به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ - ۱۳:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۴۸۲۳۴۰
تیم ترامپ برای رقابت احتمالی با کامالا هریس آماده می‌شود

ترامپ فقط نیم سانت با مرگ فاصله داشت

ترامپ فقط نیم سانت با مرگ فاصله داشت
گروه بین الملل: پزشک سابق ترامپ در کاخ سفید گفته است: گلوله‌ای که روز شنبه هفته گذشته  به سمت رئیس‌جمهور سابق شلیک شد با فاصله نیم سانتی از سرش عبور کرده و تنها گوش راست او را زخمی کرد.
«رونی جکسون» پزشک سابق دونالد ترامپ گفت که زخم ناشی از اصابت گلوله در پی ترور نافرجام در جریان کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا در حال بهبود است اما خاطرنشان کرد که او خونریزی متناوب دارد و شاید به تست شنوایی نیاز پیدا کند.
این پزشک با ارائه آنچه که به نظر می‌رسد اولین توصیف عمومی توسط یک متخصص پزشکی از زخم ترامپ باشد، در نامه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «رد گلوله باعث ایجاد زخمی به عرض ۲ سانتی‌متر شد که تا سطح غضروفی گوش گسترش یافته است.»
وی ادامه داد: «در ابتدا خونریزی زیاد بود که ناشی از اصابت گلوله به ناحیه غضروفی گوش است و همچنین ورم هم ایجاد شد که اکنون در حال بهبودی است.»
جکسون خاطرنشان کرد، ارزیابی و درمان روزانه از زمان تیراندازی به ترامپ در حال انجام است. بخیه نیاز نبود اما به دلیل ماهیت بسیار حساس و رگ‌دار گوش، هنوز خونریزی وجود دارد و ترامپ باید همه جا با پانسمان گوش حاضر شود.
پزشک سابق ترامپ ادامه داد: «او همچنان باید تحت ارزیابی قرار داشته باشد و شاید نیاز به تست شنوایی پیدا کند.»
این در حالی است كه فشارها بر بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته است. کامالا هریس، معاون بایدن از نظر جمهوری‌خواهان محتمل‌ترین گزینه است. تیم ترامپ نیز برای رقابت با هریس آماده می‌شود.
جو بایدن بارها اعلام کرده است که در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ باقی خواهد ماند، با این حال بسیاری از دمکرات‌ها اکنون از جایگزینی کامالا هریس با بایدن صحبت می‌کنند.تیم ترامپ هم اکنون بر کاندیداتوری کامالا هریس ۵۹ ساله، معاون اول رئیس جمهوری و دادستان کل سابق کالیفرنیا  برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متمرکز شده است.
هریس اولین زن رنگین‌پوستی است که سمت معاونت ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را بر عهده داشته است.اگرچه هریس به طور علنی از بایدن حمایت کرده، اما در صورت کناره‌گیری آماده است که به جای او نامزد شود. روزنامه "نیویورک تایمز" گزارش داده است که تیم ترامپ قصد دارد به‌ویژه روی "تخلفات" هریس در دفتر فعلی او و در کالیفرنیا تمرکز کند.
در حال حاضر پرونده‌ای در مورد هریس و همچنین سایر دمکرات‌هایی که می‌توانند نامزد شوند تهیه شده است. با این حال، معاون رئیس جمهور فعلی از نظر جمهوری‌خواهان محتمل‌ترین گزینه است و انتخاب گزینه‌ای دیگر باعث تعمیق بیشتر اختلافات در میان دمکرات‌ها و و دور شدن رای‌دهندگان سیاه‌پوست از دمکرات‌ها خواهد شد.
به گزارش نیورک تایمز تیم ترامپ بررسی سوابق فرمانداران دمکرات از جمله جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا را که معاونان بالقوه هریس می‌‌توانند باشند را نیز آغاز کرده‌ است.
برایان فالون، سخنگوی ستاد انتخاباتی کامالا هریس، در بیانیه‌ای گفته است که ترامپ قبلاً در مورد سابقه معاون رئیس‌جمهور دروغ گفته است. فالون تاکید کرد که هریس به عنوان یک دادستان و دادستان کل سابق، در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود با "کلاهبرداران و جنایتکارانی مانند ترامپ" مبارزه کرده است.فشارها بر بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری در روزهای اخیر افزایش یافته است.نگرانی در مورد سن بایدن و تردید درباره آمادگی روانی او برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حتی در میان نزدیک‌ترین افراد به بایدن بیشتر شده است.
در همین حال رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه در جمع هوادارانش خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و ترک پایگاه هوایی «بگرام» را «فاجعه» و «بی‌کفایتی» دولت بایدن و مقامات نظامی وقت را دلیل آن دانست که به گفته او، منجر به جسورتر شدن رقبای اصلی آمریکا، یعنی چین و روسیه شد.
دونالد ترامپ استدلال کرد که سوء مدیریت خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تحت دولت «جو بایدن» نه‌تنها منجر به خروجی بی‌نظم شد، بلکه رقبایی مانند روسیه و چین را نیز جسورتر کرد.
ترامپ همچنین گفت: اگر من رئیس‌جمهور بودم، فاجعه افغانستان که احتمالا، موجب ورود پیدا کردن پوتین شد، اتفاق نمی‌افتاد. اگر من بودم، افغانستان هیچ وقت در اختیار پوتین قرار نمی‌گرفت. در دوره من این اتفاق نیفتاد.او همچنین مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود، حمله روسیه به اوکراین اتفاق نمی‌افتاد.
در حالی که ترامپ از تصمیم پایان دادن به ۲۰ سال حضور نظامی در افغانستان حمایت کرد، او رها کردن پایگاه هوایی بگرام را که به گفته او، آمریکا با هزینه چندین میلیارد دلاری ساخته بود، محکوم می‌کند.او در این باره گفت: من بگرام را حفظ می‌کردم. این پایگاه یک ساعت از جایی فاصله دارد که در آن، چین تسلیحات هسته‌ای‌اش را می‌سازد. ما بسیار احمقانه آن را تحویل آن‌ها دادیم.
او بگرام را «یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های هوایی در جهان» توصیف کرده و از دولت بایدن به دلیل بهره‌برداری نکردن از آن در طی تخلیه نظامیان انتقاد کرد.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به حمله مرگبار به فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل طی روند خروج نظامیان آمریکایی گفت: پرواز خروج باید در بگرام انجام می‌شد، نه در فرودگاه محلی کوچک آن‌ها که همه جا آشوب به‌پا شد و بعد، کار به منفجر شدن بمب‌ها رسید و ۱۳ تن از بهترین افرادمان کشته شدند.
او خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تحت دولت بایدن را «بدترین و آزاردهنده‌ترین فاجعه» در تاریخ آمریکا تلقی کرده و «بی‌کفایتی» مقامات نظامی و دولت را دلیل آن دانست.
ترامپ اظهار کرد که ضعف و سوء مدیریت در خروج نظامیان آمریکایی از این کشور باعث ترغیب «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به اوکراین شد.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها