مستقر کرد.
 پتریک گفته: «بیمارانی که هنوز برق منازل آنها وصل نشده را نمی‌توان از بیمارستان ترخیص کرد» و همین مساله به ترافیک در پذیرش بیماران جدید انجامیده است.
در تگزاس هم چندین شهر هشدار گرمای بیش از حد دریافت کرده‌اند؛ نظیر هشدارهایی که ساکنان واشنگتن دی‌سی و نیویورک در شرق و بسیاری از شهرهای کالیفرنیا در کرانه غربی آمریکا دریافت کرده‌اند.
در هیوستون و چند شهر اطراف آن گرمای هوا که به ۴۰ درجه (۱۰۵ درجه فارنهایت) رسیده، بر مصائب زندگی صدها هزار نفر که طی چند روز گذشته به علت توفند بریل آواره شده‌اند، افزوده است.در این ایالت بزرگ آمریکا روز دوشنبه گزارش شد که حدود دو میلیون نفر بدون برق مانده‌اند. شبکه برق این ایالت به شبکه سراسری آمریکا متصل نیست و به همین علت ممکن است برقراری مجدد برق بیشتر زمان ببرد. هنوز یک میلیون و ۳۰۰ هزار سکنه تگزاس در بی‌برقی مانده‌اند.
در هیوستون شهرداری ۱۰۰ ایستگاه امدادی برای خنک شدن عابران برپا کرده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم  در خلال گفتگوی تلفنی با قائم‌مقام فرمانداری تگزاس، مجوز کمک‌های اضطراری از محل بودجه فدرال را صادر کرد و به مقام‌های تگزاس اجازه داد که از منابع فدرال برای مواجهه با خسارات و پیامدهای توفند بریل استفاده کنند.
همزمان گزارش‌هایی از صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها مخابره شده چرا که با ادامه بی‌برقی، کولر خودروها تنها منبع خنک کننده شده است.
در بقیه ایالت‌های آمریکا هم کارشناسان می‌گویند جبهه هوای داغ دست کم تا چند روز دیگر هم ادامه خواهد داشت حتی در مناطقی که به تابستان معتدل و خنک شهرت داشتند مانند ایالت اورگان در کرانه غربی آمریکا.
رسانه‌های آمریکا گزارش کردند که با ادامه گرمای طاقت‌فرسا در کرانه‌های غربی و شرقی این کشور حدود ۱۵۰ میلیون نفر از مردم این کشور هشدارهای هواشناسی مرتبط با گرمای هوا و خطر گرمازدگی دریافت کرده‌اند.علاوه بر تگزاس و کالیفرنیا، هفت ایالت دیگر شامل نوادا، آریزونا، یوتا، کلورادو، وایومینگ، مونتانا، آیداهو و اورگان هم در غرب و غرب مرکزی آمریکا هشدار هوای بسیارگرم دریافت کرده‌اند.در بعضی از شهرهای کالیفرنیا چون پالم اسپرینگ کارشناسان گرمای «خطرناک» پیش‌بینی کرده‌اند و گفته‌اند ممکن است دمای هوا تا روز شنبه به ۱۲۰ درجه فارنهایت معادل ۴۹ درجه سانتیگراد برسد.
 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها