به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۰:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۹ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۸۰۲۹۳

کاخ‌سفید از وضعیت سلامت بایدن دفاع کرد

کاخ‌سفید از وضعیت سلامت بایدن دفاع کرد
گروه بین الملل: در حالی که جو بایدن میزبان اجلاس سران ناتو است که  به مدت ۳ روز در واشنگتن برگزار خواهد شد، تقریبا ۸۰-۹۰ درصد کنفرانس خبری کاخ‌سفید بر سلامت ذهنی و شناختی رئیس جمهوری آمریکا متمرکز بود.
ژان-پی‌یر، سخنگوی کاخ‌سفید،  در یک کنفرانس خبری پرتنش که در لحظاتی به مجادله لفظی میان او و خبرنگاران هم کشیده شد، مکررا همان اظهارات جو بایدن را تکرار کرد که درباره سلامت خود و اصرار بر انجام یک تست شناختی گفت از نظر او هر آنچه که هر روز در مقام وظایف رئیس جمهوری آمریکا انجام می دهد «یک تست شناختی» است.
همزمان نیویورک تایمز در خبری اختصاصی مدعی شد که یک متخصص پارکینسون ۸ بار طی ۸ ماه به کاخ‌سفید رفته است. نیویورک تایمز می‌گوید بنابر اسناد عمومی که کاخ سفید از رفت و آمدهای روزانه منتشر می‌کند یک متخصص مغز و اعصاب از تابستان گذشته تا بهار امسال - طی ۸ ماه - هشت بار به کاخ سفید مراجعه کرده و نام او در دفتر ملاقات‌ها درج شده است.
علت و ماهیت این رفت و آمد مشخص نشده و معلوم نیست که آیا چنین ملاقات‌هایی به غیر از یک بار که مستقیما با جو بایدن صورت گرفته و کاخ سفید آن را امروز تایید کرد، مربوط به سلامتی رئیس جمهوری آمریکا بوده است یا خیر.
ژان-پی‌یر، سخنگوی کاخ‌سفید  چندین بار در کنفرانس خبری روزانه تاکید کرد که جو بایدن «تنها ۳ بار با متخصص مغز و اعصاب» طی ۳ سال گذشته ملاقات کرده که هر کدام از این ملاقات‌ها هم بخشی از معاینات سالانه و معمول روسای جمهوری با پزشکان بوده که به گفته او برای همه روسای جمهوری قبل از جو بایدن هم به همین ترتیب صورت گرفته است.
با وجود اصرار سخنگوی کاخ‌سفید بر ماهیت معمول و سالانه این ویزیت‌های پزشکی، خبرنگاران  بارها تلاش کردند کاخ‌سفید را وادار به فاش کردن نام متخصص مغز و اعصابی که جو بایدن را ملاقات کرده فاش کند و به نظر می‌رسد پیدا کردن جزییات این ویزیت پزشکی در ساعات آینده به یکی از مهم‌ترین سرخط‌های خبری امریکا بدل خواهد شد.
 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها