به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۹۰۲۲۹

همه چیز درباره عمل جراحی پیکر تراشی

گروه سلامت: پیکرتراشی نوعی عمل جراحی لاغری است که با هدف رسیدن به فرم بدنی دلخواه انجام می شد. این عمل جراحی و یا هیکل تراشی در تمام قسمت های بدن انجام نمی شود اما برای لاغری موضعی اکثر قسمت های بدن مثل شکم، پهلو، بازو و ... قابل انجام است.
همه چیز درباره عمل جراحی پیکر تراشی
 پیکرتراشی نوعی عمل جراحی لاغری است که با هدف رسیدن به فرم بدنی دلخواه انجام می شد. این عمل جراحی و یا هیکل تراشی در تمام قسمت های بدن انجام نمی شود اما برای لاغری موضعی اکثر قسمت های بدن مثل شکم، پهلو، بازو و ... قابل انجام است. 
پیکر تراشی به دو نوع تهاجمی و کم تهاجمی تقسیم می شود. نوع تهاجمی، همراه با عمل جراحی چربی ها را تخلیه می کند و در نوع کم تهاجمی این کار بدون عمل جراحی انجام می شود. پیکر تراشی در هر دو روش، مدل های مختلفی برای تخلیه چربی ها دارد.

انواع مختلف پیکر تراشی
همانطور که دانستید در صورت کلی پیکرتراشی به دو نوع تقسیم می شود. پیکر تراشی در روش های تهاجمی و کم تهاجمی انجام می شود که نام دیگر کم تهاجمی، غیر تهاجمی است. البته هر کدام از این روش ها شیوه های مختلفی نیز دارند.

پیکر تراشی بدون جراحی
این روش از پیکر تراشی برای افرادی است که می خواهند چربی بدن خود را از بین ببرند اما ترس انجام دادن عمل های جراحی را هم دارند. 
در این مدل پزشکان از دستگاه ها و تجهیزات مخصوص و دارای اشعه استفاده می کنند. این دستگاه با قرار گرفتن بر روی چربی های بدن و ورود اشعه به قسمت چربی باعث از دست دادن و رهایی از چربی ها می شود. این روش، روشی سریع تر، عوارض کم تر و با زمان کمتری نسبت به دیگر روش های جراحی است.

روش‌های کم تهاجمی و بدون جراحی
1.    لیپوماتیک:
در این مدل سوراخی ریز در قسمت مورد نیاز مانند شکم ایجاد می شود و با یک میله چوبی چربی های آن قسمت خارج می شود.
2.    لیپوست: در این مدل پیکر تراشی با استفاده از روش T-A-L  و ویبریشن چربی‌‎ های مورد نیاز از قسمت مورد نظر جدا می شود.
3.    لیپوساکشن: در این روش سوراخ کوچکی در مکان مورد نیاز ایجاد می شود و با یک لوله ای که به یک دستگاه مکش متصل است، چربی ها خارج می شوند.
4.    لیپولیز: در این روش جراح لاغری ابتدا یک برشی در قسمت مورد نیاز ایجاد می کند و از این طریق یک مایع وارد بدن فرد می شود و بعد از آن چربی ها از طریق کبد از بدن بیرون می آیند. در این مدل افتادگی و شلی پوست به راحتی از بین می رود.
5.    بادی جت: بادی جت روشی بسیار کم تهاجمی است که در این روش از فشار آب استفاده می شود. آب با فشار زیادی به سمت چربی ها گرفته می شود و باعث از بین رفتن آن ها می شود.

پیکر‌تراشی به شیوه جراحی و تهاجمی

جراحی پلاستیک شکم و ابدومینوپلاستی
این روش، روشی برای کوچک کردن شکم است که با ایجاد 2 برش، چربی ها و پوست های اضافه قسمت مورد نظر برداشته می شود و در انتها هر دو قسمت به یکدیگر متصل می شوند.

مزایای پیکر ‌تراشی
هیکل تراشی و یا همان پیکر تراشی همانند جراحی های دیگر دارای عوارض و مزایایی است. از مزایای آن علاوه بر زیبایی و داشتن فرم اندام زیبا می توان به از بین رفتن چربی های موضعی اشاره کرد.

عوارض پیکر تراشی با جراحی
از عوارض این روش که بیشترین عوارض در مدل تهاجمی هیکل تراشی است می توان به کبودی، تورم، عدم تقارن، بی حسی، خونریزی، ایجاد لخته خون و عفونت اشاره کرد. 
جراحی های پیکرتراشی با تهاجم به دلیل داشتن این عوارض به تمام افراد توصیه نمی شود، البته خود افراد بیشتر به پیکر تراشی غیر تهاجمی تمایل دارند.
به طور کلی روش های پیکرتراشی توسط متخصصین حوزه جراحی لاغری تایید نمی شود و در صورتی که فرد نیاز به جراحی لاغری داشته باشد عمل های لاغری ایمن تر مانند اسلیو معده، بای پس معده و ... را پیشنهاد می کنند.

عوارض پیکرتراشی بدون جراحی
همان طور که می دانید روش پیکر تراشی کم تهاجمی، روشی مناسب تر و کم عوارض تر است. همچنین این روش، روشی به روز تر از روش ها تهاجمی و جراحی است. 
اما به طور کلی این روش پرطرفدار  نیز عوارض مخصوص خود را دارد. به عنوان مثال یکی از عوارضی که در روش بادی جت وجود دارد، خونریزی است. گاهی فشار آب زیاد بر روی چربی ها، باعث خونریزی زیادی می شود. از سایر عوارض پیکر تراشی غیر تهاجمی می توان به اسهال و آسیب به بافت های عصبی و داخلی بدن اشاره کرد.

مراقبت ‌های بعد از جراحی پیکر‌تراشی 
عمل جراحی پیکر تراشی همانند تمامی عمل ها نیاز به مراقبت پس از عمل دارد. با رعایت این مراقبت ها شما به کاهش عوارض بعد از جراحی و رسیدن به نتیجه دلخواه خودتان بسیار کمک کرده اید. 
عمده ای از این مراقبت ها شامل مواردی مثل: مصرف آب و مایعات به مقدار کافی، ماساژ مداوم برای کاهش تورم، ورزش های سبک و مناسب، کمک گرفتن از اطرافیان برای انجام کارهای خود، استفاده مداوم از گن، عدم مصرف الکل و دود، داشتن خواب کافی، استراحت کافی، عدم ورود فشار به بدن، استفاده سر وقت و به موقع داروها، قرار ندادن کامل بدن در آب تا 4 هفته و استفاده از مواد غذایی پر خاصیت و دارای ویتامین، دسته ای از مراقبت های پس از انجام جراحی پیکر تراشی است.



هزینه پیکر تراشی
هزینه و قیمت یکی از مهم ترین مسائل برای افرادی است که قصد انجام جراحی پیکر تراشی را دارند. هیکل تراشی مانند هر جراحی دیگری برای زیبایی نیازمند یک جراح لاغری کاردان و مناسب است به همین دلیل بایستی در انتخاب آن بسیار توجه کرد. 
هزینه جراحی پیکر تراشی به عواملی مثل قسمت مورد نیاز به پیکر تراشی، شیوه انجام آن، مقدار چربی موضعی موجود در ناحیه، هزینه های جانبی، اتاق عمل و تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد.

صحبت پایانی
پیکرتراشی روشی مناسب برای لاغری موضعی بخشی از بدن مانند شکم، پهلو، بازو، ران و ... است. همانطور که گفته شد این روش در دو مدل جراحی و غیر جراحی انجام می شود که روش غیر جراحی امروزه مناسب تر و پرمخاطب تر از روش جراحی است. اما به طور کلی در هر دو روش چربی های قسمت مورد نظر را از بین می برد و اندام شما را متناسب تر می کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها