به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۲۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۸۶۵۰۳

بدون تمکن مالی، مهاجرت کن!

گروه گردشگری: درست است که برای مهاجرت تحصیلی و کاری و گرفتن اقامت کشورهای مختلف به مدرک تحصیلی معتبر، سابقه کاری، دانش فنی و ... نیاز دارید؛ اما بالاخره همه راه‌ها به تمکن مالی ختم می‌شود و برای مهاجرت به هر روشی، باید به جیب و پس‌اندازتان هم نگاه کنید. به همین دلیل است که فراهم کردن سرمایه لازم برای تمکن مالی و نحوه ارائه آن یکی از دغدغه‌های اصلی مهاجران است و عنوان پرتکرارترین سؤالات سایت‌های خدمات ویزا به این موضوع می‌رسد.
بدون تمکن مالی، مهاجرت کن!
در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم تمکن مالی چیست، چه عواملی بر میزان آن تاثیر می‌گذارند و چه روش‌هایی برای مهاجرت بدون تمکن مالی وجود دارد. در انتها هم مؤسسه خدمات مهاجرتی اپلایرز (www.applyers.ir) را به شما معرفی می‌کنیم که مشاوران آن زیروبم بحث تمکن مالی را می‌دانند و به شما کمک می‌کنند که در صورت داشتن شرایط لازم، بدون آن ویزا بگیرید.

تمکن مالی یعنی چه؟
تمکن مالی یعنی این که شما از پس هزینه‌های خود در کشور مقصد بر می‌آیید. این هزینه‌ها بسته به نوع ویزا شامل هزینه تحصیل، اقامت، خوردوخوراک و ... می‌شود. برای اثبات داشتن تمکن مالی لازم، شما باید مدارکی مثل گردش حساب، گواهی بانک، اسناد ترجمه شده مربوط به دارایی‌های خود مثل املاک و مستغلات یا بورسیه تحصیلی را به سفارت کشور مقصد ارائه دهید.
تمکن مالی به‌صورت سالانه و توسط مراجع مربوطه و مؤسسات دولتی مسئول صدور ویزا در کشورهای مختلف ابلاغ می‌شود و همیشه امکان تغییر آن وجود دارد؛ چون با توجه به عواملی مثل تورم، نرخ ارز و تغییر هزینه‌های زندگی تعیین می‌شود.



چه عواملی روی تمکن مالی تاثیر دارند؟ 
نوع ویزا مهم‌ترین عاملی است که روی تمکن مالی تاثیر می‌گذارد. معمولا تمکن مالی موردنیاز برای ویزای تحصیلی کمتر از ویزای کاری، توریستی، تجاری و کسب اقامت دائم و موقت است. همچنین مدت‌زمان ویزا، تعداد همراهان و کشور مقصد هم روی تمکن مالی تاثیر می‌گذارند.
به عنوان مثال تمکن مالی موردنیاز کشورهای اروپای شرقی، ایتالیا و آلمان از کشورهایی مثل انگلیس، کانادا، آمریکا، استرالیا و ... کمتر است. برای کار و تحصیل در آلمان، باید به ازای هر ماه اقامت 934 یورو یا برای هر سال 11.208 یورو تمکن مالی ارائه دهید؛ درحالی‌که تمکن مالی موردنیاز برای ویزای تحصیلی کانادا حداقل 40.000 دلار است.
ازآنجایی‌که تمکن مالی موردنیاز برای مهاجرت تحصیلی کمتر از روش‌های دیگر است و بسیاری به همین دلیل آن را انتخاب می‌کنند، در ادامه به عوامل مؤثر بر تمکن مالی موردنیاز برای ویزای تحصیلی اشاره می‌کنیم:
•    شهریه دانشگاه
•    هزینه‌های زندگی در کشور و شهر مقصد
•    هزینه بیمه درمانی
مشاوران اپلایرز در جلسه مشاوره رایگان روش مهاجرتی متناسب با شرایط شما را پیشنهاد می‌دهند و براساس روش انتخاب شده، به شما می‌گویند که میزان تمکن مالی موردنیاز آن چقدر است و چگونه باید آن را فراهم و ارائه کنید.



چگونه بدون تمکن مالی مهاجرت کنیم؟
برای مهاجرت بدون تمکن مالی، می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:
•    دریافت فول فاند برای ویزای تحصیلی
•    تحصیل رایگان در کشورهایی مثل آلمان، اتریش و ...
•    پیدا کردن کارفرمایی که هزینه‌های مربوط به تمکن مالی، اقامت و ... شما را تقبل کند.

در عمل، مهاجرت بدون تمکن مالی تنها با روش اول امکان‌پذیر است؛ چون برای تحصیل رایگان در کشورهایی مثل آلمان و اتریش باید زبان آلمانی را در سطح قابل‌قبولی بلد باشید و برای هر ترم نیز باید مبلغی را به عنوان حق ترم بپردازید. از طرف دیگر، هزینه‌های زندگی هم با خودتان است.
پیدا کردن کارفرمای خارجی و بستن قرارداد با او در ایران هم معمولا کار بسیار دشواری است و اگر درخواست ارائه تمکن مالی و تقبل هزینه‌های اقامت را از او داشته باشید، کار سخت‌تر هم می‌شود.
ویزای تحصیلی فول فاند تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش می‌دهد؛ اما گرفتن این نوع ویزا هم دشوار است و برای گرفتن آن باید مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر، نمرات خوب و سوابق پژوهشی و کاری باکیفیت داشته باشید. البته احتمال گرفتن آن در برخی کشورها مثل ایتالیا، آمریکا و ... بیشتر است.

مشاوران اپلایرز در جلسه مشاوره مهاجرت تحصیلی https://applyers.ir/consultant بعد از بررسی پرونده و شرایط شما، به شما می‌گویند که چه گزینه‌هایی را برای گرفتن فول فاند پیش رو دارید.
برای مهاجرت بدون تمکن مالی، از اپلایرز کمک بگیرید!
در این مطلب به تعریف تمکن مالی و عوامل مؤثر بر آن پرداختیم و به شما گفتیم که تنها روش مهاجرت بدون هزینه، گرفتن ویزای تحصیلی فول فاند است. با توجه به متفاوت بودن شرایط ویزاهای فول فاند و چالش‌های دریافت آن‌ها، توصیه ما این است که در حالت کلی زیاد به گرفتن این نوع ویزا دل نبندید و خود را برای فراهم کردن تمکن مالی لازم آماده کنید.
اپلایرز به شما می‌گوید که چه موقع و چه مقدار پول باید برای تمکن فراهم کنید تا برای این مرحله از مهاجرت خود با چالش مواجه نشوید و حواستان به حفظ ارزش پولتان هم باشد. تعیین بهترین گزینه برای گرفتن ویزا، فول فاند و ... با اپلایرز به سادگی امکان‌پذیر است.
برای ارتباط با اپلایرز کافی است، اینجا را کلیک کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها