به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ - ۱۸:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۴۸۱۹۳۸

فرار ۶۰۰ هزار روس از روسیه 

فرار ۶۰۰ هزار روس از روسیه 
گروه بین الملل:دست‌کم ۶۵۰هزار شهروند روس از آغاز جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین "برای همیشه"  به خارج از کشور نقل مکان کرده‌اند.
بر اساس محاسبات پرتال اینترنتی مستقل "د بل"، بیشتر این پناهجویان به ارمنستان (با ۱۱۰هزار نفر)، قزاقستان و اسرائیل (هر یک ۸۰هزار نفر) مهاجرت کرده‌اند.
آلمان نیز با بیش از ۳۶هزار نفر، مقصد برتر پناهجویان روس بوده است. هیچ اطلاعات رسمی از سوی مقامات مسکو در مورد شمار افرادی که کشور را ترک کرده‌اند ارائه نشده است.
خبرگزاری آلمان به نقل از پرتال "د بل" (The Bell) می‌گوید این محاسبات را بر اساس اطلاعات مقامات مهاجرتی انجام داده است. در مجموع، داده‌های بیش از ۷۰ کشور، از جمله شمار اعطای مجوزهای اقامت تازه صادر شده یا درخواست‌های پناهندگی سیاسی، در این محاسبات لحاظ شده‌اند.با این حال، به گفته این پرتال، داده‌ها کامل نیست زیرا مقامات برخی از کشورهای مقصد محبوب روس‌ها، مانند تایلند، آذربایجان و قبرس، به درخواست‌ها پاسخ نداده‌اند.
کشورهای دیگر مانند امارات متحده عربی که بسیاری از روس‌ها پس از شروع جنگ به آن‌جا نقل مکان کردند، اصلاً در این محاسبه لحاظ نشده‌اند. در میان این روس‌های مهاجر احتمالاً نه تنها مخالفان جنگ هستند، بلکه شامل بسیاری از افرادی نیز می‌شود که برای دور زدن تحریم‌ها در کشورهای دیگر تجارت می‌کنند.
شمار پناهجویان جنگی روس که به اروپا گریخته‌اند نسبتاً اندک است؛ از جمله به این دلیل که اتحادیه اروپا به سرعت مرزها را به روی روسیه بست. علاوه بر این، امتناع از شرکت در جنگ و فرار از خدمت سربازی به تنهایی دلیلی برای پناهندگی سیاسی محسوب نمی‌شود.
بنابراین، از میان کشورهای اتحادیه اروپا، در کنار آلمان، تنها اسپانیا است که با بیش از ۱۶هزار نفر در بین ۱۰ کشور اول مقصد برای مهاجران روس قرار دارد.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها