به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۲۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۸۶۸۴۴
میدری از صفر شروع نمی‌کند؛ از همان روز اول کار را به نحو احسن پیش می‌برد

نوری قزلجه قدرت تعامل خوبی با نمایندگان دارد

نوری قزلجه قدرت تعامل خوبی با نمایندگان دارد
گروه سیاسی: چند روزی بود که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به طور فشرده در کمیسیون‌ها پیگیری شد و حال کار بررسی افراد معرفی شده به صحن مجلس رسیده است. به گزارش رویداد۲۴،  در بین اسامی معرفی شده مجلس، چند نفری دارای مواضع سیاسی اصلاح‌طلبانه هستند و شاید به همین واسطه، کارشان در گرفتن رای اعتماد از مجلس اصولگرا تا حدی با چالش روبرو شود. احمد میدری و غلامرضا نوری قزلجه را می‌توان دو نفر از این افراد دانست.

در همین رابطه، علی کاظمی، نماینده سابق مجلس با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* وزارت کار در سیستم اداری کشور ما یکی از استراتژیک‌ترین وزارتخانه‌ها است. این وزارتخانه، زیرمجموعه‌های مهمی دارد و از طرف دیگر، کار مجموعه‌های اقتصادی حساسی نیز به این وزارتخانه وابسته است. 

* به دلیل اهمیت این وزارتخانه، دیگر وزارتخانه‌ها هم باید از وزارت کار حمایت کنند، زیرا بخش کار و کارگری به این وزارتخانه وابسته است؛ بنابراین این وزارتخانه یک وزارتخانه بسیار مهم و کاربردی است که به دلیل گستردگی زیاد وظایفش، می‌توانیم آن را چند وزارتخانه تلقی کنیم.
* به دلیل گستردگی وزارت کار، اگر وزیری که دولت معرفی می‌کند، تسلط کافی به بخش‌های مختلف این وزارتخانه نداشته باشد، مشکلات زیادی برای این تشکیلات حساس به وجود می‌آید. در سال‌های گذشته دیدیم که ناکارآمدی برخی از وزرا چه مشکلات عدیده‌ای برای قسمت‌های مختلف این وزارتخانه پدید آورد.

* آقای احمد میدری گزینه بسیار مناسبی برای وزارت کار است و دلایل زیادی جهت اثبات این حرف دارم. اولین دلیل این است که مجلس با این وزارتخانه ارتباط زیادی دارد و چون آقای میدری خودش زمانی نماینده بوده، مطلع است که چه ارتباطی بین مجلس و دولت وجود دارد و بهتر می‌تواند مشکلات مجلس که مربوط به این وزارتخانه است را پیگیری کند. 

* دومین دلیل این است که ایشان چندین سال در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار کرده و بخش‌های مختلف این وزارتخانه را می‌شناسد، به همین جهت اگر مجلس به ایشان رای دهد، نیازی نیست از صفر شروع کند، بلکه آمادگی دارد از همان روز اول کار را به نحو احسن پیش ببرد و، چون برنامه جامع و کاملی نیز دارد می‌تواند به خوبی کار را جلو ببرد و مشکلات این حوزه را کاهش دهد.
 
* اگر نمایندگان نگاه تخصصی داشته باشند، آقای میدری به راحتی می‌تواند پاسخگوی سوالات و مسائل آن‌ها باشد و به طور کلی فکر می‌کنم کابینه آقای پزشکیان در مسائل مربوط به این وزارتخانه مشکل چندانی نداشته باشد، زیرا یک فرد متخصص را انتخاب کرده است.

* موضوع دیگر، وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی است. زمانی که بنده نماینده بودم، آقای نوری قزلجه سه سال معاون اجرایی مجلس بود. نحوه برخورد ایشان با نمایندگان را قبول دارم و معتقدم ایشان انسان توانمندی در برقراری روابط خوب است.

* آن زمان، عملکرد کاری ایشان را رصد می‌کردم و بیشتر مواقع، مشکلات مردم را مطرح می‌کرد. به همین دلیل ایشان را در موضوع جهادکشاورزی، انسان مفید و شایسته‌ای می‌دانم و از طرفی، تحصیلات خوبی نیز در این زمینه دارند و نماینده حوزه انتخابیه‌ای است که کشاورزی در آن‌جا رونق دارد.

* ایشان در هر دوره وارد کمیسیون تخصصی خودش می‌شود و کسی که چند دوره در مجلس بوده و همیشه نیز در کمیسیون کشاورزی حضور داشته، نسبت به بحث‌های وزارتخانه مربوط به کشاورزی نیز مطلع است و ایشان نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای وزارت جهادکشاورزی باشد.

* به احتمال زیاد مجلس به آقای نوری قزلجه رای می‌دهد، زیرا چند دوره در مجلس حضور داشته و نمایندگان شناخت خوبی نسبت به ایشان دارند و البته آقای نوری قزلجه نیز باید توجه کند و بداند که مشکلات عدیده‌ای در حوزه کشاورزی وجود دارد.

* هم آقای میدری هم آقای نوری قزلجه دو گزینه مناسب وزارتخانه‌های مربوطه هستند و امیدوارم که مجلس هم به این دو نفر رای اعتماد دهد تا بتوانند با درایت، مشکلات بزرگ مردم مانند مشکلات معیشتی را حل کنند.
* اگر وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی حامی خوبی برای کارگران باشد، کارگران به حرکت درمی‌آیند و اقتصاد کشور رونق پیدا می‌کند و شاهد رفع برخی از این مشکلات خواهیم بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها