به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۲۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۸۶۹۱۵

 تحویل موشک‌های کروز دوربرد به اوکراین

 تحویل موشک‌های کروز دوربرد به اوکراین
گروه بین الملل: ایالات متحده در حال مذاکره برای تحویل نوع جدیدی از موشک‌های کروز به اوکراین است. با این موشک‌های دوربرد که سامانه موقعیت‌یاب نیز دارند، کی‌یف می‌تواند به اهدافی بسیار دور در روسیه حمله کند.
آمریکا در حال بررسی تامین موشک های کروز دوربرد AGM-158 از نوع کروز مشترک هوا به زمین جی‌ای‌اس‌اس‌ام (JASSM)   به اوکراین است. پورتال خبری پولیتیکو به نقل از یک نماینده دولت که نخواست نامش فاش شود گزارش داد که دولت بایدن آماده تجهیز نیروهای مسلح اوکراین به این سلاح است.
 تصمیم نهایی در مورد تحویل این نوع موشک به اوکراین هنوز گرفته نشده است و باید اطمینان حاصل شود که جت‌های اوکراینی می‌توانند از موشک کروز که حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و کلاهک آن حدود ۵۰۰ کیلوگرم است، استفاده کنند.
این موشک‌ها می‌تواند همراه با دیگر تجهیزات از جمله جت‌های جنگنده F-16 که اخیراً توسط متحدان غربی تحویل داده شده است، مورد استفاده قرار گیرد. به گفته پورتال "The Warzone"، ظاهراً تنظیمات فنی برای این امر ضروری است.
موشک‌های جی‌ای‌اس‌اس‌ام  با استفاده از یک موتور توربوجت کوچک از یک سیستم ناوبری اینرسی (INS) و GPS برای یافتن هدف خود استفاده می‌کنند. یک سیستم تصویربرداری مادون قرمز با تشخیص خودکار هدف، دقت بالایی را هنگام نزدیک شدن به هدف تضمین می‌کند.این نوع از موشک‌های کروز همچنین در برابر تداخل با ناوبری GPS بهینه شده‌اند که یک مزیت بزرگ برای اوکراین خواهد بود. روسیه برای دفاع از خود در برابر موشک های کروز، پهپادها و مهمات توپخانه کنترل شده با GPS به اخلالگر GPS مجهز است که ردیابی را محدود می‌کند.
برد این موشک ۳۸۰ کیلومتر است. این سلاح جدید به اوکراین اجازه می‌دهد تا از فواصل دورتر به اهدافی در مناطق تحت اشغال روسیه برسد. همچنین می‌توان اهداف را عمیق‌تر در داخل روسیه هدف قرار داد. 
 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها