به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۲ - ۱۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۸ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۸۱۷۲۲

تاکید پارلمان اروپا بر ادامه حمایت از اوکراین

تاکید پارلمان اروپا بر ادامه حمایت از اوکراین
گروه بین الملل: پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای غیر الزام‌آور بر ادامه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه تا پیروزی تاکید کرد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا حمایت‌های نظامی از این کشور را «به هر شکل و به مدت لازم» افزایش دهند.
این قطعنامه با ۴۹۵ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و ۴۷ رای ممتنع تصویب شد که اولین موضع رسمی پارلمان جدید اروپا در مورد «جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین» است.
در این متن نمایندگان بر حمایت مستمر خود از «استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» در مرزهای به رسمیت شناخته شده بین‌المللی تاکید کردند.
این قطعنامه اتحادیه اروپا را به حفظ و گسترش سیاست تحریم‌ علیه روسیه و بلاروس تشویق کرده و خواهان «پایش و بازنگری منظم تاثیر و کارآیی تحریم‌ها» شده است.
بررسی نظام‌مند «دور زدن تحریم‌ها» از سوی شرکت‌های مستقر در اتحادیه اروپا، اشخاص ثالث و کشورهای ثالث از دیگر خواسته‌های پارلمان اروپا در این متن است.
نمایندگان پارلمان اروپا، مسکو را مسئول جبران خسارت‌های مالی جنگ اوکراین معرفی کرده و از تلاش‌های اخیر اتحادیه اروپا برای اختصاص درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین حمایت کردند.آن‌ها همچنین خواستار ایجاد «یک رژیم حقوقی قوی برای مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه» از سوی اتحادیه اروپا شدند.
حمایت از نتایج اخیر اجلاس ناتو و تاکید بر اینکه اوکراین در مسیر «برگشت‌ناپذیر عضویت در سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)» قرار گرفته، از دیگر موضوعات این قطعنامه است.
نمایندگان از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواستند حمایت نظامی خود را از اوکراین، به هر شکلی و به مدت لازم افزایش دهند.
پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا نیز خواست تا کمک‌های مالی بلندمدت برای بازسازی اوکراین پیشنهاد دهد.
نمایندگان پارلمان اروپا حمله موشکی روسیه به بیمارستان کودکان اوخمدیت کی‌یف را محکوم کرده و سفر اخیر ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان به روسیه را «نقض آشکار معاهدات اتحادیه اروپا» دانستند.هم‌زمان با این قطعنامه، میهن‌پرستان اروپا، ائتلاف دست راستی که حزب اوربان به آن تعلق دارد یک طرح جایگزین ارائه کرده بود که در آن، با وجود محکومیت حمله روسیه و دفاع از تمامیت ارضی و استقلال اوکراین، انتقادهایی از کی‌یف مطرح شده بود.
 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها