به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۲ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۸۰۸۱۳

رویگردانی کمک‌کنندگان مالی از جو بایدن

رویگردانی کمک‌کنندگان مالی از جو بایدن
گروه بین الملل: هالیوود همیشه یک منبع پول نقد برای حزب دموکرات بوده است.
اما اکنون علی‌رغم کنفرانس مطبوعاتی طولانی  بایدن  که در آن به صراحت اعلام کرد با وجود فشارهای فزاینده از درون حزب، قصد کناره‌گیری ندارد، نارضایتی حامیان مالی دموکرات در هالیوود هنوز فروکش نکرده است.نگرانی‌های مربوط به سن او باعث شده که برخی از حامیان مالی وفادار در یکی از لیبرال‌ترین نقاط ایالات متحده به  بایدن پشت کنند و چندین نفر به طور علنی از حمایت خود عقب نشینی کرده و خواستار جایگزینی او شده‌اند.
حتی قبل از اینکه جورج کلونی که یکی از حامیان برجسته دموکرات‌ها است، به صورت علنی خواستار کناره‌گیری  بایدن شود، آیلت والدمن، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس، در اعتراض کمک مالی خود را متوقف کرد.
او گفت: «من همیشه کمک کرده‌ام. من همیشه بیش از توان مالی خود کمک کرده‌ام» و «این اولین باری است که تصمیم می‌گیرم کمکی نکنم».
 والدمن از دیمون لیندلوف فیلمنامه نویس الهام گرفته که در ۳ ژوئیه در ستون مهمان در نشریه ددلاین هالیوود نوشت و از دموکرات‌ها خواست تا زمانی که بایدن از رقابت خارج نشده، به نامزدهای این حزب پولی ندهند. لیندلوف با یک مثال ورزشی نوشته بود: «آیا این اشتباه است که کل تیم را به خاطر لجبازی بازیکن تنبیه کنیم؟ شاید».
او نوشته بود: «اما این هم عقل سلیم است که اگر او بماند، آنها شکست خواهند خورد. جزر و مد بالا همه قایق‌ها را بلند می‌کند و بایدن در حال سقوط آنها را غرق می‌کند.»
شبکه‌های اجتماعی مملو از احساسات مشابه از افرادی مانند ابیگیل دیزنی، جان کیوزاک، استفن کینگ، راب رینر و غیره بوده است.
این مسئله حاکی از بدتر شدن وضعیت برای  بایدن است، او همچنین با فشار تعداد فزاینده‌ای از قانونگذاران دموکرات روبروست که خواهان خروج او از رقابت هستند.
برخی اعضای حزب جمهوری‌خواه، اهداکنندگان مالی اصلی در هالیوود را «نخبه» نمی‌دانند، اما آنها همیشه یک گروه مورد اعتماد دموکرات‌ها هستند که در دسترسی به رای‌دهندگان در گروه‌های جمعیتی و سنی تأثیر می‌گذارند.راب راینر، بازیگر و فیلمساز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوست من جورج کلونی به وضوح آنچه را که بسیاری از ما گفته‌ایم بیان کرده است.»
«دموکراسی با یک تهدید وجودی مواجه است. ما به یک نفر جوانتر برای مبارزه نیاز داریم. جو بایدن باید کنار برود.»
خانم دیزنی، فیلمساز و خواهرزاده والت دیزنی، هفته گذشته به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که تا زمانی که  بایدن از رقابت خارج نشود، از کمک‌های مالی خودداری خواهد کرد.
با این حال، برخی دیگر از این مواضع انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند به جای درگیری داخلی، باید بر روی این موضوع تمرکز کنند که ریاست جمهوری دوم ترامپ چگونه خواهد بود.
یک تهیه‌کننده‌ هالیوود که ده‌ها سال به دموکرات‌ها کمک مالی کرده است، اما نخواسته نامش فاش شود، گفت که سرمقاله  کلونی و هرگونه تحریم کمک‌های مالی احمقانه است. او گفت: «اگر بین یک فرد مسن‌تر و یک فرد بداخلاق و گنگ انتخابی داشته باشم، می‌دانم کدام یک را انتخاب می‌کنم.»
مایکل داگلاس، بازیگر مطرح هالیوود  گفت که در ماه آوریل میزبان جمع‌آوری کمک‌های مالی برای رئیس‌جمهور بود و از «ناتوانی» بایدن در «به چالش کشیدن همه دروغ‌های» ترامپ در اولین مناظره که ماه گذشته برگزار شد، ناامید شده است.داگلاس گفت در صورت انتخاب مجدد، «سخت می‌توان تصور کرد» بایدن دوره کامل ریاست‌جمهوری را بگذراند و «من نگران هستم».بایدن زمانی نسبت به ترامپ برتری آشکاری در جذب کمک‌های مالی داشت، اما اکنون فاصله کمتر شده است. اوایل این ماه اعلام شد که کارزار انتخاباتی ترامپ در سه ماهه آوریل تا ژوئن بیش از ۳۳۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است.
این رقم بالاتر از ۲۶۴ میلیون دلاری بود که بایدن در همان دوره جمع‌آوری کرده بود.
 بایدن بارها گفته که قصد دارد در رقابت باقی بماند و او تنها نامزدی است که می‌تواند ترامپ را در انتخابات نوامبر شکست دهد.
اما این اظهارات نتوانسته به کسانی که به حزب دموکرات کمک مالی می‌کنند، آرامش و اطمینان بدهد.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها